TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
המצב הכלכלי בישראל מצביע על עליות השבוע. הן בזכות אישור הדירוג של ישראל, הן בעקבות צפי לעליה במנית טבע, והן בזכות מניות הבנקים שימשכו את השוק למעלה.
חזי קלפקה | 29/5/11, 10:13
סקירה שבועית 28.5.2011 ותחזית לשבוע הבא

מה קרה השבוע בשוקי ההון?

בבורסה בתל אביב סגרנו עוד שבוע שלילי כאשר מדד המעוף ירד השבוע ב- 4.3 אחוז, מדד 75 ב- 3.8 אחוז,מדד הבנקים המשיך לרדת, והשבוע השיל מערכו 3.87 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד 3.85 אחוז.

השבוע התחלק לארבעה ימי מסחר רצופים של ירידות שהביאו את המדד לרמה של 1222 במסחר היומי, ובסוף יום חמישי היה יום של תיקון מעלה שהביא לסגירה בסוף השבוע ברמה של 1237.89 .

פקיעת חודש מאי היתה נמוכה בשיעור ניכר מפקיעת חודש אפריל ברמה של 1235.19 ובירידה של 7.62 אחוז לעומת פקיעת אפריל.

מחזור העסקאות היומי עלה השבוע בתל אביב, מממצוע יומי של 1.3 בשבועות האחרונים לרמה של 1.6 מיליארד שקל, והגורמים היו פדיונות גדולים בקרנות המנייתיות והקרנות האגחיות, וכן מהשפעת שבוע פקיעת אופציות המעוף.

הפדיונות הגבוהים בקרנות הגיעו לשיאים יומיים שהזכירו את המשבר לפני שלוש שנים, כאשר ביום שלישי נפדו כ- 550 מיליון שקל, וביום רביעי נפדו כ- 650 מיליון שקל.

סטיות התקן באופציות המעוף עלו לרמה של 18-19 אחוז, אולם ביום רביעי וביום חמישי נרגעו וסגרו בסוף השבוע ברמה של כ- 15 אחוז.

נתוני המקרו בישראל המשיכו להיות טובים, אולם עונת הדוחות התבטאה עד כה בדוחות די פושרים עד לא טובים כך שעידוד רב מהם קשה היה לשאוב, ולהביא לחידוש העליות. התקוה הינה שמניות הבנקים שידווחו השבוע ישנו את התמונה.

בסוף השבוע אושרר סופית הדירוג של ישראל , שנותר A יציב ללא שינוי, דבר שמפיח תקוות רבות להמשך המסחר בתל אביב.

כמו כן בסוף השבוע קיבלה טבע אישור מה- FDA האמריקאי , לשווק תרופה נגד נגיף האיידס, אשר עשויה להשפיע לטובה על רווחיות טבע, ושער המניה שלה.

בארה"ב שבוע רביעי רצוף של ירידות, אם כי הפעם באחוזים נמוכים יותר, שאולי מוסברים על ידי התקרבות סוף חודש מאי ותחילת יוני, שכנראה יביא לשינוי כיוון בבורסה בארה"ב, כך מקווים המשקיעים.

בסיכום שבועי ירד מדד הדאו ב- 0.56 אחוז, הנאסדק ירד ב- 0.23 אחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 0.16 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 כבר עלה השבוע ב- 0.87 אחוז.

עונת הדוחות בארה"ב הסתיימה, ונתוני המקרו הם שימשכו את תשומת הלב של המשקיעים, וכן החלטות הפד בדבר המשך הזרמת כספים לשוק.

באירופה נמשכו החששות ממשבר חובות מתרחב , והשווקים גמגמו השבוע כאשר הדקס ירד ב- 0.7 אחוז, הקאק ב- 0.1 אחוז, ורק הפוטסי הבריטי סיים בעליה של 0.8 אחוז.

תחזית לשבוע הקרוב.

הגורמים העקריים שישפיעו על כיוון הבורסה בתל אביב השבוע הינם:

התנהגות השווקים בארה"ב ובאירופה, שבינתיים סיפקו רוח גבית חזקה בסוף השבוע, אשר תביא בוודאי לפתיחה חיובית בתל אביב, ביום הראשון למסחר השבוע.

בארה"ב ההתאוששות נמשכת, מאי עומד להסתיים, והעיניים נשואות לנתוני האבטלה בסוף השבוע, ובעיקר לשיעור האבטלה שיפורסם ביום שישי.

ביום שני הבורסות בארה"ב סגורות ( יום הזכרון הלאומי) , וכך למעשה עומד להסתיים מסחר חודש מאי, ותקוות המשקיעים הינם שיוני יגמר ירוק יותר, אולי בהשפעת המשך רכישת האגחים על ידי הפד.

מסקנה: ארה"ב תתמוך ברוח גבית ירוקה לעליות בתל אביב השבוע.

באירופה החשש ממשבר החובות גדל, אולם בשווקים לא כל כך חוששים ומושפעים גם מהמסחר בוול סטריט כך שגם אירופה תוכל להשפיע חיובית השבוע על המסחר בישראל.

המצב הכלכלי בישראל מצביע על עליות השבוע. הן בזכות אישור הדירוג של ישראל, הן בעקבות צפי לעליה במנית טבע עקב אישור תרופה לאיידס, והן בזכות מניות הבנקים שידווחו השבוע וכנראה שימשכו את השוק למעלה.

מסקנה: נתונים מקרו כלכליים ומיקרו כלכליים טובים בישראל, כולל עליות במניות הבנקים, שיתמכו בעליות השבוע.

הפדיונות בקרנות המנייתיות והאגחיות:, היה ויימשך קצב הפדיונות כשם שהיה בשבוע שעבר הרי שזאת תהיה בעיה להמשך העליות. ההערכה : קצב הפדיונות יקטן וייתכן ונראה כניסה לשוק של כסף שיביא לעליות.

המצב הגיאופוליטי הינו מאוד בלתי צפוי, במיוחד באיזור המטורף שבו אנו חיים. השבוע מתוכנן משט נוסף לעזה, בסוף השבוע, שאולי יתבטל, עקב פתיחת מעבר רפיח, כי פשוט אפשר לשוט לאלכסנדריה ומשם להבריח את כל הנשק, רחמנא ליצלן.

בשכונה הקרובה שלנו אין הרבה חדש : בסוריה הורגים, במצרים חוזרים להפגין, בלבנון מתחממים למהומות פנימיות, ואבו מאזן מתחיל להרגיש כי הרעיון על הכרזת מדינה בספטמבר קצת מקבל תפנית שלילית בעולם.

כל זאת מראה שגם מבחינה גיאו פוליטית השבוע יש תמיכה לעליות, ונקווה שאכן כך יהיה.

הערכתי לכן שהשבוע הקרוב יהיה שבוע חיובי שיביאנו אל מעל רמת ה- 1250, וזאת בתנאי שלא יהיו אירועים חריגים יוצאי דופן.

היה ומדד המעוף יחצה מעלה את רמת ה- 1250 הרי שהוא ישוב לדשדש בין רמת ה- 1240 ל- 1280, וכך נקווה. במידה ויירד אל מתחת ל- 1220 , הרי שהחשש הינו מירידה חדה נוספת אל 1180 , 1160 ועוד למטה מכך.

כל זמן שהשבוע אנו לא סוגרים מתחת ל- 1220 הרי שהסיכוי לשוב לעליות קיים.

נקודות למבחן השבוע:

התנהגות השוק האמריאי החל מיום שלישי השבוע, כי בשני הבורסות סגורות בוול סטריט.

פרסום דוחות דיסקונט ובינלאומי ביום שלישי.

התנהגות מנית טבע.

התנהגות מניות הבנקים.

מחזורי המסחר , שאם בעליות יהיו מעל 1.8 מיליארד זה סימן חיובי.

סטיות התקן באופציות המעוף , סביב הכסף, שבאם ישארו ברמות של 15-17 אחוז או למטה מכך, זה סימן חיובי.

פרסום דוח ה- ADP בארה"ב ביום רביעי.

מדד הדיור של קייס שילר ביום שלישי.

דרישות אבטלה, הזמנות ממפעלים,מכירות רשתות השיווק הגדולות ביום חמישי.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il