TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
צפי לשבוע של דשדוש וירידה, שיושפע מאוד מהנעשה בדרום והשפעה רבה תהיה לכיוון מדדי ה וול סטריט , שגם הם מסמנים חולשה ודשדוש לאחור. סביר שנראה את מדד המעוף השבוע מתקרב אל רמת ה- 1300. סגירה שבועית של מתחת ל- 1300 תהווה אישור למגמת הירידה הזמנית, ואילו סגירה מעל 1320 תהיה איתות שורי.
חזי קלפקה | 10/4/11, 10:13

מאירועי השבוע החולף בשוקי ההון.

שבוע של ירידה עבר על הבורסה בתל אביב.

מדד המעוף דשדש וירד השבוע ב- 0.26 אחוז, מדד 75 ירד ב- 1.76 אחוז, מדד הבנקים צנח ב- 1.92 אחוז, מדד הנדל"ן ירד ב- 2.12 אחוז, ואילו מדד הגז והנפט ירד ב- 1.37 אחוז.

הירידה נוצרה בעיקר ביום המסחר האחרון ( במדד המעוף) , ובשאר המדדים בשני המסחר האחרונים השבוע, וזאת לאחר מסחר מדשדש עם נטיה לעליות בימים שלפני כן.

סטיות התקן באופציות המעוף נותרו נמוכות ( כ- 13 אחוז) , ומחזורי המסחר הצטמקו לרמה של 1.5-1.8 מיליארד שקל ליום.

הדולר בישראל המשיך בירידתו עקב העלאת הריבית והגיע לרמה של 3.43-3.44 שקל לדולר, וזאת למרות קניותיו המסיביות של בנק ישראל.

בוול סטריט התנהל השבוע מסחר מדשדש , עם ירידות קלות, כאשר מדד הדאו מסיים באפס, מדדי הנאסדק והאס אנד פי 500 ירדו כל אחד 0.3 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 ירד ב- 0.7 אחוז.

גם בוול סטריט ראינו הצטמקות במחזורי המסחר, נתון המביע חוסר אמון בהמשך הראלי של השבועות האחרונים, ואולי מבשר על תיקון/התאמה נוספת.

הירידה היתה מלווה בחוסר נתוני מקרו השבוע, בצל החשש מהשבתת המנגנון הממשלתי כתוצאה מאי העברת התקציב. מדד הויקס נשאר ברמה נמוכה של 17.87 אחוז, וגם בוול סטריט המחזורים הצמטקו בציפית המשקיעים לקראת הבאות.

בתחום הסחורות חזינו השבוע בעליות במחירי הסחורות , כאשר מחיר חבית נפט עולה ב- 4.8 אחוז ל- 112.8 דולר, מחיר אונקית זהב טיפס ב- 3.3 אחוזים וסיים בשיא של 1474.1 דולר לאונקיה.

עליות המחירים מטרידות את ראשי הכלכלה בארה"ב, נוכח אפשרות של פריצה אינפלציונית שתצריך העלאת ריבית לפני התכנון של הפד.

באירופה דווקא עלו המדדים המובילים השבוע, כאשר הדקס עולה בכ- חצי אחוז, הפוטסי עולה בכשלושת רבעי האחוז, והקאק בכרבע אחוז.

גם הריבית בגוש האירו הועלתה ביום חמישי מאחוז אחד לאחוז ורבע, ומסמלת חשש מפני פריצה אינפלציונית, ולאו דווקא העלאה שמגיעה מהשיפור והתאוששות במצב הכלכלי בגוש האירופי.

פורטוגל הגיעה למצב של בקשת סיוע לחילוצה מצרותיה, עובדה המסמלת יותר מכל את המשבר הכלכלי הבלתי נגמר עדיין באירופה, ואחרי יוון , אירלנד ופוטוגל, עכשיו הפוקוס יהיה על ספרד, ואיטליה.

מה צפוי לנו בשבוע הקרוב.

זהו שבוע מסחר מלא אחרון החודש לפני חג הפסח, ותהיה לכך השפעה על פעולות המשקיעים הן בתחום המנית והן בתחום המסחר באופציות, כאשר הפקיעה של חודש אפריל מתקיימת מיד ביום חמישי לאחר תום הפסח ( שביעי של פסח) והמימונה ביום שלישי של אותו שבוע.

ההסלמה בדרום, ההגעה לפסגה כפולה ברמת ה- 1340 במעוף והירידה ממנה, הביאו את המשקיעים למחשבה כי כרגע אין מקום לחשוב על פריצה מעבר לשיא הקודם של 1340 במעוף.

ההתנהלות השבוע תהיה בצורה של דשדוש כלפי מטה , כאשר רמת ה- 1280 מהווה את רמת התמיכה, ובדרך לשם רמת ה- 1300 תהיה האיתות הדובי הראשון.

משקיעים רבים , כולל משקיעים זרים, הסיטו כספים רבים למק"מ ולהשקעות בחו"ל, ולכן אנו רואים את רמת המחזורים הנמוכה. רמת המסחר היומית הנמוכה מצביעה על כך , שהמשקיעים מעדיפים לממש חלק מאחזקותיהם, או לכל היותר להמתין להגדלת ההשקעה, עד יתבהר לו הכיוון בארץ ובעולם , ועד שיגיעו למסקנה כי פני השוק לשיא חדש מעל 1340 .

השבוע נצפה לפרסום מדד המחירים לצרכן , בכדי להעריך לאחר פרסומו ביום שישי, את הסיכוי להעלאת ריבית לחודש מאי.

ההתנהלות בתל אביב תושפע הרבה מהנעשה בעולם ובעיקר מתחילת עונת הדוחות בוול סטריט, כאשר אלקואה תדווח ביום שני, גוגל ביום חמישי, ובנק אוף אמריקה ביום שישי.

כמו כן יהי זה שבוע עם נתוני מקרו רבים בוול סטריט, כאשר ביום שלישי מחירי יבוא ויצוא , ונתוני המאזן המסחרי של ארה"ב, מכירות קמונעאיות ומלאים עסקיים ביום רביעי,דורשי אבטלה חדשים, ומדד המחירים ליצרן ביום חמישי, וביום שישי מדד המחירים ליצרן בארה"ב, מדד פריון הייצור, מדד ניצולת הציוד, ומדד הייצור של מדינת ניו-יורק.

גם בארה"ב הגיע מדד האס אנד פי 500 לפסגה כפולה ונסוג מרמת ה- 1335 לכיוון ה- 1328 , והשאלה האם הוא בדרך חזרה ל- 1280 .

לסיכום: צפי לשבוע של דשדוש וירידה, שיושפע מאוד מהנעשה בדרום, והשפעה רבה תהיה לכיוון מדדי ה וול סטריט , שגם הם מסמנים חולשה ודשדוש לאחור.

סביר שנראה את מדד המעוף השבוע מתקרב אל רמת ה- 1300. סגירה שבועית של מתחת ל- 1300 תהווה אישור למגמת הירידה הזמנית, ואילו סגירה מעל 1320 תהיה איתות שורי .

טווח הדשדוש במדד המעוף הינו 1280-1350 . ורק שבירה מטה של 1280 או פריצה מעלה של 1350 תהווה איתות לשינוי מהותי בכיוון המסחר.

נקודות למעקב השבוע

המתיחות בדרום שלדעתי תירגע.

דוחות אלקואה , גוגל ובנק אוף אמריקה שלדעתי יסמנו ציפיות לשיפור ברווחי החברות בארה"ב.

מדד המחירים ליצרן בישראל.

נתוני המקרו בארה"ב.

התנהגות הדקס במסחר היומי.

מה אפשר לעשות השבוע?

להגדיל חשיפה להשקעה במניות , נוכח האפשרות של מחירים נמוכים יחסית לתקופה האחרונה כתוצאה מהירידה.

זוהי דרך פעולה למי שמעריך כי מגמת העליה עדיין נשמרת ( זו גם דעתי).

ההשקעה צריכה להיות בבחירת מניות בעלות סיכוי לעליה יותר מאשר השקעה בתעודות סל, כאשר השקעה זו נפגעת מהדשדוש במדדים.

למשקיעים בתעודות סל על מדד המעוף או על מדדים בחו"ל כדאי לקנות הגנות בדמות פוטים , כי כרגע עדיין מחירים אטרקטיבי לקנית בטחונות , נוכח סטיות התקן ומדדי הויקס הנמוכים.

בתחום האופציות מומלץ לגלגל פוזיציות למאי ולממש רווחים לפני פגרת הפסח.

בתחום אגרות החוב להמתין למדד המחירים לצרכן ביום שישי ולא להיחפז לפעולות שגויות.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il