TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


שבוע של ירידות עבר על הבורסה בתל אביב. שבוע של עליות , שהינו שבוע שמיני רצוף של עליות, עבר על הבורסות בניו יורק. הבורסה בניו יורק מגמגמת ועולה.
חזי קלפקה | 25/4/10, 12:33
שבוע של ירידות עבר על הבורסה בתל אביב.

שבוע של עליות , שהינו שבוע שמיני רצוף של עליות, עבר על הבורסות בניו יורק.

הבורסה בניו יורק מגמגמת ועולה.

הבורסה בתל אביב מגמגמת ויורדת.

מדד המעוף ירד השבוע ב- 1.27 אחוז, מדד 100 ירד ב- 1.06 אחוז, מדד הבנקים ב- 1 אחוז, מדד הנדל"ן ב- 0.47 אחוז, ואילו מדד התל טק ירד ב- 1.32.

הירידות היו במחזורים בינוניים, בתנודות יומיות קלות, כיאה לסטיות התקן שנשארו ברמת ה- 13 אחוז, ומבטאות המשכיות התנודות הקלות בימי המסחר הקרובים, תוך סיכוי לעליות מתונות, עם חשש מהמשך המימוש שהחל ברמת ה- 1240 .

נתוני המקרו המשיכו להיות טובים , והשבוע התבשרנו כי הצמיחה לשנה הבאה תעלה לשיעור שבין 3.7ל- 4 אחוז, ושיעור האבטלה יירד בשנה הבאה לפחות מ- 7 אחוז.

בוול סטריט , הכל נראה דבש. נתוני המקרו טובים למדי, דוחות החברות לרבעון הראשון טובים עד טובים מאוד בדרך כלל, קצב סגירות הבנקים ברחבי המדינה הולך ופוחת, מוכרים יותר בתים, אם כי נתון זה הינו בהסתייגות גדולה, כי הוא מושפע מהקלות המס שהיו עד כה, ואשר הגיעו לסיומן. מענין יהיה לראות את נתוני שוק הדיור בהמשך לגבי חודשים מאי ויוני.

מדד הדאו עלה השבוע בכ- 1.7 אחוז, הנאסדק בכ- 2 אחוז, האס אנד פי 500 בכ- 2.1 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה בכ- 3.8 אחוז.

מדד הויקס חזר לאיזור ה- 16 אחוז ( בתום המסחר ביום שישי עמד על 16.35 אחוז), וחשוב לציין כי וול סטריט נמצאת בשיא של 19 החודשים האחרונים, ומתוך 12 ימי המסחר האחרונים שהיו, אחד עשר מהם הסתיימו בעליות.

העליות בארה"ב הינן בשיעורים נמוכים מדי יום, כ- 0.4 אחוז ליום. מדד הדאו עדיין באיזור ה- 11200 נקודות , הנאסדק משייט באיזור 2520-2550 נקודות, ואילו מדד האס אנד פי 500 עדיין מתחת רמת ה- 1220 ( 1217 בסגירה ביום שישי) .

העליות המתונות על אף השיפור בנתוני המקרו ונתוני הדוחות מצביעים על כך שהמשקיעים האמריקאיים עדיין לא בטוחים לגמרי כי המשבר מאחוריהם. ישנם מספיק סימנים לחששות מחזרה לגל יורד כגון: רגולצית מס חדשה על רווחי הבנקים, חקירות והגשת תביעות כנגד גופי השקעות כגון גולדמן זקס, מדינות באירופה כגון יוון , ועתה גם ספרד, שעשויות להקלע למשבר כלכלי חריף ללא יכולת החזר חובות, ומעל לכל הנושא הבטחוני הנובע מהתעצמותה הצבאית של איראן, שמזכירה לרבים את התנהגות גרמניה לפני מלחמת העולם השניה.

השבוע לא צפוי שינוי מהותי בהתנהגות השווקים בוול סטריט, והמסחר של עליות מתונות כנראה ויימשך , מלווה בחשש של תחילת מימוש , עקב הגעה לשיא תקופתי של חודשים רבים.

השבוע נשוב לנתוני המקרו כאשר ביום שלישי נקבל את מדד הדיור של מכירות בתים לפי קייס שילר, וכן את מדד אמון הצרכנים. ביום רביעי את החלטת הנגיד בדבר הריבית, ונקווה כי הריבית תשאר כמצופה על כנה ( רבע אחוז). ביום חמישי נשוב לסוגית המובטלים, וביום שישי נתון ראשון לגבי שיעור הצמיחה ברבעון הראשון בארה"ב , שיהיה לו השלכה חשובה על המסחר בארה"ב ביום שישי ועלינו ביום ראשון הבא, שהינו יום המסחר הראשון של חודש מאי.

בתחום דוחות החברות, לא תדווחנה חברות מהדרג הראשון, אולם בכל זאת ביום שני כדאי לשים לב לתוצאות טקסס אינסטרומנטס, ביום שלישי דו- פונט ,ביום רביעי קורנינג, ואיי או אל ( חברת האינטרנט) , ובים חמישי אינטרנשיונל פייפר קומפני.

בשוק הישראלי , אין חדש גם לשבוע הקרוב שהינו שבוע פקיעת אופציות המעוף.השוק בישראל התנתק לו מעט מהכיוון האמריקאי, מגלה סימני חולשה ברורים, כאשר אם נסתכל על מסחר חודש אפריל הרי שנראה בו מגמת ירידה ברורה, כאשר כל פעם השפלים נמצאים בירידה ( 1212 לעבר 1201 ולסוף יום חמישי 1199 ), ואילו השיאים נמצאים בירידה ( 1240 , אחר כך 1220, ו- 1203 ). זוהי מגמת ירידה ברורה , אשר אין כרגע איזה טריגר שישנה אותה בטווח הקצר , כך שהשוק עשוי לדשדש בין רמת ה- 1180 לרמת ה- 1240 .

השוק יושפע השבוע , כרגיל מהמסחר באירופה , שסיכוי רב שיהיה חיובי, עקב הצעדים לפתרון הבעיה ביוון( לא לשכוח כבר היינו בסרט הסיום היווני מזה מספר שבועות ), ומהמסחר בארה"ב שגם הוא צפוי להיות חיובי. שינויי כיוון לאדום באירופה ובארה"ב יחריפו את שיעור הירידות בישראל.

מאידך נראה שמכירות הזרים עקב מעבר ישראל למדד המדינות המפותחות יימשך , והשאלה עד מתי ובאיזה מחיר ירכשו המקומיים בעיקר את המניות שנמכרות.

ככלל יש לזכור את הקורה בשוק בארץ בשבועות האחרונים: עליות בחריקת מנועים, וירידות בקלילות ובמהירות.

גם שבוע הפקיעה לא נראה שיספק דלק רב לתנועה קדימה, ונראה , נכון לעכשיו, שפקיעת עשויה להיות שלילית לעומת מרץ, ברמת ה- 1195- 1210 , רמה שתואמת גם את מפת הפוזיציות נכון להיום.

לסיכום: מדדי השוק בישראל נמצאים בכיוון הפוך למדדי ארה"ב. ייתכן ואנו מבשרים גם ת הירידות בארה"ב, וייתכן שנכונו לנו עוד ירידות חדות, עת נחזה בירידות בארה"ב. שבוע הפקיעה לא ייתן כנראה תשובה לכיוון כלשהוא , כי לא נראה שהשבוע השוק יירד מ- 1180 או יעלה מעל 1240 .

פקיעהה צפויה ברמת ה- 1195-1210 .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il