TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 17.4.2010 ותחזית לשבוע הבא


ככל שזה ישמע מוזר השבוע שעבר עלינו היה שבוע חיובי בבורסה בתל אביב,ובוול סטריט, על אף אקורד הסיום השלילי ביום חמישי בתל אביב , ועוד יותר ביום שישי בוול סטריט.
חזי קלפקה | 18/4/10, 02:32
ככל שזה ישמע מוזר השבוע שעבר עלינו היה שבוע חיובי בבורסה בתל אביב,ובוול סטריט, על אף אקורד הסיום השלילי ביום חמישי בתל אביב , ועוד יותר ביום שישי בוול סטריט.

בישראל עלה מדד המעוף השבוע ב-0.25 אחוז, מדד 100 ב- 0.68 הבנקים דווקא ירדו ב-0.36 אחוז הנדל"ן עלה ב- 3 אחוז , ואילו התל טק עלה ב- 3.03 אחוז. כל זאת במחזורים בינוניים, וכאשר סטית התקן נשארת ברמה של 12-13 אחוז.

אולם ביום חמישי ראינו מכירות מסיביות בשוק ברמת מחזור של כשני מיליארד שקל, שזהו המחזור אותו רצינו לראות דווקא בעליות.המכירות המסיביות התבטאו דווקא ברצון רב למכור אולם בחוסר של קונים, אשר הגיעו רק כאשר המחיר ירד פלאים. ביום חמישי התפתח שוק וודאי של קונים שהביאו את מדד המעוף לסגת עד רמה של 1215 נקודות, לא רחוק מרמת ה- 1212 אותה ראינו לפני כשבועיים בשוק.

מה שמטריד בירידות הנ"ל הינו ההסבר שמחלחל לשוק והוא כי משקיעים זרים רבים מקטינים את אחזקותיהם בישראל, היות וב- 26 במאי ישראל עוברת ממדד המדינות המתפתחות למדד המדינות המפותחות. בשלב המיידי זה אומר שמשקל ישראל במדד העולמי יורד מ-2.87 אחוז במתפתחים ל- 0.39 במפותחים. בשלב המיידי זה אומר הקטנה של השקעות זרות במניות בישראל. נכון שבהמשך זה עשוי להביא לגידול בהשקעות , אבל בראשית התהליך זה יכול להבריח משקיעים זרים מישראל.

ההנחה בשוק הינה שאת הסחורה שמכרו הזרים קנו עד כה הישראלים במחירים טובים, אולם עתה חוששים הפעילים כי כושר הקליטה של המקומיים( או אחרים) , יילך ויקטן מבחינת גובה המחיר, ולכן סביר להניח שנשיך לראות שוק של קונים , והיתכנות למימוש רציני.

לא מספיק הטריגר הישראלי, שהביא את השוק הישראלי לירידה ביום חמישי, בניגוד לעולם כולו, והנה הגיע יום שישי ואיתו הטריגר האמריקאי לתיקון הגיע בהפתעה גדולה.

רשות ניירות הערך בארה"ב מאשימה את בכירי גולדמן זקס, והבנק עצמו, בהטעית משקיעים בקשר להשקעות בסאב פריים. בואו נקרא לילד בשמו: הרשות אומרת : רימיתם, הולכתם שולל, וסתם הוצאתם כסף מאנשים במרמה.

בארה"ב הודעה כזו מתקבלת בהלם מוחלט, והשפעתה רבה , כי המערכת בנויה על פעילות בשקיפות מלאה , שהנה קודש הקודשים של הבורסות בארה"ב.

התוצאה קריסה בשוק ביום שישי ודיבורים על המשך ירידות בשבוע הקרוב, עד לרמת תיקון של 10 אחוז.

זה נכון שבסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 0.2 אחוז, כנ"ל גם מדד האס אנד פי, מדד הנאסדק עלה ב- 1.1 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה ב- 1.7 אחוז.עליה זו לא מבטאת את מלוא עוצמת הטענות נגד גולדמן זקס, אשר הגיעה לידי ביטוי דווקא במדד הויקס שעלה במהירות ל- 18.36 אחוזים, וצפוי שיעלה מעל ה- 20 בשבוע הקרוב.

גם בארה"ב, כמו בישראל, ציפו לטריגר שיביא תיקון, בסדר גודל של עד 10 אחוז. ציפו לטריגר כלכלי או טריגר טכני כלשהוא, אולם גם בישראל וגם בארה"ב קיבלנו טריגרים "מעולם אחר" . בישראל טריגר של הקטנת השקעות הזרים בבורסה, ובארה"ב טריגר של סרחון במערכת, רמאות, ואולי הגשות תביעות ייצוגיות במיליארדי דולרים.

החשש הגדול הינו שתיקון/מימוש שכה מחכים לו לשם המשך העליה, בשיעור של 10 אחוז בערך ( פלוס מינוס שלושה אחוזים לכל כיוון), יכול להיהפך לכדור שלג חדש, פאניקה בשוק , מכירות ברמה של חיסול תיקים, ופגיעה קשה במשקיעים.

תיקון כתוצאה מגורמים אלו אינו תיקון שאפשר למדוד אותו ולהעריך אותו באופן טכני, קשה לייחס אותו לנתון מקרו או מיקרו זה או אחר, ולכן קשה להיערך כלפיו, ולהעריך עד מתי הוא יגיע.

קשה גם להעריך כיצד תתנהג ארה"ב השבוע. האם היא תתגבר ותעבור לסדר היום הכלכלי הרגיל לאחר פרשת גולדמן זקס, או האם פרשת גולדמן זקס תיהפך לליהמן ברדרס מספר 2. ההבדל הקיצוני בין שתי הקצוות הללו ממחיש את הסיכוי והסיכון, היכן עשוי להמצא השוק האמריקאי בימים הקרובים, וכל מי שחושב שהוא יודע בוודאות מה יקרה אז שיחשוב. לדעתי הכל פתוח, וזאת על אף האופטימיות הרבה שלי שכלכלה תנצח וארה"ב תשוב לעליות.

בישראל המצב עוד יותר גרוע.לא די בבעיה בארה"ב, השאלה כיצד ימשיכו הזרים להתנהג בבבורסה בתל אביב, וכמה המקומיים יקלטו את הסחורה הנמכרת בירידות לא גדולות.

כך שהשבוע שהינו שבוע של שני ימי מסחר שהינם התאמה למה שיקרה בארה"ב ,( ראשון ורביעי) , מבטיחים לנו תנודות גדולות כאשר ביום ראשון זוהי כנראה תנודה כלפי מטה לבדיקת רמת ה- 1200 נקודות , ואילו ביום רביעי התנודה תלויה במה שיקרה בארה"ב ביום שני ושלישי.

ירידות בארה"ב ( וזה תרחיש די צפוי) ביום שני ושלישי , וביום רביעי אפשר יהיה למצוא את מדד המעוף באיזור ה- 1180. תיקון מעלה בארה"ב , או השארות מדד המעוף מעל 1210 -1200 במקרה של ירידות בארה"ב תאותת על חוזק אדיר של הבורסה בתל אביב.

בארה"ב נתוני החברות יעמדו במרכז.ביום שני:סיטיגרפ,אלי לילי, אי ביאם,וורנר ומטריקס. ביום שלישי –אפל, דלתא איירליינס,גולדמן זקס,יאהו והרלי דוידסון. ביום רביעי-אי טימ אנד טי, אי ביי,פידלטי,מורגן סטנלי,סטארבקס,בואינג,ובנק וולס פרגו.ביום חמישי-אמזון, אמריקו אקספרס, קורייר,קוננטיננטל איירליינס,וביום שישי האניוול.

בתחום המקרו נקבל ביום חמישי את דורשי העבודה וביום שישי את מדד מכירות הבתים החדשים.

ואם לא די לכם בטריגרים הרעים שתיארתי, הרי שקיבלנו גם " ערפל אירופאי" , אשר יביא נזק כלכלי אדיר לעסקי התעופה והתיירות בפרט, ולכלכלות האירופיות בכלל.

לסיכום: שבוע בעל השלכות רבות על המשך הדרך, עם סיכוי לירידה ביום ראשון וההמשך ביום רביעי תלוי במה שיקרה בארה"ב. הסיכוי שנראה השבוע את רמת ה- 1200 במדד המעוף נשברת מטה, נראית גדולה יותר מאשר הסיכוי לראות את רמת ההתנגדות 1240 נשברת כלפי מעלה.

יום עצמאות שמח.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il