TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת בורסה שבועית ותחזית לאוקטובר


שבוע של מסחר מקוצר בישראל, בשל חופשת חג הסוכות, שהסתיים בירידות שערים , אשר לא פגעו בעליה הנאה במדדים בחודש ספטמבר.
חזי קלפקה | 3/10/10, 05:09
שבוע של מסחר מקוצר בישראל, בשל חופשת חג הסוכות, שהסתיים בירידות שערים , אשר לא פגעו בעליה הנאה במדדים בחודש ספטמבר.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.1 אחוז , אולם סיים את חודש ספטמבר בעליה של 8.01 אחוז. מדד 75 ירד השבוע ב- 0.56 אחוז, ועלה במשך ספטמבר ב- 7.97 אחוז. מדד הבנקים ירד השבוע ב- 0.19 אחוז, אולם את חודש ספטמבר הוא סיים בעליה של 6.99 אחוז. מדד הנדל"ן השיל השבוע 1.33 אחוז, אולם עלה במהלך ספטמבר כולו ב- 7.22 אחוז. מדד התל טק ירד השבוע ב- 1.18 אחוז, אולם בספטמבר עלה ב- 9.40 אחוז.

גם בוול סטריט התמונה היתה דומה. השבוע היה שבוע של אתנחתא מהראלי של חודש ספטמבר, קצת אויר , קצת מימוש, והכל כולם מקווים בדרך לפסגה הבאה, תוך המשך הראלי גם בעונת הדוחות שמתחילה ביום חמישי הקרוב, עם פרסום הדוח של חברת אלקואה.

השבוע ירד מדד הדאו ב- 0.3 אחוז, אולם בספטמבר הוא רשם עליה של 7.72 אחוז, סגר ב- 10829.68 , ורמת ה- 11 אלף נראית כפריצה הבאה בדרך ל- 12 אלף.
מדד הנאסדק ירד השבוע ב- 0.4 אחוז, אולם את ספטמבר הוא סיים בעליה של 12.04 אחוז, וסגר ביום שישי ב- 2370.75, כאשר רמת ה- 2500 נראית קרובה מתמיד.
מדד האס אנד פי 500 ירד השבוע ב-0.2 אחוז, אולם את חודש ספטמבר הוא צבע בירוק ברמה של 8.7 אחוזים, נמצא ברמה של 1146.24,וכל זמן שהוא מעל 1130 זהו איתות שורי, כאשר המבחן הבא שלו הינו בהתנגדות של 1160 .

זהו חודש ספטמבר הטוב ביותר בוול סטריט מזה 70 שנה. ספטמבר 2010 , היה מסומן על ידי רוב האנליסטים רואי השחורות, כחודש שבו תתחיל ההתרסקות, כחודש שבו נשוב לירידות, ורק אדום כהה ראו מול העיניים.

אולם שוב הוכח שבבורסות מה שהיה זה לא בטוח מה שיהיה , שאין מסורת בבורסה, וכל יום הינו יום חדש בפני עצמו, וכי אי אפשר ללכת שבי אחרי מוסכמות, מסורת או מה שקרה בעבר בתקופה מקבילה זו או אחרת.

החודש גם מסורת של מדד מעוף עולה בחול המועד נשברה והמדד ירד, כך שלא נותר אלא לסכם את ספטמבר כחודש הטוב ביותר השנה, והחודש שבו המשקיעים שרו מידי יום את השיר: " אלי אלי שלא יגמר לעולם".. והכוונה לראלי בשווקים. השיר הזה נוגן בשפות שונות ברחבי העולם, והתקווה הינה שכך זה יימשך עד סוף השנה.

למה ספטמבר היה כל כך טוב בניגוד לתחזיות המוקדמות?

בארה"ב נתוני המקרו לא היו טובים במיוחד, אולם המשקיעים ראו את הנתונים הפושרים למדי בתחום האבטלה , הדיור, והייצור, כנתונים מספיקים בכדי לבסס את ההשערה שלהם שהשווקים לא בדרך לקריסה, שמפולת לא בדרך, אלא נהפוך הוא השיפור בוא יגיע ובהקדם.

החברות הנסחרות בוול סטריט מרמזות על שיפור במצבם נוכח תהליכי התייעלות ושיפור ביצוא,ולכן הציפיות הינן לדוחות טובים בפרסומים הקרובים.

הריבית בארה"ב הינה אפסית, התשואה על אג"ח ממשלתי גם היא אפסית, ומחוסר אלטרנטיבה , כסף רב מופנה למניות.

מדד הפחד נמצא כבר חודשיים ברמה שבין 22 ל- 24 שאומר שהכל שפיר, ואין חששות, ולכן הבטחון גובר.

כמו כן הבחירות לסנט בחודש הבא מבטיחות "שמירה" קפדנית על השווקים שלא יקרסו מצד הממשל והבנק הפדראלי, ואלה יעשו הכל בכדי לשפרו.

ןהגורם האחרון: בסוף אוקטובר מתחילה עונת החגים בארה"ב, וזוהי תקופה שבה גדלות ההוצאות , גדל פדיון החברות, האופוריה חוגגת , ולקראת סוף השנה המדדים עולים.

כל זאת מניע קדימה את השווקים בארה"ב, וכמה נתונים טובים במקרו, ודיווחי חברות טובים החל מיום חמישי הקרוב, כאשר המשקיעים מעריכים שנראה שיפור בדוחות, והרי לכם לא רק המשך הראלי אלא העברת מהלך לקצב יותר מהיר.

בישראל בנוסף לרוח הגבית מארה"ב , הרי שהכלכלה בשיא פריחתה.

האבטלה יורדת, הפריון עולה, הצמיחה הינה בשיעור מדהים בהשוואה לעולם המערבי,רמת החיים עולה , ורק הנגיד מעלה פה את הריבית בניסיון נואש לקרר קמעא את המשק, ולמנוע טיסה במחירי הדירות.

במצב כזה בישראל,שהכל פה שפיר וטוב, וארה"ב דוחפת מעבר לים, והנפט והגז משכר את המשקיעים, קשה לראות את השוק יורד , פרט למימושים קלים, או מימושי דה-לןקס, של מימוש וחזרה לעליה באותו היום.

רק אירוע בטחוני מדיני חריג,או קריסה בארה"ב יכולים להוריד פה את השוק.

אז בספטמבר עלה ב- 8 אחוז , האם יש סיכוי שנראה שידור חוזר גם באוקטובר?

זה נשמע מטורף , וזה לא נראה סביר, והשאלה לכן היא מתי יהיה מימוש, בכמה הוא יתבטא , ובאיזה קצב יחזור הראלי.

חודש אוקטובר הקרוב הינו חודש טריקי מאוד לדעתי, עם הרבה נעלמים.

נכון הוא נראה כקרקע פוריה להמשך הראלי, כי רק אפשר לצפות לרוח גבית חזקה עוד יותר מארה"ב.

אבל ככל שיותר חושבים בבורסה על עליות דווקא עלול לקרות ההיפך.

יש מספיק סיבות לשווקים לרץ קדימה ומהר, אבל יש להם גם סיבה פשוטה אחת , תקראו לה טכנית אם תרצו,שבגבהים כאלה יש סיכוי רב שיגיע מימוש לשם לקיחת רווחים לפני אולי ראלי נוסף או הבלתי נודע.

שימו לב שאם החודש עולה מדד המעוף שוב ב- 8 אחוז, חצינו את קו ה- 1300 . נראה לכם הגיוני?אולי לא , אבל בבורסה הכל אפשרי.

אפשרי גם שנרד ב- 5 ויותר אחוז ונראה שוב את רמת ה- 1160.

ואפשרי גם שבאוקטובר נראה את שני המספרים, או קרוב אליהם, באותו חודש. דהיינו עליה חדה וגם ירידה חדה.

חודש אוקטובר נראה לי כחודש תזזיתי מאוד, עם תנועות חדות ומהירות, שישגעו את המשקיעים, ואולי יזכירו לו את ההתנדנדות של השיכורים בגרמניה באוקטוברפסט.

יש לצפות ולהתכונן לעליות חדות וגם למימושים, והיות ואני אופטימי , אני חושב שבסוף הירוק ינצח גם באוקטובר, ונראה פקיעה גבוהה יותר מאשר בספטמבר , אבל זה יהיה מלווה ביסורים רבים ומימושים, וכל זאת בתנאי שלא קרה משהו דרמטי בטחוני בישראל, ולא ירידה דרמטית בוול סטריט.

אז עקבו בזהירות, כלכלו צעדיכם בתבונה, ולגבי הסוחרים באופציות , הזהרו שבעתיים , ונסו לממש רווחים מהירים ככל שאפשר כי כל מגמת של ירידה או עליה עלולה להיות קצרת מועד.

בארה"ב השבוע מכירות בתים בתהליך, הזמנות ממפעלים, וברנניקי מדבר ביום שני.

ביום שלישי מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני.

ביום רביעי תחילת נתוני התעסוקה במדד האיי די פי לגבי מספר המשרות שנוספו בסקטור הפרטי.

ביום חמישי דרישות אבטלה ראשוניות, ואשראי הצרכנים.

וביום שישי שיעור האבטלה בארה"ב, שכנראה עלה, ורמת המלאים הסיטונאיים.

הפתעה טובה בנתונים אלה והראלי ממשיך ומתגבר. נתונים רעים ויש טריגר למימוש.

בואו ונעבור את אוקטובר בשלום וברווח.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.


--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.
4/10/10
1. תחזית לספטמבר-אוקטובר - אבי סרוסי
נכון שהביטחון גובר אצל המשקיעים , אבל זו בדיוק הסיבה למה צריך להיזהר שבעתיים !!! החודשיים הקרובים יהיו קשים ביותר .. מהלך ירידות שיגרור את מדד המעוף לרמות 1030 ומתחת , ואת מדד SP500 לרמת 981 הנקודות !! אז לא לישון ואל תשכחו : בעליות עושים כסף , ובירידות עושים עוד יותר כסף !!!
[סגור תגובה]
4/10/10
2. תחזית הינה אוקטובר-ספטמבר - אבי סרוסי
תיקון טעות של הכתבה שלי לגבי החודשים .
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il