TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית לשבוע הבא


שבוע של מימוש עבר השבוע על הבורסות בעולם וגם בישראל. לאחר ראלי רצוף מאמצע חודש יולי השאלות הנשאלות בסוף השבוע הזה הינן: האם המימוש רק בתחילת הדרך? עד להיכן הוא יגיע?
חזי קלפקה | 14/11/10, 14:13
שבוע של מימוש עבר השבוע על הבורסות בעולם וגם בישראל.

לאחר ראלי רצוף מאמצע חודש יולי השאלות הנשאלות בסוף השבוע הזה הינן:

האם המימוש רק בתחילת הדרך?

עד להיכן הוא יגיע?

האם מגמת העליה שכה דברו עליה עדיין נשמרת או שמא חל שינוי כיוון בבורסות ?.

התשובות לשאלות אלה לא קלות אם כי האפשרויות לבחינה מוגדרות היטב.

השבוע הגיעו הטריגרים לשבירה כלפי מטה ותחילת התיקון.

בארה"ב זה היה הדוח של סיסקו , פעולות הפד להרחבה שלא כולם בטוחים שאכן זה יצליח, והחשש הגדול מפני הכלכלה הסינית, ובעיות בכלכלה האירופאית.

למרות רקע של נתוני מקרו סבירים בדמות ירידה במספר דורשי האבטלה,עליה באמון הצרכנים, ושיפור בנתוני המאזן המסחרי, ירד מדד הדאו ב- 2.2 אחוז השבוע, הנאסדק ירד ב- 2.4 אחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 2.2 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 ירד גם הוא ב- 2.4 אחוז.

בסין היו אלה פעולות הממשלה להגבלת השקעות זרות באג"ח והחשש מאינפלציה אשר הפילו את הבורסה בסין ב- 5 אחוז, ואילו באירופה גברו שוב החששות מפני חזרה לבעיות כלכליות, כאשר אירלנד מובילה את המהלך החדש הזה, והויכוח כעת הינו האם מדינות השוק צריכות לתת לה סיוע או לא.

נוסף לכל זאת , כינוס הגי 20 , לא תמך בארה"ב, במאבקה הכלכלי כנגד סין, וההחלטות שם לטעמי היו סתמיות ואמרו שיבנו מערכת לזיהוי משברים עתידיים.

אצלנו הטריגר לירידות בא מאותו כיוון שהביא בשעתו את הטריגר לעליות. מניות הגז והנפט חטפו השבוע מכה רגולטיבית קשה מוועדת ששסינקי , שקבעה שיש להגדיל את חלקה של הממשלה ברווחי המחפשים, פגעה בחלום הוורוד, שלחה את תשובה וחבריו למלחמת חורמה, ומשכה את הבורסה למטה, כאשר החולשה בעולם מסייעת לכך.

לא ברור מה תהיינה התוצאות הסופיות של וועדת ששינסקי, בינתיים זה סייע לבורסה לבחור כיוון זהה לכיוון העולם של תחילת מימוש.

מדד המעוף ירד השבוע ב- 1.95 אחוז, מדד 75 ב- 1.97 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 2 אחוז, הנדל"ן ב- 2.03 , והתל טק ב- 1.96.

מחזור המסחר היה דליל ברמה של 1.5 מיליארד במהלך כל השבוע, ורק ביום חמישי בירידות עלה המחזור לשני מיליארד.

כדאי לשים לב לזהות בשיעורי הירידה בוול סטריט ובישראל. זה לא מקרי , וזה מראה על הצמדות ישראלית לנעשה בארה"ב, ואפילו סטיות התקן בישראל שהינן ברמה של 18 אחוז, קרובות לויקס באס אנד פי 500 שנמצא ברמה של 20 אחוז בלבד.

לאן ממשיכים מכאן?

כנראה שבהשפעת סוף השבוע תמשיך הבורסה בתל אביב בירידות בתחילת השבוע, למרות שפער הארביטראז הינו אפסי.

רמת ה- 1238 הינה רמת תמיכה חשובה, ושבירתה מטה יכולה להביא את המדד במהירות לרמה של 1210-1220, ולאחר מכן לרמת ה- 1196, שאם נגיע לשם יהיה מקום לחשוב על שינוי מגמה בשוק.

המגמה הכללית עדיין מוערכת כעליה, לאומי ופועלים ממליצים להמשיך לחשוב על כיוון עליה, אנליסטים מדברים על רמת ה- 1320 כרמת השיא הבאה שתושג לכל המאוחר בינואר 2011 .

לדעתי מגמת העליה עוד לא הסתיימה והיא רק בשלב של תיקון שכה ציפו לו לצורך המשך גל העליות.

כיניתי זאת בתור עננה שיכולה להוריד עלינו גשם של ירידות, סימנתי את הטווח 1260-1280 בטווח הדשדוש לפני בחירת הכיוון, ואכן השוק אמר את דברו ושבר למטה את רמת ה- 1260 .

עוצמת השבירה ביום אחד ל- 1240 הינה מהירות שבירה או פריצה עם תום דשדוש . ראינו זאת בפריצה מהירה אל 1229 בספטמבר , וראינו עכשיו את אותה עוצמה רק בכיוון למטה.

הבעיה שכאשר זה למטה זה ברוב המקרים פוגע וכואב למשקיעים.

השאלה שתשאל השבוע הינה באיזו רמה יחזרו הקונים לקנות בכמויות גדולות וישיבו את השוק לרמות גבוהות יותר אפילו מרמת ה- 1280, שהופכת להיות רמת התנגדות חשובה ביותר לעתיד, שפריצתה תביא לדעתי לחצית קו ה- 1300 .

היות וגם אני שותף להערכה כי גל העליות עדיין לא הסתיים, וצפוי לנו תיקון של עד 80 נקודות מרמת ה- 11280 וזה לגיטימי לשמירת גל העליות, הרי שעד שלא נגיע לרמת ה- 1196 , עדיין השוק יכול לבצע סיבוב מהיר לעליות.

האם זה יקרה ב- 1220 ב- 1210 או ב- 1200 – קשה להגדיר זאת, אולם אפשר בקלות להניח כי באם השבוע יהיה שוב אדום בהשפעת וול סטריט ,הרי שנראה את רמת ה- 1220 ומטה מכך עד סוף השבוע.

לא נראה לי שהשוק בישראל יתקן חזרה לעליות ללא רוח גבית מהעולם, כך שחובה לראות חזרה לעליות גם בארה"ב, באירופה , בסין , ובמזרח בכדי לראות שוב את הירוק בתל אביב.

לסיכום: סיכוי רב להמשך התיקון השבוע. הגעה ל- 1220 נראית צפויה. שיבה לעליות תקרה רק עם נראה תיקון בעולם. הערכות להמשך העליות עדיין לא נמוגו, ולכן גם עליה חזרה תהיה מהירה וחזקה.

למי שהשקיע לטווח ארוך בליווי הגנות, הירידות לא מטרידות את מנוחתו בינתיים.

למי שרוצה להכנס לשוק , אולי כדאי להתחיל לקבוע יעדי כניסה בקרוב.

למי שהשקיע בלי הגנות, ונמצא ברווח , כדאי לממש חלק מהרווח.

ולמשקיעים באופציות, אלו נכונו להם שבועיים של טירוף מערכות, עם שינוי מגמה שהתחיל השבוע, עם סיכוי לשינוי כיוון חזרה לעליות בחצי השני של נובמבר, ועם פקיעה שיכולה להיות בתנודה חדה לשני הכיוונים בהשוואה לפקיעת אוקטובר שהיתה ברמה של 1261.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.


--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il