TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

הסקירה השבועית


חזי קלפקה
מה אפשר לומר על מה שקרה השבוע בשווקים ועוד לא אמרו? מסחר סוער, תנודתי, מושפע מאירועים חיצוניים כגון קרן סיוע של טריליון דולר, שווקים שמתקשים בעליה, אבל צוללים בירידה, שווקים שמתנהגים בלי קשר הדוק מדי לנתונים המקרו כלכליים.
חזי קלפקה | 16/5/10, 09:37
מה אפשר לומר על מה שקרה השבוע בשווקים ועוד לא אמרו?
מסחר סוער, תנודתי, מושפע מאירועים חיצוניים כגון קרן סיוע של טריליון דולר, שווקים
שמתקשים בעליה, אבל צוללים בירידה, שווקים שמתנהגים בלי קשר הדוק מדי לנתונים
המקרו כלכליים.
כל זאת כבר נאמר השבוע על שקרה בשוקי העולם, ואני כל מה שנותר לי להגיד זה שכך
זה ימשיך לפחות עד סוף חודש מאי.
הבורסה בתל אביב התנהגה השבוע בדיוק כמו מזג האויר. מקיצוניות לקיצוניות,. תחילה ירידה ל- 1106 , תוך עליה בסטיות התקן ל- 23 אחוז. אחר כך טיפוס חד למעלה ל- 1174 , ולבסוף סיום שבוע ב- 1154 , בסטיות תקן של 16.5 אחוז, כאשר מחזורי המסחר היו גבוהים, וכמעט בכל יום עברו את רמת ה- 2 מיליארד שקל.
בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 1.23 אחוז, לאחר שלושה שבועות של ירידה, מדד 100 עלה ב- 1.13 אחוז, מדד הבנקים עלה, לאחר חמישה שבועות של ירידה ב- 2.99 אחוז, מדד הנדל"ן זינק ב- 1.07 אחוז, ואילו מדד התל טק עלה ב- 2.8 אחוז.
הבורסה הושפעה הרבה מהנעשה בעולם, כולל אירופה וארה"ב , וכן מהמשך הגורמים השליליים אצלנו של מכירות זרים כיציאה ממדד המדינות המתפתחות עד 26 במאי, ומהחשש להעלאת ריבית שהתחזק מאוד , לאחר עלית המדד המפתיעה של חודש אפריל ב- 0.9 אחוז.

גם בארה"ב השווקים התנהלו בתנודתיות גדולה , כאשר מדד הויקס נע בין 40 אחוז, ל- 26 אחוז, ובסוף לסגירה בסוף השבוע ברמה של 31.24 אחוז.

בארה"ב המשקיעים מרוצים מהמשך קצב ההתאוששות שמתבטא ב- מספר עיקולי הבתים שצנח לרמה הנמוכה ביותר מזה שנתיים, מפריון הייצור שעלה ,מהמכירות הקמונעאיות שעלו, ממלאים עסקיים שעלו ומצביעים על עליה בייצור להדבקת הביקוש.

מאידך הקשיים במדינות אירופה , שעלולים להביא לירידה של הצמיחה במדינות אירופה , מעלים חששות בקרב המשקיעים האמריקאיים, ומאיטים את קצב העליה בשווקים, ומביאים לתנודותיות נכרת עם ירידות חדות מפעם לפעם.

השבוע האופטימיות ניצחה בוול סטריט , אולי בעקבות תוכנית הטריליון לסיוע באירופה, ספרד שמשום מקום הודיעה על עליה בצמיחה, ורוסיה שפתאום הצמיחה עלתה בה ברבעון הראשון ב-2.9 אחוז.

בסיכום שבועי , ועל אף הירידות בסוף השבוע בוול סטריט, עלה מדד הדאו גונס ב- 2.3 אחוז, מדד האס אנד פי 500 ב- 2.2 אחוז, ומדד הנאסדק עלה ב- 3.6 אחוזים בסיכום שבועי.

מה צפו לנו בשבוע הקרוב?

מסחר של שבוע מקוצר. ראשון שני+חמישי עקב חג השבועות, שנקווה שלסוחרי הבורסה יישאר לבן ולא ייהפך לאדום.

חשוב לזכור את חששות המשקיעים השבוע משלושה ימי מסחר בארה"ב ( שני+שלישי+רביעי) שהבורסה בתל אביב תהיה סגורה, והרי לכם יום חמישי בבוקר פתיחה להתאמה של מה שקרה בארה"ב בשלושה ימים.

כל זאת ששבוע לאחר מכן אנו בשבוע פקיעת אופציות המעו"ף.

המסחר לכן יושפע מעלית המדד, שאולי זוהי בשורה לא קלה שהריבית ליוני תעלה ברבע אחוז.

השפעה מתמשכת , ואפילו גדלה תהיה להמשך מכירות הזרים, שצריכים לסיים את מכירותיהם עד 26. לחודש.

הנעלם הגדול הינו מה יקרה באירופה ביום שני. כרגיל בכל סוף שבוע היו באירופה נפילות של כ- 4 אחוז,אולם מיד יצאו מדינאים רבים להגנת השווקים. סרקוזי, שנאמר עליו כי יוציא את צרפת מהאיחוד, הכחיש, וגייתנר שר האוצר בארה"ב הסביר כי אירפה תתמודד עם המשבר בהצלחה ללא השפעה רעה על ארה"ב.

כל זאת במטרה למנוע ירידות נוספות בשוקי העולם.

בבורסה בתל אביב כנראה נפתח כמו שפתחנו בשני ימי ראשון האחרונים , דהיינו: בירידות אפילו חדות של מעל 2 אחוז.

השאלה הגדולה האם לאחר הירידות שוב תבוא התאוששות ביום ראשון ושני, או שמא הפעם תמשכנה הירידות יומיים, ויחכו המשקיעים לאחר החג.

לדעתי תשובה זו תלויה בכיוון המסחר ביום שני באסיה, ובאירופה , וגם בחוזים העתידיים בוול סטריט.

בכל מקרה כדאי לבחון האם הפעם הירידה תהיה עד לשפל הגבוה מ- 1106 לפני השיפור, סימן שיחזק את יכולת העליות לטווח הבינוני והארוך.

בכללי אפשר לומר כי בשבועיים הקרובים לא נראה את השוק בפחות מ- 1100 , ולא יותר גבוה מ- 1200. אם כן תפרץ אחת מרמות אלה תהיה זו הפתעה גדולה.

למדד המעוף מחכה תמיכה ב- 1146, 1130 ,ואיזור תמיכה חזק מאוד בין 1100 ל- 1115 .רק ירידה אל 1095 תהווה איתות לשבירת השוק מטה.

כלפי מעלה רמת ה- 1163 חזרה להוות רמת התנגדות ראשונה, ורק עליה מעל 1180 תצביע על צעד שורי משמעותי.

שוב להערכתי לא נרד מ- 1100 ולא נעלה מ- 1200 בשבועיים הקרובים.

לגבי ארה"ב הרי שהשבוע ביום שלישי מדווחות דאו, HP 'והום דיפו.

בתחום המקרו ביום שני= מדד הייצור במדינת ניו יורק, ביום שלישי – מדד המחירים ליצרן, היתרי בניה, והתחלות בניה, ביום רביעי-מדד המחירים לצרכן, ביום חמישי- דרישות אבטלה,ומדד הייצור התעשיתי בפילדלפיה.

כל זמן שמדד הדאו נמצא מתחת ל- 10700 ומדד האס אנד פי 500 מתחת ל- 1160, הרי שסך הכל החולשה בוול סטריט והחשש מירדות עדיין קיים שם ובגדול.

הדולר מגלה סימני שיפור נוכח היחלשות היורו,הגיע כבר ל- 3.77 , ויתכן שיגיע גם ל- 3.8 .

לגבי שוק האופציות שבועיים לפני הפקיעה , כדאי לזכור כי סטיות התקן הינן נמוכות יחסית, אולם עולות ויורדות בחדות ובמהירות, כך שכתיבה ללא הגנה מאוד מסוכנת.

כמות הפוזיציות הפתחות עלתה מעל חצי מיליון בעקבות עלית הסטיה,וייתכן כי תמשיך לעלות.

מפת הפוזיציות הפתוחות נמצאת באיזור 1160-1170 , וכדאי לעקוב אחרי השינוי היומי, שתוכלו למצוא באתר ביזפורטל.

וחשבו באם אתם מסכימים שלא נרד מ- 1100 או שלא נעלה מעל 1200 , וזה יסייע לכם בקביעת איסטרטגיות.

חג שמח.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
שוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר ב
אופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.
שוק ההון

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il