TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק שבועית


חזי קלפקה
לאחר שבוע מסחר מקוצר, ולאחר חמישה שבועות של עליות במדדים, סיימו המדדים שבוע מסחר מקוצר בירידות שערים .
חזי קלפקה | 11/4/10, 15:58
לאחר שבוע מסחר מקוצר, ולאחר חמישה שבועות של עליות במדדים, סיימו המדדים שבוע מסחר מקוצר בירידות שערים .

מדד המעוף ירד ב- 1.73 אחוז, מדד 100 ירד ב- 2.12 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 1.94, מדד התל טק ירד ב- 3.6 אחוז, ומדד הנדל"ן ירד ב- 4.64 אחוז. הירידות התבטאו במחזורים נמוכים יחסית שהיו בממוצע מתחת ל-1.5 מיליארד שקל ליום, בשמירה על סטיות התקן ברמות של 12-12.5 אחוז, ובתנודתיות תוך יומית נמוכה מאוד.

חשוב לציין שהירידה הגיעה מיד לאחר שמדד המעוף הגיע לשיא הקודם שלו ( בשערי סגירה),ולדעתי הירידה הזו הגיעה לא בגלל נתוני כלכלה רעים בישראל, לא בגלל משהו רע שקרה בשוק הישראלי, ובטח לא בגלל וול סטריט ( שם היו עליות השבוע).

הירידות הגיעו מכך שאמצעי התקשורת " דפקו" לאנשים בראש כי השוק בתל אביב הגיע לשיא חדש, זוהי בועה , העולם עוד מאחורינו, סתם משלמים יקר בארץ, בקרוב הכל יפול. לתקשורת הצטרפו כמובן, אנליסטים ומעורבים בשוק, שתמכו בפסכילוגיה בגרוש כי הבועה נמצאת בתל אביב, ואוטוטו מתפוצצת, ושיוועו לירידות. השאלה אם הם חושבים כך לטווח ארוך ובינוני, או שמא רוצים להביע דעה מתוך הפוזיציה הנוחה להם, תוך יצירת בהלה והנעת ה"עדר" למכור בכדי לשפר את אחזקותיהם , או להגדיל אחזקות במחירים נמוכים יותר.

חובה לציין שני מנתחים חשובים ( בעיני לפחות) , שהציגו אמינות ויושר מקצועי והם: אייל גורביץ, שכלל לא התרגש מהירידות, הודה שהופתע ( כמו כולם),משיעור העליות בשנה האחרונה, ושמר על גישתו שכל זמן שמדד המעוף הינו מעל 1180-1200 אנו בכיוון אפשרי לעליות. גם שלמה מזוז המשיך לטעון כי דבר לא השתנה בארץ ובעולם , וכי העליות תמשכנה בתקופה הקרובה.

ציינתי נקודות אלה בכדי להדגיש את העובדה שדבר מהותי לא השתנה השבוע בשוק. האפשרות למימוש קיימת כבר באויר מזה חודשים. היא תקרה לדעתי באופן רציני, כאשר יקרה בארץ איזשהוא מהלך בטחוני, מדיני, פוליטי רע, או באם תהיה קריסה במדינות אירופה ובארה"ב אשר תשפיע גם עלינו.

אין בועה במכפילי המניות במדד המעוף. פרסום של אי בי אי ביום שישי קבע נחרצות כי המכפיל הממוצע הינו כ- 15 בעוד שב- 2007 הוא היה 16.4 וב- 2008 כ- 25 . המחירים לא אטרקטיביים אולי כמו שהיו שהשוק היה ב- 800 , אולם אין סיבה שלא לחשוב ספציפית על מניות מסוימות שטובות לקניה.

בעיתון דה מרקר פורסמו השבוע שישה תרחישים אפשריים לבורסה.שניים טובים, שניים נוראים, ושניים רעים. בתרחישים הטובים העולם צומח וגם ישראל , ואז מדד המעוף מגיע ל- 1600 נקודות ב- 2011, או שהעולם נשאר במקום, ורק ישראל צומחת , עקב שלום עם סוריה, ואז מדד המעוף מגיע ל- 2000 .

ברעים תרחיש ראשון , העולם יוצא מהמשבר ,אבל בישראל מיתון ואז מדד המעוף מתחת ל- 1000 .ובתרחיש הרע השני גם העולם חוזר למיתון וגם ישראל, ואזי מדד המעוף יורד אל מתחת ל- 900 . בתרחישים הנוראיים מדד המעוף יורד אל מתחת ל- 800 עקב קריסה טוטלית בארה"ב וגם בישראל, ועוד יותר נוראי אם גם תהיה מלחמה באיזורנו בזמן כזה ,ואז המדד יירד חזרה ל- 600 .

כל משקיע שיבחר איזה תרחיש מתאים לו.

אני ממליץ על שניים לבחינה ובוחר באחד.

הראשון העולם יצמח וישראל תצמח ואז מדד המעוףת יהיה באיזור 1600 נקודות.

השני העולם וישראל יחזרו למיתון ומדד המעוף יירד אל מתחת ל- 800 .

אני מאמין בארה"ב , בעולם, ובישראל, וחוזה עולם טוב יותר , לכן חושב על התרחיש החיובי. אם יקרה ההיפך אשנה את דעתי.

לגבי מצב של מלחמה – ישמרנו האלוהים, כי אז שום דבר לא ידוע, ובכלל הבורסה תתגמד לעומת הרצון לנצח, נפגעים שכול וכדומה.

לסיכום: אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי ברמה עולמית או מקומית, הכיוון הוא למעלה . אני אופטימי ולדעתי 1500 נראה עד סוף השנה במדד המעוף, אם ארה"ב תחזור לצמוח, אירופה לא תתפרק, ובישראל לא יהיה משבר פוליטי/בטחוני/מדיני. תגידו אני דורש יותר מדי תנאים- לדעתי לא, ונקווה שאני צודק.

השבוע המדדים בישראל קצת יתעשתו מההטפות לבועה ומפולת, עקב הסיום הירוק בוול סטריט בסוף השבוע,ובהתחשב בעובדה שמדדי המניות בארה"ב עלו זה השבוע החמישי ברציפות. מדד הדאו עלה ב- 0.64 אחוז, מדד הנאסדק ב- 2.1 אחוז, מדד האס אנד פי 500 עלה ב- 1.4 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה השבוע ב- 2.7 אחוז.

הציניים יגידו כי בארה"ב כמו בישראל בשבוע השישי תתחיל הירידה, לאחר חמישה שבועות של עליה. זו אפשרות, אבל לדעתי מדדי וול סטריט יושפעו השבוע משפע של נתוני מקרו, ומתחילת עונת דיווחי החברות לרבע הראשון של 2010, כאשר הציפיות הינן לדוחות טובים יותר מאשר בעבר, וזה עשוי להקפיץ את המדדים שם , וכתוצאה מכך גם בישראל.

ביום שני מדווחת ענקית האלומיניום אלקואה, ביום שלישי אינטל ביום רביעי גיי פי מורגן, וענקית המזון יום,ביום חמישי פרוקטר אנד גמבל,בלקרוק, איי אמ די ,גוגל, ופיירציילד ביום שישי בנק אוף אמריקה,קוסקו,גנרל אלקטריק,גולדמן זקס.

הציפיה הינה לדוחות טובים, ועקיפת התחזיות תביא לעליות בשווקים.

בתחום המקרו: ביום שני –הגרעון בתקציב האמריקאי, ביום שלישי –מאזן מסחרי וגם ברנניקי נואם, ביום רביעי- מכירות קמעונאיות, מדד מחירים ליצרן,מלאים עסקיים,וספר הבייז ביום חמישי-, מדדי ייצור בניו יורק ופילדלפיה,דרישות אבטלה,ומדד הדיור , וביום שישי- אישורי בניה, התחלות בניה, מדד הסנטימנט והאינפלציה של אונברסיטת מישיגן.

שוב עיקר הפעילות בשווקים האמריקאיים עשויה להתרחש ביום חמישי ושישי אחרי המסחר אצלנו, אולם אין ספק שאת ההשפעה עלינו נראה במהלך כל השבוע.

לסיכום: צפי לשבוע חיובי של חזרה לעליות,התנגדויות ב- 1220 וב- 1240, כאשר רמת ה- 1200 מהווה תמיכה ראשונה, ורמת ה- 1180 מהווה רמת תמיכה , שאם היא תשבר , הרי שיש מקום למחשבה על שינוי כיוון לטווח הקצר.

שבוע טוב .

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך וב שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
שוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר ב
אופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.
שוק ההוןאופציות

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il