TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 20.11.2010 ותחזית לשבוע הפקיעה


לאחר שלושה שבועות של היסוס וירידה ראינו השבוע את מדד המעוף, ואת מרבית מדדי הבורסה בתל אביב עולים בכשני אחוז ויותר.
חזי קלפקה | 21/11/10, 12:51
לאחר שלושה שבועות של היסוס וירידה ראינו השבוע את מדד המעוף, ואת מרבית מדדי הבורסה בתל אביב עולים בכשני אחוז ויותר.

מניות הבנקים היו השבוע הקטר שמשך את הרכבת קדימה כאשר עלו בסיכום שבועי בשיעור של 4.93 אחוז. גם מניות הגז והנפט השיבו לעצמן חלק מהירידות שנבעו מהמלצות ועדת ששינסקי, ובסיכומו של שבוע עלה מדד המעוף ב- 1.98 אחוז, ל- 1265.11, מדד 75 עלה ב- 1.8 אחוז, מדד הנדל"ן עלה ב- 1.47 אחוז, ורק מדד התל טק ירד ב- 0.35 אחוז.

המסחר השבוע התנהל במחזורים די נמוכים ברמה ממוצעת של 1.7-1.8 מיליארד שקל ליום, כאשר ביום חמישי נפגעה פעילותם של מספר בתי השקעות כגון אי בי אי , עקב השריפה במגדל שלום יום קודם לכן.

סטית התקן שביום ראשון ושני עלתה לשיעור של 20 אחוז, ירדה חזרה לרמה של שלווה כללית בבורסה בשיעור של 13.5 אחוז, ואילו מרכז מפת הפוזיציות הפתוחות באופציות המעוף נותר ברמת ה- 1260 .

חשוב לציין כי רמת ה- 1265.11, הינה למעשה קרובה מאוד לרמת הפקיעה הקודמת בשיעור של 1261.15 , כך שיציבות זוהי מילת המפתח לשוק לאחר שלושה שבועות, על אף כל התנודות שכללו ביקור מדד המעוף ב- 1280 וביקור נגדי ב- 1218 .

בוול סטריט ובאירופה, למרות האופטימיות בסוף השבוע לא ראינו עליות כשם שנראו בישראל. מדד הדאו עלה השבוע ב- 0.1 אחוז, מדד הנאסדק ומדד האס אנד פי 500 סיימו את השבוע בשינוי אפס, ואילו מדד ראסל 2000 עלה השבוע ב- 0.7 אחוז.

מדדי אירופה ירדו בסיכום שבועי בכ- 0.2 אחוז.

סין המשיכה גם השבוע לאיים על השווקים , ולשיאה הגיעה ביום שישי עת הבנק המרכזי בסין הודיע שוב על צעד של העלאת הרזרבה של הבנקים בחצי אחוז, אולי כצעד לפני העלאת ריבית.

באירופה האירלנדים התעקשו שלא לקבל סיוע, הפחידו בכך את הבנקים בגרמניה ובשוויץ, ולבסוף השתכנעו לקבל את הסיוע , והפיחו שוב אופטימיות לקראת סוף השבוע.

בארה"ב הכלכלה מתנהלת באיטיות, בליווי דוחות טובים, ונתוני מקרו פושרים, כך ששום דבר לא נראה ברור , אולם בכל זאת כולם מצפים לשיפור שיגיע עוד לפני סוף השנה.

בישראל שוב פרסום טוב של נתון צמיחה לרבעון השלישי השבוע, בשיעור של 3.8 אחוז, וגם מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3 כמצופה, עובדה המבטיחה שקט בחזית הריבית של פישר.

הדולר שמר השבוע על יציבותו ונשאר ברמה של 3.65-3.67 .

והשאלה הגדולה היא לאן הולכים מכאן? כל זאת בשבוע הפקיעה הבא עלינו לטובה ( כך נקווה).

האינדקטורים הכלכליים של השבוע שעבר מצביעים על יציבות , וסיכוי להמשך עליות בהמשך הדרך.

בישראל סטיות התקן הינן ברמת יציבות מדהימה של 13.5 אחוז, עובדה אשר יכולה להצביע על אפשרות של תזוזה קלה השבוע לקראת הפקיעה, אולם מאידך יכולה לבשר גם דווקא על אפשרות של ירידה שתהיה מלווה בחזרה של סטיות התקן לרמת ה- 18-19 אחוז.

בארה"ב השבוע מסחר בן שלושה ימים, כאשר ביום חמישי הבורסה סגורה ( חג ההודיה) , וביום שישי מסחר עד שעה אחת בצהריים שעון ניו-יורק.

מי שמכיר את האמריקאיים יודע שבחג ההודיה "חותכים" מוקדם הביתה, כך שגם יום רביעי צפוי להיות יום של מסחר דליל.

במצב ענינים זה כאשר מדד הויקס נמצא גם הוא ברמת ה- 18.04 אחוז, הרי שיציבות ושמירה על השערים הינה מילת המפתח וסיום יציב כמו זה של השבוע ייתכן מאוד.

חברת HP יכולה לעורר קצת את הבורסה , בדוח שתפרסם ביום שני, כאשר הציפיות הינן לשיפור הרווח למניה מ- 1.14 למניה ל- 1.27 דולר למניה.

בחזית המקרו ביום שלישי , נתון מכירות הבתים הקיימים, וביום רביעי נתון דורשי האבטלה, מכירות בתים חדשים, מדד הזמנות ברי קיימא , והסנטימנט של אונברסיטת מישיגן.

בדרך כלל בשבוע של חג ההודיה השווקים עולים בארה"ב, והפעם נראה כי יציבות עם נטיה למעלה תהיה המגמה בתנאי שלא תופרע על ידי הגורמים הבאים:

התנהגות הבנק המרכזי והממשלה בסין.

והפתעות נוספות מאירופה בדמות בעיות עם פורטוגל שלאחר שאירלנד נכנעה לקבלת סיוע היא הינה המדינה הבאה בתור.

בישראל חזרנו לרמת הדשדוש שבין 1260 ל- 1280 . ראינו כבר שפריצת רמה זו לאחד הכיוונים, הינה מהירה וחדה. בפעם האחרונה זה היה למטה והגענו בקלות יחסית ל- 1220 . אין זה אומר כלל וכלל ששוב לא תשבר רמת ה- 1258-1260 ונשוב לירידות, אולם באם נקבל רוח גבית ירוקה מהעולם יש סיכוי רב לפריצת ה- 1280, ואם זה יקרה זה יקרה באותה עוצמה של הירידות , אולם רק בכיוון כלפי מעלה אל מעבר לרמת ה- 1300 נקודות במדד המעוף.

להערכתי לא השבירה ולא הפריצה למעלה יקרו השבוע ( לפחות עד לפקיעה), אולם כל זאת בתנאי שהעולם " ישתף" פעולה עם הבורסה בתל אביב וישמור על יציבות שהגיעה לשיאה בשבוע האחרון.

כולנו זוכרים את פקיעת ספטמבר של 40 נקודות ריצה בארבעה ימים לפקיעה. יש חששות רבים שזה יקרה גם הפעם, אבל זכרו כי אפשר לרוץ גם 40 נקודות למטה בארבעה ימים, ולהערכתי המצב בעולם כה שביר שהסיכוי לשבירה מטה גדול מהסיכוי לפריצה למעלה.

לסיכוןם: שבוע שנראה יציב, שללא התפתחויות יוצאות דופן בעולם, ובעיקר בוול סטריט, ישאיר את הפקיעה באיזור שבין 1260 ל- 1280 .

עדכונים נוספים בסקירות הבוקר.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.


--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il