TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית לשבוע הבא


הדרמות שכה ציפו להן בשבוע האחרון הסתיימו. אובמה נחל תבוסה בבחירות אמצע התקופה. הרפובליקנים חזרו לשלוט בקונגרס, ואילו הדמוקרטים נשארו בכל זאת בשליטה בסנאט.
חזי קלפקה | 7/11/10, 12:54
הדרמות שכה ציפו להן בשבוע האחרון הסתיימו.

אובמה נחל תבוסה בבחירות אמצע התקופה. הרפובליקנים חזרו לשלוט בקונגרס, ואילו הדמוקרטים נשארו בכל זאת בשליטה בסנאט.

חשוב מכך, ברנניקי הודיע על השארת הריבית בארה"ב על רמת האפס, לעוד תקופה ארוכה, וגם הודיע שהוא מזרים למשק האמריקאי 600 מיליארד דולר , באמצעות קנית אגרות חוב. לא יותר מדי כסף, בכדי שלא ירסק את הדולר ויביא לאינפלציה, ולא פחות מדי שלא ישפיע לטובה על הכלכלה האמריקאית,אלא סכום שיעודד את גיוס העובדים מחדש , ויעלה את שיעור הצמיחה.

להערכתי ברנניקי בחר את הפעולה בדיוק במינון הנכון, וההוכחה לכך הינה השוק שנתן את אמונו בצעד הזה, והמשיך השבוע את הראלי במדדי וול סטריט.

בסיכום שבועי עלה מדד הדאו גונס ב- 2.9 אחוז, בשיעור זהה גם הנאסדק, האס אנד פי 500 עלה ב- 3.6 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 4.7 אחוז.

מה שחשוב יותר זוהי הירידה במדד הויקס לרמה של 18.26 , רמה נמוכה ביותר, המצביעה על תנודתיות נמוכה במדדים, חוסר פחד של המשקיעים מפני ירידה חדה בתקופה הקרובה, והמשך אפשרי לראלי עד סוף השנה.

כדאי לשים לב שעליות המדדים מתחילת השנה, נתון שנראה רע מאוד לפני שלושה חודשים נראה עכשיו מרשים כאשר הדאו עלה מתחילת השנה ב- 9.7 אחוז, הנאסדק ב- 13.7 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 9.9 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 זינק מתחילת השנה ב- 17.8 אחוז.

ולמה פתחתי את הסקירה דווקא בארה"ב?.

כי שוק המניות בישראל החליט אולי השבוע על דרך עצמאית של ניתוק מהנעשה בוול סטריט. הקו המנחה של השוק בישראל שהגיע מארה"ב, לא פעל השבוע בארץ, כאשר המדדים איכזבו בהשוואה לעליות בוול סטריט.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.41 אחוז, מדד 75 עלה ב- 0.13 אחוז בלבד, מדד הנדל"ן ירד ב- 1.16 אחוז, ורק מדדי התל טק והבנקים עלו ב- 1.47 , ו-4.32 אחוז בהתאמה.

הירידות היו מלוות בעלית הסטיות באופציות לרמה של 17 אחוז, מרמה של 14 אחוז, עובדה המצביעה על עליה בתנודתיות בבורסה בתל אביב, ועל עליה בחשש המשקיעים לירידה חדה.מחזורי המסחר התרחבו לרמה של כ- 2 מיליארד שקל ביום, כאשר את הירידות מובילות מניות סקטור חיפושי הגז שירדו בכ- 5 אחוז, ומסחר ערני מאוד השבוע במניות טבע ובמנית בנק לאומי, מניות שהזרים אוהבים להשקיע בהם בדרך כלל.

בסיכום שבועי מנית טבע ירדה ב- 2.11 אחוז , ואילו מנית בנק לאומי עלתה ב- 3.88 אחוז.כלומר: גם העליה הגבוהה במדד הבנקים לא הושיעה את מדד המעוף ולא הביאה אותו לעליה נוכח הירידה בטבע , במניות בגז,ובמניות רבות אחרות במדד.

חוסר הקורלציה השבוע בין מדדי ישראל ומדדי ארה"ב, הביא את שיעור העליה במדדי ארה"ב מתחילת השנה לרמה הזהה לזו של מדדי המניות בתל אביב, כאשר מדד המעוף עלה מתחילת השנה ב- 10.49 אחוז בלבד, מדד 75 ב- 10.73 ( שניהם ברמה כמעט זהה לרמת האס אנד פי 500, ופחותה מזו של הנאסדק),מדד הדל"ן עלה ב- 10.43 מתחילת השנה, ואילו מדד התל טק עלה השנה ב- 2.47 אחוז בלבד, כאשר מדד הבנקים ,עלה מתחילת השנה ב- 0.05 אחוז בלבד.

נראה כי מי שנפגע השבוע מהמפולת של אובמה בקונגרס לא היה השוק האמריקאי בוול סטריט, אלא דווקא שוק המניות בתל אביב.

ולכן להמשך המסחר בשבוע הבא השאלות הינן ברורות למדי:

מהן הסיבות שהביאו את מדד המעוף להתנתק מכיוון המשך הראלי בארה"ב גם השבוע?

האם מגמת החוסר קורלציה בין תל אביב וארה"ב תמשך?

האם אנו הולכים לפני המחנה, וכשם שסימנו את העליות מסמנים כעת את הירידות?

האם יימשך הראלי בארה"ב?

האם האס אנד פי 500 יעבור ברמתו את רמת מדד המעוף בתל אביב ?

האם סטיות התקן תל אביב תעלנה ותהיינה ברמות זהות לאלה של הויקס?

השוע בוודאי שנקבל תשובות, אפילו באם הן תהיינה חלקיות , לשאלות אלה , ולפי התשובות תקבע מגמת המסחר.

מדד המעוף הגיע השבוע לשיא של 1277 ומשם הדרדר לסיום שבועי ברמה של 1265.2.יש כאלה שטענו שזה נגרם כתוצאה מירידה בסקטור חיפושי הגז. אני אינני שותף לדעה זו כי סקטור חיפושי הגז הינו במשקל די נמוך במדד המעוף, ואם הבנקים שהמדד שלהם משקלו רב יותר, טיפס השבוע, הרי שהוא היה צריך להשפיע יותר לכיוון הירוק.

מדד המעוף משייט בשיאים חדשים מזה כמה שבועות. ברמת שיאים כזו יש מספיק רווח למשקיעים שרוצים לנצל את ההזדמנות, ולהמתין ולראות כיצד יעכל השוק האמריקאי את כל השלכות הבחירות וצעדי הפד. אני מעריך שמה שקרה השבוע זוהי מכירה של מחזיקים גדולים, שפשוט רצו לממש רווחים מתוך הנחה שהמימוש בהיקף של 5- 10 אחוז, יקרה בחצי הראשון של נובמבר ואז יחזרו לרכוש.גם ייתכן שמשקיעים זרים מסיטים כספים מהשוק הישראלי לשוק האמריקאי שנמצא בראלי מטורף.

באם הערכה זו נכונה הרי שמדד המעוף יכול להמשיך ולרדת במהירות עד רמת ה- 1238 , לפני מחשבה נוספת לקניה ולכניסה.

לחיזוק ההערכה זו אפשר לגייס גם את הארביטראז של המניות בדואליות במעוף שמראה על מינוס 0.05 כלומר: גם בארה"ב המניות הישראליות נסחרות בחשש של שיא גבוה עם סיכוי למימוש.

הראלי בארה"ב צפוי להמשך עד סוף השנה לפחות לדעתי, אם כי השבוע ייתכן ונראה דשדוש עם עליה קלה, עקב חוסר של נתוני מקרו ודוחות. מדד האס אנד פי 500 בפני פריצת רמת ה- 1230 תוך כדי ירידת מדד הויקס לרמה של 17-17.5 אחוז.

מענין לכן יהיה לעקוב האם תל אביב תחזור בה ממעידתה השבוע , תעלה חזרה ,תשמר את הפער של מדד המעוף מעל רמת האס אנד פי 500 , ותוריד חזרה את רמת הסטיות לרמה של 14-15 נמוך מרמת הויקס.

סגירת הפער בין מדד האס אנד פי 500 לרמת מדד המעו"ף שלנו, הינו נושא שדובר עליו רבות, כאשר רבים ראו כאנומליה את היותו של מדד המעוף ב- 80 נקודות מעל מדד האס אנד פי. השבוע פער זה ייתכן ויתקרב לאפס, או ישיב לאס אנד פי 500 את ההובלה שהיתה לו בעבר.

פירוש מהלך כזה הינו המשך עליה בארה"ב, וירידה במעוף, או עליה גבוהה יותר באס אנד פי 500 מאשר במעוף. נקווה שהאלטרנטיבה השניה היא שתשלוט בשווקים השבוע.

בארה"ב השבוע נתוני מקרו מעטים, ביום שלישי מלאים עסקיים, ברביעי מחירי יבוא ויצוא ונתוני המאזן המסחרי, וביום חמישי נתוני דורשי דמי אבטלה.

בתחום דיווחי החברות נראה את סיסקו, גנרל מוטורס, ומייסיס מדווחות ביום רביעי ואת גיי סי פני ביום שישי.

העיניים יהיו נשואות גם למפגש הגי 20 בימי שני עד רביעי בקוריאה בכדי לשמוע משם חדשות, בעיקר בנושא מלחמת המטבעות.

לסיכום: שבוע עם סיכוי לדשדוש בארה"ב, וסיכוי סביר לדשדוש בתל אביב עם נטיות לירידה.

כדאי לשים לב לרמות ה- 1238 ו- 1280 תמיכה והתנגדות במעוף. ולרמות ה- 1230 וה- 1120 ,התנגדות ותמיכה באס אנד פי 500 .

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il