TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

הסקירה השבועית של חזי קלפקה


חזי קלפקה
בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.05 אחוז, מדד 75 עלה ב- 0.28 אחוז,מדד הבנקים עלה ב- 0.32 אחוז, מדד הנדל"ן ירד ב- 0.26 אחוז,ומדד התל טק ירד ב- 0.10 אחוז. מדד 25 סיים ברמה של 1261.73 , שזהה כמעט לרמת הפקיעה של חודש אוקטובר. מסקנה: מזה כשישה שבועות, מדד המעוף מדשדש באיזור ה- 1260, כאשר רמת ה- 1280 נשארה רמת ההתנגדות , ורמת ה- 1238-1242 רמת התמיכה.
חזי קלפקה | 5/12/10, 09:32

אז מה היה לנו השבוע?

עליות של שני אחוז ויותר במדדים בוול סטריט.

עליות של כ- 1.4 במדדים האירופאים לאחר ארבעה שבועות של ירידות.

יציבות במדדים בישראל כאשר מדד המעוף נתקע ברמה סביב ה- 1260 נקודות.

ושריפה אחת גדולה בכרמל, שהחזירה אותנו לפוקוס , והזכירה לנו שלא הכל זה כסף, מדדים ובורסה.

הייתי בעין איילה,( המשפחה חלקה גרה שם), מושב שנמצא בין צומת פורודיס וצומת עתלית. ראיתי את הלהבות במורדות הכרמל, כשהן מתקרבות לעין הוד. מחזה מרהיב בלילה, במיוחד לחג החנוכה. מרהיב אבל מפחיד. טרגי ומעורר חששות של מה הלאה. ולאן זה מגיע.?

ואז נזכרתי שיצחק תשובה, מחפשי הגז האחרים, וכל זאת בסיוע שר התשתיות לנדאו , רצו, ועדיין רוצים, להקים את חוות הגז בין עין הוד לפורודיס. אם החווה הזאת היתה קיימת במצב היום, הרי שגם תושבי זכרון יעקב, ואפילו קיסריה ייתכן והיו מפונים מבתיהם ליתר בטחון. אז אנא בשם כל תושבי האיזור, וכל מי שאיכפת לו מקמו את חוות הגז בלב הים, או במקום שלא ייתכן שאפילו בתרחיש הגרוע ביותר יפגע באזרחים.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.05 אחוז, מדד 75 עלה ב- 0.28 אחוז,מדד הבנקים עלה ב- 0.32 אחוז, מדד הנדל"ן ירד ב- 0.26 אחוז,ומדד התל טק ירד ב- 0.10 אחוז. מדד 25 סיים ברמה של 1261.73 , שזהה כמעט לרמת הפקיעה של חודש אוקטובר. מסקנה: מזה כשישה שבועות, מדד המעוף מדשדש באיזור ה- 1260, כאשר רמת ה- 1280 נשארה רמת ההתנגדות , ורמת ה- 1238-1242 רמת התמיכה.

מחזור העסקאות היומי עלה במקצת, כאשר ביומיים השבוע ראינו מחזורי מסחר מעל 2 מיליארד שקל.

סטית התקן שפתחה את השבוע ברמת ה- 16.5 אחוז, ירדה בסוף השבוע לרמת ה- 15 אחוז, עובדה המצביעה על המשך היציבות בשוק, ועל חוסר חשש מירידות דרמטיות.

בוול סטריט, פתיחה נהדרת לחודש האחרון של השנה, כאשר כולם בציפיות שאכן המסר של השבוע שהינו: " ראלי למרות הכל" יימשך עד לכריסמס.

מדד הדאו עלה השבוע ב- 2.6 אחוז, מדד הנאסדק ב- 2.2 אחוז, ואילו מדד האס אם פי 500 עלה 3 אחוז.מדד ראסל 2000 עלה ב- 3.2 אחוז. העליות נתמכו על ידי נתוני מקרו טובים עד אמצע השבוע ( יום רביעי), בדמות: הוספת מקומות עבודה לסקטור הפרטי, קפיצה משמעותית במכירות בתים שהיו בתהליכי מכירה, ועליה במדד אמון הצרכנים. אולם נתונים אופטימיים אלה נפגעו קצת מנתון דורשי האבטלה ביום חמישי, ומשיעור האבטלה לחודש נובמבר שעלה לרמה מפתיעה של 9.8 אחוז, בניגוד לתחזיות של 9.6 עד מכסימום 9.7 אחוז.

הויקס , שהינו מדד סטיות התקן (מדד הפחד) של מדד האס אנד פי, ירד בסוף השבוע לרמת ה- 17.92 אחוז, ומבטיח יציבות ואולי המשך עליות בשבוע הבא.

אז מה צפוי לנו בשבוע הבא?

יציבות עם נטיה לעליות זוהי המגמה, לדעתי בשבוע הקרוב.

בארה"ב שבוע דל בנתוני מקרו, שבו ינסו המשקיעים לבסס את הפתיחה החיובית לחודש דצמבר ולבנות לה המשכיות עד לתום השנה.

ביום שלישי יפורסמו נתוני האשראי של הצרכנים בארה"ב, ביום חמישי נתוני דורשי האבטלה, ונתון המלאים העסקיים, וביום שישי נתוני המאזן המסחרי, מחירי יבוא ויצוא , והסנטימנט של אונברסיטת מישיגן.

המשקיעים בארה"ב חוששים בעיקר מהמשבר באירופה, ומהשלכותיו על וול סטריט. בינתיים בסוף השבוע העבירו המשקיעים כספים רבים מאגרות החוב הארוכות של ממשלת ארה"ב, לאגרות חוב קצרות יותר, כאשר התשואה באג"ח הארוכות עולות עקב כך ליותר משלושה אחוז.נתון זה מצביע על חשש ממה שעלול לקרות בטווח הקצר, יותר מאשר בטווח הארוך, ולכן התבצרות המשקיעים באגחים קצרים.

הציפיות בארה"ב הינן , בהנתן שאין קססטרופה בסין ובאירופה, להמשך הראלי, כאשר האס אנד פי מצפים שיחצה את קו ה- 1226 וגם את ה- 1230. הנאסדק הציפיות הינן להתגברות על רמת ה- 2600 , ואילו בדאו הציפיות של המשקיעים הינם לראותו מעל רמת ה- 11,600 ואף יותר.

באירופה , נושא אירלנד נרגע, החזית הפורטוגלית השתתקה בינתיים, הריבית נותרה ללא שינוי, כך שנראה שעד החגים, ואפילו עד סוף השנה לא נראה שם מהמורות נוספות, ולכן גם שם יש סיכוי טוב לסיים את חודש דצמבר ואת השנה כולה באווירה חיובית.

אצלנו, בארביטראז חיובי של 0.44, וברוח גבית ירוקה מחו"ל, יש סיכוי טוב שנחצה בשבוע הקרוב את רמת ה- 1270 במדד המעוף, ונעבור להתמודדות מחודשת עם רמת ה- 1280. רק המשך מגמה ירוקה באירופה ובארה"ב, תוך פריצת הרמות שנזכרו לעיל יכולים להביא לפריצת רמת ה- 1280 בישראל , ולא נשוב אל רמת ה- 1260 . במקרה של ירידות בוול סטריט ובאירופה, רמת ה- 1238 תהווה תמיכה חשובה, ומשהגיע המדד אליה, ייתכן גל קניות שישיב אותו ל- 1260.

קשה להעריך עדיין את הנזק, וההשפעה של השריפה בצפון על התנהגות שוק המניות בארץ, אולם מניות הבנקים ומניות חיפושי הנפט והגז הן אלו שצריכות להוביל את מדד המעוף קדימה.

לסיכום: צפי לשבוע של עליות בשערים בעולם ובארץ, תוך תקווה שהשריפה תבלם ולא תגרום נזק רב למשק בכלל ולשוק ההון בפרט.

מבחינה סטטיסטית , ולא שאפשר להסיק מכך משהו על בטוח, הרי שמאז 1993 מדד המעוף סיים בחודש דצמבר בצבע אדום, בסיכום חודשי רק בשלוש פעמים. מי שרוצה שיראה בכך חיזוק להנחה שגם דצמבר 2010 יסתיים בירוק.

הדולר סיכוי רב שיתמתן עקב התחזקות היורו.

שבוע טוב וחג חנוכה שמח.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il