TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת בורסה שבועית


בסקירתי בשבוע שעבר ציינתי כי הסיכוי לראות את מדד המעוף ב- 1100 בחודש מאי גדול מהסיכוי לראותו ב- 1200. השבוע השוק אותת כי ה- 1100 נראה כמשהו מאוד ריאלי לעומת רמת ה- 1200 , שנראית כרגע כחלום רחוק.
חזי קלפקה | 9/5/10, 10:50
בסקירתי בשבוע שעבר ציינתי כי הסיכוי לראות את מדד המעוף ב- 1100 בחודש מאי גדול מהסיכוי לראותו ב- 1200. השבוע השוק אותת כי ה- 1100 נראה כמשהו מאוד ריאלי לעומת רמת ה- 1200 , שנראית כרגע כחלום רחוק.

שבוע סוער וקשה עבר על השווקים בוול סטריט , אירופה וגם ישראל.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 2.03 אחוז, מדד 100 השיל 2.68 אחוז, הבנקים ירדו ב- 1.75 אחוז, הנדל"ן צנח ב- 4.52, ואילו הגדיל לעשות מדד התל טק שקרס השבוע ב- 7.54 אחוז.

הירידות היו מלוות במחזורים גבוהים מהרגיל ברמה של 2.3 עיד 2.5 מיליארד שקל ליום, עובדה המצביעה על בריחת כספים מהבורסה. המוכרים היו הזרים , שממשיכים למכור במרץ לקראת מעבר המדד של ישראל ב- 27 למאי, המקומיים שברחו מקרנות מנייתיות ועברו לקרנות שקליות, והקונים היו בעיקר קופות הגמל וקופות הפנסיה השונות.

הירידה השבוע באה כהמשך לירידות בשבוע שעבר בשיעור של כ- 3 אחוז, והשלימה תיקון של 100 נקודות מרמת ה- 1240 , בה היינו רק לפני שבועיים.

סטיות התקן באופציות המעוף ליום חמישי בערב היו ברמה של כ- 18 אחוז, ודווקא הסטיה ברמה זו שהינה סבירה , הצביעה על אפשרות של התייצבות בשוק המקומי, שנתמכה כמובן על ידי נתוני מקרו טובים בארה"ב ביום חמישי אחר הצהריים.

אבל מאז יום חמישי שיצאנו לחופשת סוף השבוע , עברו על הבורסות באירופה ובארה"ב יומיים סוערים של ירידות חדות, שאת התוצאות שלהן נראה בתל אביב כנראה ביום ראשון, ואולי גם שני.

מדד הנאסדק ירד במסחר ביום חמישי ושישי ב- 5.8 אחוז, ובסיכום שבועי הגיע לירידה של 8.1 אחוז. מדד הדאו ירד ביומיים האחרונים ב- 4.5 אחוז, ובסיכום שבוע ב- 5.7 אחוז. מדד האס אנד פי 500 ירד ביומיים האחרונים ב- 4.8 אחוז, ובסיכום שבועי ב- 9.7 אחוז.

הירידות היו במחזורי ענק , ומדד הויקס הלו הוא מדד הפחד, זינק אל על מרמה של 22 אחוז , לרמה של 40.95 אחוז. זוהי רמה גבוהה מאוד, שמראה על פחד הולך וגובר אצל המשקיעים האמריקאיים, שאולי המשבר באירופה הינו רק פרומו למשבר שיהיה בבריטניה, עם החוסר וודאות שם אחרי הבחירות, ואולי ישפיע גם על ארה"ב , שם תתקיים נבואות הזעם של משבר מדינות חדש שיביא לקריסה נוספת בשווקים.

מה שנראה היה בשבועיים האחרונים , כאילו הבורסה בוול סטריט עולה באופן קבוע ויציב, תוך שהיא מוציאה מפעם לפעם את הדובים לשאוף אויר, הפך למשהו מפחיד של ריצת דובים שועטים שמאיימים שוב על השווקים.

ביום חמישי ראינו כיצד העדר הטכני מושך במכונותיו ובפקודות האוטומטיות שלו את השוק כלפי מטה, וטעות או לא טעות, הביאה את השווקים כהרף עין לירידה של 9 אחוז. האם זו היתה באמת טעות? או אולי סימן השוק לאן הוא רוצה להגיע בקרוב? תשובות לכך נדע רק בימי המסחר הקרובים, אולם רבים הקולות שמדברים כיום בארה"ב על תיקון בין 10 ל- 20 אחוז, וזה כבר לא נראה כל כך הזוי.

מה יקרה אצלנו?

אין ספק שהחשש , החוסר הוודאות, המשבר באירופה, והתנודתיות בארה"ב , תשפיע גם עלינו בטווח הקצר, ותחזק את חולשתו של חודש מאי בישראל, שגם בלי כל הרעש העולמי היה סובל, ועדיין סובל במאי, ממכירות הזרים עקב מעבר המדד.

החשש וגידול התנודתיות בישראל ימשיך להתבטא לפחות ביום ראשון, בעליה במפלס הפחד , כאשר סטיות התקן תעלנה כמובן לרמה של 22-25 אחוז. החשש יתבטא גם מסגירת תיקים, ובמעבר מתיקי מניות לתיקי השקעות שקליות, ולכן הצפי הינו לירידה נוספת במדדים, כאשר מדד המעוף התמיכה הראשונה שלו הינה ברמת ה- 1090, וחשוב להזכיר כי מדד המעוף עלול להגיע לשם כהרף עין, ביומיים נוספים של ירידות וחשש בעולם.

ומה בהמשך?

הרבה תלוי במה שיקרה בעולם.

לי דווקא נראה שהמשבר האירופאי קצת יירגע ,לפחות להפוגה זמנית. ליוון אושרו ההלוואות, והציבור שם גם הוא יאכל ויבלע את הבשורות הרעות ויירגע. ספרד כלל לא נמצאת במשבר לפי הצהרות ראשיה, והכריזה השבוע על יציאה מהמשבר , כי היתה שם צמיחה חיובית ברבעון האחרון, וכמו כן הצליחה ממשלת ספרד לבצע בהצלחה הנפקת אגרות חוב בשיעור של 250 מיליון יורו.

מי שמטרידות איתי באירופה הן דווקא פורטוגל, שם כנראה יורידו את הדירוג לזבל בקרוב, ובריטניה שעקב חוסר הוודאות מי תהיה הממשלה שם, יכולה להגרר לירידת ערך הפאונד ולהשפיע רעות על ארה"ב ועל אירופה לכיוון השלילי.

השאלה הגדולה מה יקרה בארה"ב?

ארה"ב היא המושיע העולמי, ובעיקר נכונים הדברים לגבי ישראל.

הנתונים המקרו כלכליים נראים שם טוב מיום ליום.ההתאוששות ממשיכה, אם כי בקצב איטי ממה שחשבנו אולי, ובסך הכל ארה"ב יוצאת מהמשבר ,או לפחות כך זה נראה. גם היות הויקס ברמה של 40 יכול להראות על שינוי כיוון לעליות ולירידה ברמה הזאת, כי אם נעלה משם הרי שאנו באמת בדרך לקריסה גדולה.

השאלה היא כמה תשפיע אירופה בסופו של דבר על ארה"ב, וכמה יפגע המסחר בארה"ב , מהרגולציות החדשות, מסיום התמריצים של הממשל, ומהתביעות כנגד בכירי החברות והבנקים בוול סטריט.

מכל זאת אפשר להניח כי בישראל אנו צפויים לשבוע סוער , של עליה בתנודתיות, שיפתח בירידה דרמטית, שאולי תזכיר לנו שוב שיש פתיחה אנגלית בבורסה בתל אביב בשלב הפתיחה, ומשם נשווע לשינוי כיוון בוול סטריט, שיקל על מצוקת השוק בגין מכירות הזרים בישראל.

שלמה מעוז הכלכלן הראשי של אקסלנס צופה שינוי מגמה בארה"ב כבר ביום שני, הלוואי והוא יהיה צודק.אני מעריך כי מאי ימשיך להיות בישראל חודש קשה של ירידות , עם תיקונים טכניים למעלה מפעם לפעם, ועם סיכוי סביר לבחינת רמת ה- 1090 .

השינוי לתיקון מעלה בישראל, יגיע לדעתי רק בתחילת חודש יוני או לכל המוקדם, בסוף חודש מאי, והוא חייב לבוא על ידי שיפור עולמי, ובעיקר הזרים שיחזרו להשקיע בישראל ,לפי החישוב של מדד המדינות המפותחות, שלמעשה מבטיח אחרי שלב המעבר, השקעות גדולות בהרבה של זרים , מאשר השקיעו בישראל שהיתה במדד המדינות המתפתחות.

לסיכום: אנו בהמשך תיקון , אשר ב- 1090-1120 יכול להיעצר ולשנות כיוון, אולם עשוי להמשיך גם מטה עד רמת ה- 1020 . השינוי המשמעותי יגיע לדעתי רק בסוף מאי או בתחילת יוני.

אם יגיע השינוי קודם לכן לא אצטער כלל וכלל.

היו זהירים , אל תרוצו לעשות פעולות בפאניקה, הסתמכו יותר על בנית הגנות להשקעה במדד המעוף לחודש יולי, והזהרו מסיכוי לירידות חדות במדדים הסקטוריאלים כגון : נדל"ן ותל טק.

זכרו תמיד כי כל משבר הינו גם הזדמנות, ובאם חיכיתם כבר הרבה זמן על הגדר התחילו להכנס במנות מדודות, ברמת ה- 1100 ומטה מכך.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.
שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il