TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
כלכלנים באירופה הביעו השבוע דעה מדאיגה , שכשם שראו באירלנד את הנמר הקלטי הופך לנמר של ניר, הרעב לסיוע, ואין לו סיכוי להפטר מבעיותיו בעתיד הקרוב, כך יש לראות גם את אירופה כולה, ודעה זו צריכה להצרב בזיכרון ולהוות תמרור אזהרה למה שעלול להתרחש בגוש האירופי.
חזי קלפקא | 22/1/11, 17:36
מה ראינו השבוע בשווקים?

מדד המעוף בתל אביב אינו יורד ולא חשוב מה קורה בעולם, אצל ששינסקי , או אצל נתניהו וברק.

המגמה בבורסה בתל אביב היתה השבוע מעורבת כאשר מדד המעוף עלה מעט, ב- 0.13 אחוז, מדד התל טק עלה ב- 2.06 אחוז, ואילו מדד 75 שירד ב- 0.58, מדד הנדל"ו שירד ב- 0.68, ומדד הבנקים שירדו גם השבוע ב- 2.2 אחוז, השלימו את קבוצת המדדים היורדים.

עיקר המסחר השבוע התנהל במניות חיפושי הנפט והגז, עקב אימוץ מסקנות וועדת שיינסקי על ידי נתניהו, ובמניות הביומד. גם במניות הבנקים ניכרה פעילות ערה.

סטית התקן באופציות המעוף נותרה נמוכה ברמה של 13-13.5 , האם זוהי תמונת מצב של המשך היציבות?

מפת הפוזיציות הפתוחות נמצאת במרכזה בין 1320 ל- 1340 , כאשר מחר מתחיל שבוע הפקיעה.

אם הפקיעה תהיה בתחום הנ"ל של 1320-1340 , ויש סיכוי רב לכך, הרי שזוהי תהיה פקיעה סמוכה מאוד לפקיעת דצמבר.

השורטים במניות המעוף המשיכו לרדת לרמה של כ- 800 מיליון שקל. האם זה מבטא חוסר חשש מירידה בקרוב?

לעומת זאת ניכרת פעולה נרחבת של קנית אופציות פוט לפברואר. האם זה מרמז על חשש מדפקט פברואר ( ירידה בפברואר), או אולי ממשיכים לקנות מניות ויוצרים הגנות?

פישר החל בפעולות רגולטיביות כנגד הספקולנטים במטבע חוץ. התוצאה : הדולר עלה ל- 3.63 .

בארה"ב הדאו המשיך ועלה ב- 0.7 אחוז בסיכום שבועי, וחתם שבוע שמיני רצוף של עליות.

הנאסדק, שירד ב- 2.4 אחוז, האס אנד פי 500 שירד ב- 0.8 אחוז, ומדד ראסל 2000 שירד ב- 4.3 אחוז, התחילו אולי את התיקון שכה מצפים לו לפני המשך גל העליות.

נתוני המקרו, וגם הדוחות היו מעורבים, כאשר הבנקים בארה"ב דווקא איכזבו ומניות אפל,אי בי אם, וגנרל אלקטריק, עקפו את התחזית ובגדול.

אובמה הודיע כי החליט לפעול נמרצות לשיפור המצב הכלכלי בארה"ב, על כל היבטיו. רעיון טוב מצידו לשנה השלישית לכהונתו, והיה ולא יצליח במשימתו הכלכלית תסלל דרכו בחזרה לשיקאגו, משם הגיע לבית הלבן.

ההערכות להמשך ההתאוששות בארה"ב גברו השבוע, וכולם מצפים לנתוני צמיחה טובים יותר למשק האמריקאי.

באירופה ירדו השבוע מדדי הדקס הגרמני, והפוטסי האנגלי, ואילו הקאק הצרפתי הפתיע בעליה שבועית של 0.8 אחוז.

פורטוגל , כך פורסם, התחננה בפני גרמניה לסיוע נוסף, אולם השבוע היה שקט , ולא נמסר על עוד מדינות שזקוקות לסיוע, וגם לא על הורדת דירוגים.

כלכלנים באירופה הביעו השבוע דעה מדאיגה , שכשם שראו באירלנד את הנמר הקלטי הופך לנמר של ניר, הרעב לסיוע, ואין לו סיכוי להפטר מבעיותיו בעתיד הקרוב, כך יש לראות גם את אירופה כולה, ודעה זו צריכה להצרב בזיכרון ולהוות תמרור אזהרה למה שעלול להתרחש בגוש האירופי.

לסיכום: המוטו השבוע בעולם ובארץ היה: הנה מתקרב ובא התיקון.

מה מצפה לנו בשבוע הקרוב?

ביום שני הודעת הריבית של פישר.רבים סבורים שיעלה ברבע אחוז, אני דווקא בצד של אלה שחושבים כי יתאפק גם החודש וישאיר את הריבית ללא שינוי.

ביום רביעי בארה"ב הודעת הריבית, ושם אין ציפיה לשינוי. היה ותועלה הריבית זו תהיה הפתעה עם השלכה על שוקי וול סטריט.

ביום חמישי בישראל פקיעת אופציות המעוף. כפי שזה נראה הרי שהפקיעה תהיה בין 1320 ל- 1340 , אולם גם בחודש שעבר בא איזה בום וטרף את הקלפים. בדצמבר הבום הגיע ביום רביעי והיה בכיוון למעלה, הפעם לדעתי , באם תקרה תנועה חדה היא תהיה בכיוון למטה.

הערכה שלי : הפקיעה לא תחצה את קו ה- 1345 , ולמטה לא תרד מ- 1310. התכנסות להערכה זו בסקירות הבוקר במהלך השבוע.

בתווך נתוני מקרו בארה"ב: ביום שלישי, מדד קייס שילר למחירי בתים, ומדד אמון הצרכנים, ביום רביעי,נתון מכירות של בתים חדשים, ביום חמישי, דורשי אבטלה,מכירות בתים בתהליך, ומכירות מוצרים ברי קיימא, ואילו ביום שישי , שיעור הצמיחה לרבעון הרביעי של 2010 , מדד האינדקטורים הכלכליים, ומדד אמון הצרכנים של אונברסיטת מישיגן.

שימת הלב תרוכז לדוחות שתמשכנה החברות לפרסם. ביום שני,אמריקן אקספרס, קימבלי קלארק,מקדונלד, מרק , וטקסס אינסטרומנט. ביום שלישי,דו- פונט, ורייזן,אמדוקס,גונסון אנד גונסון,יאהו, מולקס וטרי אם.ביום רביעי,אי טרייד, קודאק,סטארבקס, בואינג,צורן. ביום חמישי,קנון, קולגייט פלמוליב, קטרפילר,אלי לילי,מיקרוסופט, מרטין לוקהיד,נוקיה, מוטורולה. ביום שישי,הניוול, שברון,ניאופרם וטימברלנד.

הערכת שוק לשבוע הבא

בעוד שבישראל כולם מדברים על תיקון, ובנק פועלים מזהיר על כך בגלוי בסקירת סוף השבוע שלו, הרי שבארה"ב ההערכות הינן להתאמה קלה והמשך הראלי.

המצב דומה לחודש נובמבר שבו נעצרה העליה ושבה לקראת תחילת דצמבר.

בהתחשב גם בהיות השבוע שבוע הפקיעה, סביר להניח שגם השבוע לא נראה את מדד המעוף סוגר מעל 1345, שזהו הערך אליו הגיע במסחר התוך יומי, וגם לא נראה אותו סוגר מתחת ל- 1322, שגם אליו הגיע במהלך המסחר היומי.

סבירות גבוהה מאוד ליציבות עם תנועות יומיות בין 1325 ל- 1342 , וצפי גם לתנודות קלות בשוק האמריקאי,עם נטיה לעליות.

אם תהיה תנועה חדה כתוצאה מטריגר זה או אחר , הרי שרב הסיכוי שהיא תהיה למטה מאשר הסיכוי שהיא תהיה למעלה.

כיצד אפשר לפעול?

מי שמושקע במניות ספציפיות לטווח קצר, שיפעל בהתאם לסטופלוס שקבע לו,או הטייק פרופיט שהחליט שהשקיע.

מי שמושקע במדד תל אביב 25 שיחליט באם הוא רוצה לצאת ( אם הוא ברווח) ולהמתין לבאות. אם הוא מעריך שלבסוף נעלה ל- 1400 , הוא יכול להשאר , אולם חייב להגן על השקעתו באמצעות קנית פוטים לפברואר או למרץ.

מי שבחוץ, כדאי להמתין עוד כמה ימים ולראות לאן פני השוק.

לא כדאי למהר ולקנות תעודות סל בשורט, לפני שבטוחים שהכיוון למטה וחזק.

למשקיעים באופציות המעוף , סגרו רווחים לפני הפקיעה, ואל תצפו ליומיים האחרונים. לפברואר חשבו על איסטרטגיות המעריכות ירידה בסיכוי גבוה יותר מאשר עליה.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il