TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית של חזי


חזי קלפקה
המצב האיזורי ישפיע לשלילה יותר מאשר הרוח הגבית הירוקה מוול סטריט , ואנו צפויים לראות גם השבוע המשך ירידות , אשר יכולות להתגבר עקב הסתבכות המצב במצרים ובסביבה הקרובה לנו.
חזי קלפקה | 5/2/11, 22:22
מאירועי השבוע בשוקי ההון בארץ ובעולם

היה זה שבוע שכונה בשם שבוע מצרים או שבוע מכת מצרים, עקב האירועים הפוליטיים במצרים.

השפעתו על השוק בישראל היתה חזקה יותר מאשר ההשפעות על המסחר בעולם.

בישראל היינו עדים לשבוע שבו שלטו המוכרים, כאשר הירידה במדד המעוף היתה מהירה ומיידית ביום ראשון. לאחר מכן העליות היו איטיות ונמשכו זמן רב , והירידות היו מהירות, חדות, ומבטלות עליות.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 2.5 אחוז, מדד 75 ב- 3.51, מדד הנדל"ן ירד ב- 5.61 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 4.60 אחוז, ואילו מדד התלטק ירד ב- 1.07 אחוז.

מדד המעוף ירד פחות ממדד הבנקים ומדד הנדל"ן בעזרת מניות הגז והנפט, שדווקא עליהן המשבר המצרי השפיע לטובה.

בסיכומו של שבוע סגר מדד המעוף ברמה של 1299.12 , מתחת לרף של 1300 נקודות.

מחזור העסקאות היומי בתל אביב עמד על רמה ממוצעת יומית של 2.8 מיליארד שקל ליום, בהשוואה לרמה של 2.3 מיליארד ליום בחודש ינואר.

ניכר היה לחץ של מכירות זרים , ושער הדולר עלה בעקבות כך לרמה של 3.71-3.72 . החשש הוא שעקב עלית פרמיית הביטוח להשקעות זרות בישראל, זרים רבים יוציאו את כספי השקעותיהם בשלב זה מישראל עד יעבור זעם.

סטית התקן עלתה בתחילת השבוע ( יום ראשון) לשיעור של 18 אחוז, וסיימה בסוף השבוע ברמה של 15.5 אוחוז.

בארה"ב, בהשפעת דוחות טובים ונתוני מקרו טובים, המדדים עלו, ועבור המשקיעים בארה"ב נראה כי " בעית מצרים" אינה קשורה אליהם יותר, מעבר לירידות של יום שישי שעבר.

שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל- 9 אחוז. האם ארה"ב חוזרת לעבוד?

בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 2.3 אחוז, מדד הנאסדק ב- 3.1 אחוז, מדד האס אנד פי 500 ב- 2.7 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 3.2 אחוז.

גם באירופה עלו מדדי הדקס, הקאק והפוטסי בכ- 2 אחוז.

הערכות לשבוע הקרוב.

הטריגר המצרי הוריד את מדד המעוף לרמת ה- 1300 . המסחר השבוע הראה כי ברגע שמדד המעוף חוצה שוב מעלה את רמת ה- 1300, מגיעים מוכרים רבים, ומורידים שוב את המדד אל מתחת ל- 1300 . נכון שהסחורה נקלטת בקלות, אולם התחושה מהמסחר השבוע היא שהירידה שהיתה השבוע אל 1300, הינה רק תחילתו של תהליך מימוש , אשר בהמשך השפעת האירועים באיזור, יכולה להביא בקלות את מדד המעוף לרמת ה- 1240-1250 .

פרמיית הסיכון להשקעה במזרח התיכון ( ואנחנו במזרח התיכון) עלתה, ולכן אנו רואים את הירידות במניות הבנקאיות. ירידות אלה צפויות להמשך גם בשבוע הקרוב, ויקשו מאוד על מדד המעוף לשמר את עצמו באיזור ה- 1300 .

אירוע פיצוץ צינור הגז בסיני מצביע בעליל על הקשר הישיר לכלכלת ישראל מהמשבר המצרי, על עוצמתה של השפעה זו, וברור לכל שמה שקורה במצרים הינו רק תחילה של תהליך שבוודאי לא יעשה טוב לישראל, לכלכלתה, ולשוק ההון שלה, בטח לא בטווח הקצר.

החשות של המשקיעים הזרים והישראלים הינם מהתפשטות המהומות, שעתידות לדעתי רק להחריף במצרים, גם לירדן, לערב הסעודית, לאלזיריה, לוב , וסוריה, וכמובן כל זאת בהתקרבות המשטר החדש לאיסלאם הקיצוני, כך שקשה לראות בתהליך זה, באם יקרה כמסייע לכלכלה הישראלית ולשוק ההון.

מנגד ארה"ב מאותת על התאוששות הולכת ותופסת תאוצה, אשר הגיעה בסוף השבוע לציון דרך חיובי נוסף בדמות ירידת שיעור האבטלה מ- 9.5 אחוז ל- 9 אחוז.

אין השבוע נתוני מקרו רבים, אלא רק ביום חמישי נתון דורשי האבטלה, וביום שישי מלאים סיטונאיים,מאזן מסחרי, והסנטימנט של אונברסיטת מישיגן.

בתחום המיקרו יפורסמו השבוע דוחות של ענקיות הביטוח, קרנות המשקיעות בנדל"ן, וכן יתקיים כינוס בנקאיים בראשות גולדמן זקס במיאמי.

כמובן שההתפתחות במצרים ובמזרח התיכון , יכולה להשפיע על הנעשה בארה"ב, אולם לדעתי המדדים בוול סטריט , הנמצאים בשיא של שנתיים, חצו את המחסום הפסכילוגי של ה- 12000 בדאו, וה- 1300 באס אנד פי 500 , והכיוון לכן הינו למעלה במתינות אבל בבטחה.

לדעתי , המצב האיזורי ישפיע לשלילה יותר מאשר הרוח הגבית הירוקה מוול סטריט , ואנו צפויים לראות גם השבוע המשך ירידות , אשר יכולות להתגבר עקב הסתבכות המצב במצרים ובסביבה הקרובה לנו.

מפתחות להשבוע למעקב: התנהגות מניות הבנקים, מחזור העסקאות היומי, ושערו של הדולר .

מה אפשר לעשות במצב זה?

הפיזור הגיאוגרפי מתחיל להיות חשוב ומענין. יש מקום לחשוב על השקעה גם בחו"ל.

הסיבה לכך הינה שאנו נמצאים במשבר איזורי הקרוב לליבנו ולשוק שלנו, יותר מאשר לשאר העולם. לכן יש מקום לנסות " לכפר" על התוצאות הפחות טובות בישראל, בתוצאות טובות יותר במדדי וול סטריט לדוגמא.

נושא ההגנה על החשיפה ההשקעתית במניות צובר תאוצה נוספת, וכדאי הן בהשקעה במדד המעוף בארץ, והן בהשקעה במדדים ובמניות בארה"ב לחשוב על ביצוע הגנות.בעיקר חשוב לבצע הגנו כנגד מפולת רצינית, שיכולה למשל לקרות עקב עלית האחים המוסלמים לשלטון במצרים, ולא רק הגנה לירידה של 2 עד 3 אחוז נוספים , שאולי רבים יראו בה אפשרות כניסה.

לסוחרי האופציות מעוף. הזהרו מכתיבות ללא הגנות מתאימות, או מעקב צמוד, כי סטיות התקן יכולות להביאכם למחוזות שלא חשבתם להגיע.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il