TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
אם יימשך הראלי בארה"ב, ולדעתי זה מה שיהיה, הרי שיש סיכוי שנראה ראלי מטורף בישראל בחודשים אוגוסט עד דצמבר, ואת הפרומו לכך אולי נראה כבר ביולי.
חזי קלפקה | 3/7/11, 11:15

סקירה שבועית 2.7.11 ותחזית לחודש יולי

הסתיים לו חודש יוני שהיה די מאכזב בשווקים, אם כי לא בכולם, ויחד עמו הסתיים גם הרבעון השני של השנה, וגם החצי הראשון של השנה.

ראשית נציג כאן את שיעור השינוי ( באחוזים) במדדים השונים ברבע השני ובחצי הראשון של השנה:



שם המדד רבעון שני חצי שנתי שם המדד רבעון שני חצי שנתי

הנתונים מצביעים על כך , כי מתחילת השנה המדדים בארה"ב ובאירופה עלו בעוד שבאסיה ובישראל המדדים ירדו.

האם ישראל נפרדה, לפחות כלכלית, מהשוק המערבי והתחברה לשוק האסיאתי? האם נתוני הכלכלה המרשימים של ישראל, שוודאי הינם טובים יותר מאשר צרפת, אנגליה, גרמניה, וגם ארה"ב, לא השפיעו על המדדים בישראל? או שמא הגורמים הגיאופוליטיים בישראל היו כה חזקים שעל אף העליות בעולם משכו אצלנו את השוק למטה?

התשובה לדעתי נעוצה בסיבות הגיאופוליטיות, של הקורה במזרח התיכון , החל מהמהומות בלוב, דרך מצרים, וכלה בטבח בסוריה.

נוסף לכל זאת ישראל במוקד הענינים כל הזמן, כי מאיימים עליה במשט, מאיימים בהכרזת מדינה פלסטינית, ומאיימים עליה שאביב העמים הערבי יביא שלטון פונדמנטליסטי איסלמי קיצוני, שרק יוביל לחידוש האלימות באיזורנו.

במצב ענינים זה איני מאשים אף משקיע , בין אם הוא ישראלי ובין אם הוא זר, שבמקום להשקיע בישראל , הוא העדיף בחצי השנה הראשונה של 2011 להשקיע במקומות שקטים יותר, כי עם בעיות כלכליות ותנודות בבורסה יודע המשקיע לחיות, עם מטורפים שטובחים, הורגים, ונלחמים אין לו מושג כיצד להתנהג.

פרמית הסיכון להשקעה בישראל עלתה, המשקיעים צמצמו את החשיפה למניות, ומחזור העסקאות היומי בבורסה בתל אביב , שהיה בשלהי 2010 ברמה של 2.1 מיליארד שקל ליום, ירד עד רמה של 1.4-1.5 מיליארד שקל ליום, ירידה של קרוב לשליש מכלל המחזור היומי בשנה שעברה.

כל זה נכון היה לחצי השנה הראשונה, אולם היא הסתיימה, ועכשיו מגיעים רגעי האמת לפחד הגדול של המשקיעים ממה שיקרה בישראל.

אז בואו ונעשה להם סדר. ראשית הכלכלה ממשיכה לפרוח, ונתוני המקרו מצויינים. אפילו מזג האוויר בקייץ עד כה היה נוח.

הפלסטינים ממשיכים לשפר את רמת חייהם הן בשטחים, והן בעזה. בעזה חוגגים בים, בונים בתים וקניונים, וברמאללה חוגגים על כוס בירה טובה עד השעות הקטנות של הלילה , במועדונים השונים.זה טוב לכולם, וזה אולי האביב הפלסטיני ומרד הנעורים של החבריה שרוצים אהבה במקום מלחמה. אין ספק שהם ימצאו לכך בישראל אוזן קשבת, בירה טובה , ויכול להיות שאולי ניטעים פה ניצני אחלה חיים באיזור, על אף שיש משוגעים בצד הפלסטיני והישראלי כאחד.

המשט שכה חששו מפניו, אולי יביא לכמה ספינות להתקרב לישראל, אולם נראה לי שההר הוליד עכבר, הרבה לא ייצא מזה, ואולי חיל הים שלנו יחפש דרכים להתמודד עם נחיל המדוזות שהגיע לישראל במקום להתעסק בשטויות של פעילי שלום תמימים ובלתי מציאותיים.

המדינה הפלסטינית- גם מהעץ הזה מחפשים הפלסטינים לרדת, כי ברור להם שרוב העולם המערבי, אירופה וארה"ב לא איתם. זה לא יקרה ביולי, כי הם ימשיכו לעשות שרירים, אולם לדעתי גם ההר הזה יוליד עכבר.

כך שכל המכשולים בפני השוק בתל אביב לפרוץ לראלי חדש הולכים ונעלמים, ואם יימשך הראלי בארה"ב, ולדעתי זה מה שיהיה, הרי שיש סיכוי שנראה ראלי מטורף בישראל בחודשים אוגוסט עד דצמבר, ואת הפרומו לכך אולי נראה כבר ביולי.

השבוע וול סטריט לימדה אותנו שיעור מאלף , מה כוחה של בורסה, ואיך הגלגל מסתובב לו בחדות ולכיוון השני. לפני שבוע –עשרה ימים דיברו על כך שרמת ה- 1256 באס אנד פי 500 עלולה להשבר מטה, ותתחיל הקריסה. אני ציינתי בשבוע שעבר לעקוב האם מדד זה שובר מעלה את רמת ה- 1300 .

מה זה שבר את ה- 1300 ? הוא סגר ביום שישי ברמת ה- 1399.67כלומר 1340 .אז תנו עוד קצת נתוני מקרו טובים, ועונת דוחות טובה שנפתחת ב- 11 ליולי , והרי לכם עליה פשוטה של 4.5 אחוז, ובום מדד האס אנד פי 500 מעל 1400 .

זה נראה לכם מופרך? השבוע עלה מדד האס אנד פי 500 ב- 5.6 אחוז, מדד הדאו ב- 5.4 אחוז, מדד הנאסדק ב- 6.2 אחוז. הנאסדק בשער של 2816.03 , בדרך אפשרית ל- 3000 , והדאו גונס ב- 12582.77 , בדרך ל- 14680 שדיברו כי יגיע אליו השנה.

המשקיעים בוול סטריט ובאירופה, מרגישים כי יוון כבר מאחוריהם, וכי המשבר האירופאי הינו תחת שליטה, ומה שקרה ב- 2008 לליהמן ברדרס האמריקאי לא יקרה לאף מדינה או בנק באירופה. נתוני המקרו בארה"ב הצביעו על חזרה לגידול בייצור, שיפור במחירי הבתים ( אם כי קל) , ואם באמת שיעור האבטלה שיפורסם ביום שישי הבא יירד מ- 9.1 אחוז, וב- 11.7 תתחיל עונת דוחות טובה, אז תהדקו חגורות כי וול סטריט ממריאה.

מאידך יש כאלה שטוענים כי כל העליה הינה לצורך ירידה, באירופה תגענה צרות חדשות, המשק האמריקאי לא מתאושש כלל, ובאם לא יפתרו את בעית החובות יירד הדירוג של ארה"ב והבורסות בוול סטריט ואירופה יצנחו.

כל מה שנותר זה לבחור האם הינך משקיע שדוגל בגישה האופטימית או בפסימית.

אני נכון לעכשיו דוגל באופטימיות, וחושב שללא אירועים בלתי צפויים האס אנד פי 500 יעבור את ה- 1400 במהלך הקייץ, ואיתו שאר מדדי וול סטריט ואירופה.

אצלנו השבוע עלה מדד המעוף ב- 1.06 אחוז, מדד 75 ב- 3.47 אחוז, מדד הבנקים עלה ב- 1.2 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 1.45 .

התנודתיות בתל אביב תמשך, וזאת עקב שאריות החשש של המשט, וכן החשש מהתקרבות ספטמבר. על אף זאת נראה לי כי גם בישראל הנועזים שבמשקיעים יתחילו לחשוב על הגדלת החשיפה למניות, נוכח המחירים האטרקטיביים, וזאת בהסתמך על הקורה בעולם, ומתוך אמונה ותקווה כי המדדים בארץ עוד ישיגו את מדדי וול סטריט עד סוף השנה.אם זה נכון מחכה לנו עליה של מדד המעוף ל- 1400-1450 עד סוף השנה ואולי יותר. יכול גם להיווצר תרחיש גרוע, של חרם כלכלי, אינתיפאדה וכולה , והשוק יירד, אבל כפי שאמרתי כבר אני מאמין שהכל יעבור בשלום , ונכונה לנו חצי שנה טובה, ומי שמאמין לא מפחד שרים כולנו.

אם יתברר שטעיתי , הרי שנדע זאת בספטמבר ונדע כיצד להתארגן.

לסיכום: חודש יולי במידה ולא תהיינה הפתעות מיוחדות בעולם ובארץ צפוי להיות חודש עליז בבורסה בתל אביב, עם עליות במדד המעוף, כך שגם רמת ה- 1300 לא נראית לי כיעד בלתי אפשרי.

על מה להסתכל השבוע?

בארה"ב על נתון ההזמנות ממפעלים ביום שלישי,דוח ה- ADP ביום רביעי, נתון דורשי האבטלה ביום חמישי, ושיעור האבטלה ליוני ביום שישי, וכן מדד המכירות הסיטונאיות שיפורסם ביום שישי.

כן לבחון האם האס אנד פי חוצה מעלה את רמת ה- 1360 , או שמא יורד חזרה אל מתחת ל- 1300 .

על העלאת ריבית אפשרית בגוש היורו השבוע.

בישראל להטות אוזן לחדשות בדבר המשט וסיומו( נקווה שבשלום לכולם),לשים לב להודעות אבו מאזן בדבר ההכרזה על מדינה פלסטינית והדיון באום.

כמו כן לבחון האם מדד המעוף עולה מעל 1243 ולאחר מכן מעל 1260, והאם מחזורי המסחר הולכים וגדלים לכיוון ה- 2 מיליארד.

היה ומדד המעוף יירד שוב אל מתחת ל- 1200 נעקוב , נחשוב , ונראה אם הוא יורד מטה מ- 1180 .

קייץ נעים ושבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.
 
 
לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

4/7/11
1. תודה אחלה של סקירה [ל"ת] - מתחיל

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il