TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת בורסה שבועית


האביב הגיע השבוע גם לבורסות בעולם ובארץ והן המשיכו ללבלב בצבע הירוק , המתאים כל כך לאביב.
חזי קלפקה | 6/4/10, 09:36
האביב הגיע השבוע גם לבורסות בעולם ובארץ והן המשיכו ללבלב בצבע הירוק , המתאים כל כך לאביב.

מדד ת"א 25 סיים את השבוע בעליה שבועית של 1.35 אחוז, והגיע לרמה של 1231.3 נקודות. זאת לאחר פקיעה ברמה של 1228, בשיעור של 4.2 אחוז גבוה מהפקיעה של פברואר. מדד 100 סיים את השבוע בעליה של 0.81 אחוז, מדד הבנקים הוסיף השבוע 0.41 אחוז, הנדל"ן קפץ ב- 2.08 אחוז, ואילו מדד התל טק עלה ב- 0.83 אחוז.

המחזורים המשיכו להיות בינוניים, וזאת באם ננטרל את השפעת פקיעת האופציות שהתבטאה בעליה משמעותית במחזור ביום רביעי, ובמחזור פתיחה של 1.3 מיליארד שקל ביום חמישי בבוקר.

סטית התקן ממשיכה להיות נמוכה בין 13 ל- 14 אחוז, ומבטאת את הערכת הפעילים כי לא נכון לנו זינוק פתאומי למעלה, אולם מאידך גם לא מצפים לקריסה מטה. סך הכל הסטיה הנמוכה מלמדת על המשך ההרגשה הנינוחה מהעליות המתונות אבל המתמשכות , מזה כמה שבועות , בשוק.

גם המדדים בארה"ב הדגישו השבוע את העובדה כי אביב הגיע והעליה נמשכת. מדד הדאו עלה השבוע ב- 1 אחוז, הנאסדק ב- 0.9 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 0.4 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה השבוע ב- 0.6 אחוז.

חשוב לציין כי זהו שבוע רביעי ברציפות של עליות בארה"ב, וגם בוול סטריט סטית התקן באופציות על מדד האס אנד פי 500 ( הויקס) הינה נמוכה ברמה של 17.7 אחוז, ומלמדת על יציבות בשווקים.

מה צפוי לנו בשבוע המסחר המקוצר?

ובכן גם בעולם זהו שבוע מסחר מקוצר , כאשר יום שישי הבא הינו יום שישי הטוב ובו הבורסות באירופה ובארה"ב תהיינה סגורות.

בישראל המסחר המלא יתקיים רק ביום ראשון, ואילו ביום רביעי וחמישי יהיה מסחר חלקי בלבד.

הציפיה לשבוע הקרוב הינה המשך עליות מתונות , כל זאת במגמה מעורבת, כאשר מימוש הינו ענן מאיים , אשר מתחזק מיום ליום ואוסף לו עוד מים בתוכו, בכדי להוריד עלינו בסופו של דבר " גשם של מימוש" חזק יותר.

השבוע עומד אולי להפתח ביום ראשון בירידות קלות , עקב הירידות הקלות בוול סטריט בסוף השבוע, אולם סביר להניח כי הוא דווקא ישמור על המסורת של חול המועד ויעלה בחלקי ימי מסחר אלה.

אנו עומדים בפני שבירת שיא במדד המעוף וזאת באם נעלה את רמת ה- 1240 ונסגור מעליה, וכן זה נראה בר השגה במהלך הפסח דהיינו בשבוע הקרוב במידה ולא יהיו איזהשהן הפרעות והתפתחויות בלתי צפויות.

נתוני המיקרו והמקרו בישראל ממשיכים להיות טובים, הנגיד לאחר השארת הריבית על כנה בארה"ב יעשה כך גם בישראל ביום ראשון בערב, ולכן אין לראות מהתחום הכלכלי משהו שישפיע לרעה על השוק.

מהם הגורמים שיכולים להשפיע לרעה על השוק ולהביאו למימוש- לפחות זמני?

ראשית- חשוב לזכור כי השוק לא צריך כל טריגר לרדת ברמות אלה ולהתממש ברמה של 70 עד 100 נקודות. זה יכול להתחיל כי גוף גדול יתחיל למכור, כי אלה שאספו סחורה בזמן האחרון ימכרו וישיגו רווחים, ואז כדור השלג יתחיל להתגלגל ופתאום נמצא עצמנו שוב מדברים על רמת ה- 1120-1180 במעוף.

שנית-ירידה רצינית בארה"ב. לא יום אדום , לא דשדוש , אלא שבוע של ירידה ממשית בשיעור 3-5 אחוז, עם עלית סטית התקן מעל ה-20. האם זה יכול לקרות בימים אלה בארה"ב ? להערכתי לא, דווקא ההיפך יקרה שם , ויש סיכוי שהדאו יחצה את רמת ה- 11000 , הנאסדק יחצה את רמת ה- 2460, ואילו האס אנד פי 500 יחצה את קו ה- 1200 נקודות.

בארה"ב יפורסמו ביום שני נתוני הצריכה וההוצאה הפרטית, נתוני קייס שילר למחירי בתים ביום שלישי, וביום רביעי נתחיל את נתוני המועסקים והאבטלה אשר יגיעו לשיא ביום שישי עת יפורסם שיעור האבטלה, ומספר מקומות העבודה שהלכו לאיבוד במשק האמריקאי בחודש שעבר. ההנחה והציפיה הינה כי הפעם ביום שישי יפורסם נתון שאומר כי בחודש שעבר נוצרו מקומות עבודה חדשים במשק ולא נגרעו. היה ויהיה כך הרי שהבורסה בוול סטריט תעמוד בפני החלפת מהלך לקצב העליות שהיו בה עד כה.

שלישית- זהו גורם פוליטי מדיני שתלוי כיצד הוא יתפתח, אולם הקרע והמשבר בין ארה"ב לישראל, היה ויילך ויתרחב ישפיע בסופו של דבר כלכלית על ישראל , ועלול לפגוע גם ביציבות שער החליפין והבורסות בארץ. זהו תרחיש שעדיין רחוק ונקווה שלא יקרה , אבל זה ייתכן.

לכן במצב ענינים חיובי זה לא נותר אלא לצפות להמשך העליות המתונות השבוע , שסיכוי רב שעד סוף החג ( יום חמישי מבחינת המסחר) נראה את מדד המעוף מעל 1240 נקודות. אפשרות המימוש ממשיכה להיות ברקע , אולם לא נראה שהיא תתרחש דווקא בשבוע חלקי זה.

הדולר צפוי להתחזק עם המשך השיפור בכלכלת ארה"ב, והמשך הצרות של הגוש האירופי.

חג שמח וכשר.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il