TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית


חזי קלפקה
שבוע ראשון של אוגוסט היה המשך ישיר לראלי הקייץ של יולי , והביא להמשך העליות בבורסות בתל אביב ובעולם. יום ראשון היה יום של מסחר אנמי במחזור קטן, אולם בארבעת ימי המסחר הנוספים עלו השערים, ובסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 2.77 אחוז, מד 75 עלה ב- 4.78 אחוז, מדד הבנקים לעומת זאת ירד השבוע ב- 0.15 אחוז, אולם מדד הנדל"ן שעלה ב- 3.37 אחוז,ומדד התל טק שעלה ב- 1.75 השלימו שבוע רביעי של עליות מתוך חמשת שבועות המסחר האחרונים.
חזי קלפקה | 8/8/10, 14:25
סקירה שבועית 7.8.2010 ותחזית לשבוע הבא.

שבוע ראשון של אוגוסט היה המשך ישיר לראלי הקייץ של יולי , והביא להמשך העליות בבורסות בתל אביב ובעולם.

יום ראשון היה יום של מסחר אנמי במחזור קטן, אולם בארבעת ימי המסחר הנוספים עלו השערים, ובסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 2.77 אחוז, מד 75 עלה ב- 4.78 אחוז, מדד הבנקים לעומת זאת ירד השבוע ב- 0.15 אחוז, אולם מדד הנדל"ן שעלה ב- 3.37 אחוז,ומדד התל טק שעלה ב- 1.75 השלימו שבוע רביעי של עליות מתוך חמשת שבועות המסחר האחרונים.

מחזורי המסחר התרחבו , והתקרבו לרמת ה- 2 מיליארד שקל ליום ( מבלי לקחת בחשבון את יום ראשון), סטיות התקן ממשיכות לבשר על יציבות ונשארו השבוע ברמה של 15-16 אחוז,ואילו השורטים על מניות 25 נשארו ברמה דומה לזו שבשבוע שעבר  דהיינו כ- 410 מיליון שקל.

דווקא מפת הפוזיציות הפתוחות מספקת בשבוע האחרון חומר רב למחשבה , כאשר ברמת ה- 1120 כתובים יותר מ- 30 אלף אוכפים. יש הרואים בכך איתות לשובו של השוק לאיזור הזה, ויש המייחסים זאת לכתיבה של כאלה שחשבו שאוגוסט יהיה בדיוק כמו יולי ויוני. מצב זה מאפשר מעקב אחרי הנעשה מדי יום בפוזיציות הפתוחות, ויכול להביא להערכה לאן פני השוק, בהסתמך על הפתיחה באוכפי ה- 1120, והשינויים היומיים בפוזיציות הפתוחות.

גם בארה"ב ראינו שבוע של מסחר חיובי שקצת נעצר בסוף השבוע, עקב נתוני אבטלה לא טובים, כאשר 131 אלף עובדים אבדו את מקום עבודתם בחודש האחרון, אולם בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 1.8 אחוז, הנאסדק ב- 1.5 אחוז, האס אנד פי 500 עלה ב- 1.8 אחוז, ורק מדד ראסל 2000 ירד ב- 0.03 אחוז.

מדד הויקס נשאר גם השבוע ברמת ה- 21.79, אשר מאשרת את המשך היציבות עם הנטיה לעליה. חשוב גם כאן להזכיר שעליות אלה הינן בהמשך לעליות של חודש יולי בשיעור של יותר מ- 7 אחוזים.

עונת הדוחות לרבעון השני נמצאת בסיומה, ופרט לפאני מק, וטייסון פודס שתדווחנה ביום שני, אין מה לצפות לדוחות אטרקטיביים נוספים השבוע.

בהיעדר השפעה של דוחות, המקרו ונתוניו יחזר לתפוס את מקומם, אולם גם בהם אין הרבה השבוע.

ביום  שלישי הנגיד יודיע שוב שהריבית נשארת ללא שינוי, כשם שאירע באירופה ובבריטניה, יפורסם פריון הייצור  , ורמת המלאים הסיטוניים.

ביום רביעי יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב, וביום חמישי יפורסמו נתון דורשי האבטלה, ומחירי היבוא והיצוא.

יום שישי יהיה עמוס מעט עם מדד המחירים לצרכן,מכירות קמונעאיות, מדד הסנטימנט של מישיגן, ונתון המלאיים העסקיים.

לאחר עליה מהירה של שנה ורבע החל ממרץ 2009, נעצרה הצמיחה בארה"ב, ויש רבים החוששים מכך. נראה כי השוק האמריקאי עומד בפני הכרעה האם הבורסה חזתה את השינוי לטובה שיגיע ברבעון הרביעי מראש, או האם רוביני צודק ואנו בדרך לקריסה נוספת כאשר הממשלה תפסיק את תמיכותיה.

ביולי ובשבוע הראשון של אוגוסט, עמד השוק במבחן של הדוחות מול נתוני המקרו הרעים, וכאשר הדוחות ונתוני המקרו היו טובים הוא עלה, וכאשר הדוחות היו טובים ונתוני המקרו רעים השוק שמר על יציבות.

נראה כי בשלושת השבועות הקרובים של אוגוסט המשקיעים יתנו דעתם יותר על מזג האויר והחופשות, מאשר לנתוני המקרו שיפורסמו, כי ציפיותיהם הינן לפריצה החל מספטמבר וקדימה עד סוף השנה. כדאי לזכור גם כי הסטורית ביציאה מכל המיתונים הקודמים בשישים שנה האחרונות, הבורסה עלתה בתחילת התהליך , ולאחר מכן קצת נעצרה, ואז רק הגיע הבום הגדול. אם זה כך אז נכון לנו רבעון רביעי של טיסה כמעט בכיוון אנכי למעלה.

הוכחה להתנהגות היציבה של השוק יש לראות במדדים ביום שישי.איבוד 131 אלף משרות זה לא דבר של מה בכך, מה עוד שזה כמעט כפול מהתחזית. השוק לא נבהל וסיים ב- 0.2 . אם היה נתון של תוספת 13אלף משרות בלבד, השוק היה מזנק ב- 5 אחוזים.

המסקנה היא שאנו בארה"ב בשוק יציב, עם נטיה ברורה להמשך הראלי, והציפיה הינה לטריגר חיובי , שעם קצת סבלנות הוא בוא יבוא אחרי חגי ישראל והימים הנוראים.עד אז ללא אירוע דרמטי מיוחד , תמשך הזחילה למעלה עם עצירות קלות של יום פה יומיים שם, אבל סך הכל המשך יציבות ועליה עד לפריצה. היפוך לירידות, ואז זה יקרה בקצב מהיר, רק באם יקרה משהו בלתי צפוי.

השוק הישראלי יתנהג בדומה לשוק האמריקאי, וזאת בתנאי שגם אצלנו לא יקרה שום דבר חריג, ובעיקר בתחום הבטחוני. לכן גם בשבוע הקרוב אני צופה המשך יציבות עם זחילה למעלה, כאשר רמות ההתנגדות הינן 1160 ו- 1180, ואילו רמות התמיכה הינן 1140 ו- 1129 .סיכוי סביר שנשהה בסוף השבוע הבא בין 1160 ל- 1180 .

כל מה שנשאר למשקיעים, זה להתנחם במזגן, לעקוב אחרי מחזורי המסחר , בתקוה שיחצו את ה- 2 מיליארד ליום, ולראות האם פנה השוק דרומה או המשיך בראלי הקייץ שהחל ביולי.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 begin_of_the_skype_highlighting              050-5510082      end_of_the_skype_highlighting
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il