TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית לשבוע הבא


חשבנו על המשך תנודתיות, חשבנו על רכבת הרים, חשבנו על אירועים חיצוניים המשפיעים על השווקים, ואומנם השבוע קיבלנו זאת במנה גדושה.
חזי קלפקה | 6/6/10, 10:03
חשבנו על המשך תנודתיות, חשבנו על רכבת הרים, חשבנו על אירועים חיצוניים המשפיעים על השווקים, ואומנם השבוע קיבלנו זאת במנה גדושה.

בישראל הכל התחיל ונגמר בים התיכון. בתחילת השבוע המשט המפורסם שזיעזע את הבורסה , העלה את החששות ואת מפלס הפחד, והביא את מדד המעוף לשפל של 1060.

בסוף השבוע באה חברת נובל אנרגי וסיפרה לנו כי יש לנו אוצרות טבע בים כלומר: יש גז ואולי גם נפט בחופי ישראל, שיכול להביאנו להיות מעצמה בתחום הגז לפחות, ואולי מי יודע גם בתחום הנפט.חזון אחרית הימים הזה העלה את השוק ומדד המעוף התקרב חזרה ל- 1100 , וסיים את השבוע ב- 1097.38 .

סטיות התקן באופציות המעוף עלו בתחילת השבוע ל- 26-27 אחוז, ולבסוף סיימו את השבוע ברמת ה- 20-21 אחוז.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.6 אחוז, מדד 100 עלה ב- 0.2 אחוז, הבנקים השילו 0.96 אחוז, התלטק עלה ב- 1.65 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן עלה השבוע ב- 0.47 .

על אף הציפיות מחזורי המסחר היו נמוכים יחסית לשבועות הקודמים , ולא הגיעו לרמה של 2.5 מיליארד שקל ליום, פרט ליום חמישי שבו עלה המחזור ל2.3 מיליארד.

היקף המחזור ברמה בינונית מצביע לדעתי, על הססנות בקרב המשקיעים הזרים , אשר עתידים לשוב ולרכוש מניות בישראל , בהתאם להיותנו מדינה מפותחת במדד המדינות המפותחות.

אירופה וארה"ב היו גם הן תנודתיות אולם בשונה מישראל , הן הגיעו לשיא ביום רביעי, וביום חמישי ושישי , כאשר אנו בחופשת סוף השבוע הן צללו שהונגריה הינה המדינה התורנית הטוענת: " היי תעזרו לי גם אני בצרות כמו יוון".

אירופה צנחה ביום שישי, ובארה"ב כנראה מתחילים באמת לחשוש ממה שקורה באירופה, ועל אף נתוני האבטלה שהראתה ירידה , צנחו המדדים בוול סטריט בכ- 3.5 אחוז, וזאת בהשפעת חריפותו כנראה של הגולש ההונגרי.

בסיכום שבועי ירד מדד הדאו ב- 2 אחוז, הנאסדק ירד ב- 1.7 אחוז, ואילו מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 2.3 אחוז בסיכום שבועי.

חשוב לציין שמדד הדאו סגר רחוק מאוד מרמת ה- 10000 נקודות ( 9932) , שהינה רמה קריטית לקביעת כיוון, ואילו האס אנד פי 500 סגר מתחת לרמת ה- 1070 ( 1064) , שהינה רמה קריטית עבורו.

הויקס בארה"ב חזר לרמה של 35.48 בתום המסחר ביום שישי, לאחר שהגיע כבר ביום רביעי לרמה של 26 אחוז.

מה שבטוח שאת השפעת הירידות בארה"ב בסוף השבוע נראה גם נראה מחר בתל אביב. שוב חוזרים ליום ראשון של כוננות ספיגה , וכל סיום מסחר ביום ראשון מעל 1086 במדד המעוף ייחשב כסגירה אופטימית.

עד כה , האירועים הפוליטיים והכלכליים בחופי ישראל, ובאירופה מנעו את העליות שהיה סיכוי שתהיינה בחודש יוני, והשבוע הקרוב יהיה שבוע מבחן האם אנו בפני חודש שלישי רצוף שלילי לעומת החודש הקודם, או שמא אפשר יהיה לראות איזה ניצוץ של שינוי כיוון שיפיח בנו שוב את תקוות העליות ביוני.

רמת התנודתיות בשוק הישראלי עדיין גבוהה, ואם לא די לנו ממה שקורה באירופה, ועקב כך בארה"ב, הרי שיש איזה ראש ממשלה תורכי שכנראה החליט להיות המטורף האיזורי, והוא מתכנן משט לעזה בליווי הצי התורכי, והוא אישית יבוא לעזה. אז באמת לא איכפת שארדואן יילך לעזה, הוא גם יכול להשאר שם , אבל אם הוא רוצה לחזור משם שיחזור יחד עם גלעד שליט, אם לא שישאר בבית וימשיך להציג את מחזה האימים " תורכיה בדרך לחומינזם". תארו רק לעצמכם שכמו בימי הביניים, הצי הישראלי יטביע בלית ברירה את הארמדה התורכית שמלווה פושעים? מה יקרה אז למדד המעוף?

לכן ירבו ההיסוסים בשוק הישראלי, ומשקיעים רבים, ובעיקר הזרים יעדיפו לחכות עד יעבור זעם , ויהיה איזשהוא פיוס בין ביבי לארדואן.

1060 כבר ראינו, ואפשר בקלות גם לרדת מתחתיה עד 1020 .

ברמות מדד מעוף של מתחת ל- 1070 מתחיל תהליך איסוף של גופים מוסדיים, זרים , ומנהלי תיקים , שמעלה חזרה את המדד, אולם קונים אלה הינם רגישים לנעשה בעולם ובסביבתנו , והם יכולים להתחיל לאסוף , ולשנות את פני כיוון המדד , הפעם רק ב- 1020 .

מה שיקבע את כיוון השוק בישראל הינו מה שיקרה באירופה ובעיקר מה שיקרה בארה"ב.

ללא עליות בשוקי העולם, השוק הישראלי ימשיך בחולשתו בשבוע הבא , ויסיים ברמה נמוכה יותר מאשר סגר השבוע.

רק עליה של כמה ימים, ואופטימיות באירופה ובארה"ב, יכולה להביא את מדד המעוף לחצות את קו ה- 1100 נקודות.

יש מספיק כסף שממתין על גדרות אחד העם בתל אביב ( אם יש לו שכל הוא יושב בשדרות רוטשילד בבתי הקפה),ומצפה לטריגר שישיב אותו לבורסה. הטריגר צריך לבוא מהעולם ובעיקר מארה"ב, כי בישראל , לאחר שכבר יודעים כולם שאנו מעצמה בתחום הגז, אין כרגע אדים נוספים להרצת המדדים כלפי מעלה.

באירופה, שוב חוששים, ובסוף השבוע שוב מדברים בלנסות להפחית החששות.

שרי האוצר של ה- G-20 הודיעו שצריך יתר שיתוף פעולה כנגד התנודתיות, ואילו מודיס ( חברת הדירוג) הרגיעה כי הונגריה זו לא כמו יוון ויודעת לגבור על משברים. אני דווקא חושב שהמצב בהונגריה רע יותר מאשר ביוון, והאלימות שם יכולה להגיע לרמות הרבה יותר גבוהות מאשר זה קרה בספרד או ביוון, כך שלא בטוח שהאירופאים נרגעים. הונגריה אינה האחרונה " בגוש הזבל האירופאי" והשאלה מי תצטרף השבוע למועדון הנזקקות לסיוע. מה שברור מכך שמאירופה אין לצפות לישועה בקרוב.

בארה"ב , השיפור והתאוששות נראים בנתוני המקרו, אבל אירופה מכבידה. השבוע אין הרבה פרסומי מקרו. ביום שני אשראי הצרכנים. ביום רביעי ספר הבז של הבנק המרכזי, ורמת המלאים הסיטונאיים, ביום חמישי דרישות אבטלה, ונתוני המאזן המסחרי, וביום שישי נתון המכירות הקמונעאיות, והסנטימנט של של אונברסיטת מישיגן.

ברקע גם מעיב נושא דליפת הנפט שחוששים שיתרחב ויגיע לעוד איזורים במדינה, וכן הקונגרס שב לעבוד, לאחר שבוע של חופשה , ומתעתד לסיים את חקיקת הרגולציה החדשה בשוק ההון, כדי שתוחתם על ידי אובמה לפני יום העצמאות ברביעי ביולי.

לסיכום , אפשר לומר שאנו בפתחו של שבוע שיום ראשון בו יהיה יום של ירידות, וההמשך תלוי בעיקר בהתפתחויות באירופה ובארה"ב, מתוך הנחה שלא תצוץ לנו צרה בלתי צפויה מהמזרח, שגם הוא לפעמים תוקף את השווקים כגון: פרשת הקוריאות.

קשה לראות מה יניע את השווקים קדימה, ולכן אין סיכוי רב לראות את מדד המעוף סוגר את שבוע הבא מעל 1100, אולם רק עליות נכרות בשוקי העולם יכולים לגרום לכך. ללא שיפור בעולם סביר שנראה את מדד המעוף נשחק לרמות ה- 1060-1070 עד לסוף שבוע הבא.

לגבי הדולר הוא ימשיך להתחזק כי האמון באירופה הולך ופוחת.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il