TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית לחודש מרץ


שבוע של יציבות עם נטיה קלה לירידות עבר על השוק בישראל, וזאת בהשפעת המדדים בארה"ב, שסיימו שבוע באדום בהיר, פעם ראשונה מזה שלושה שבועות.
חזי קלפקה | 1/3/10, 09:39
שבוע של יציבות עם נטיה קלה לירידות עבר על השוק בישראל, וזאת בהשפעת המדדים בארה"ב, שסיימו שבוע באדום בהיר, פעם ראשונה מזה שלושה שבועות.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.54 אחוז, מדד 100 ירד ב- 0.49 , מדד הבנקים ירד ב- 3.78 אחוז,הנדל"ן ירד ב- 1.64 אחוז, ורק מדד התל טק עלה ב- 1.2 אחוז.

הפקיעה של אופציות המעוף היתה ביום חמישי בבוקר בשער של 1178.54, גבוהה בשיעור של 3.84 אחוז מהפקיעה של חודש ינואר, ובמחזור " שקט" יחסי של 925 מיליון שקל.

המסחר השבוע התאפיין, בדומה לשבוע שעבר,ביציבות שהתבטאה בסטיות תקן נמוכות מאוד ברמה שבין 12 ל-15 אחוז.רק לאחר הפקיעה , ובליווי לירידות עלו סטיות התקן לאופציות מרץ לרמה של בין 16 ל- 18 אחוז.

גם במדדים בוול סטריט שלטה היציבות ללא עוררין. מדד הדאו גונס ירד השבוע ב- 0.7 אחוז, אולם סיים את פברואר בעליה של 2.6 אחוז. הנאסדק ירד השבוע ב- 0.3 אחוז, אולם עלה בפברואר ב- 4.2 אחוז. האס אנד פי 500 אומנם ירד השבוע ב- 0.4 אחוז, אולם בסיכום חודשי עלה ב- 2.8 אחוז. מדד ראסל 200 , גם הוא, ירד השבוע ב- 0.48 אחוז, ובסך הכל עלה בפברואר ב- 4.4 אחוזים.

גם בארה"ב, התאפיין המסחר בירידה של סטיות התקן ( מדד הויקס) עד לרמה של 19 אחוזים.

אז , ככה סתם כאילו כלום, חלף לו חודש שני ברציפות של יציבות ודשדוש , אשר מאותת אולי על המשך הדשדוש הזיגזגי בטווחים מוגדרים, גם לגבי החודש הבא.

כמעט כולם תמימי דעים לגבי הדשדוש במדד המעוף שהינו בין 1100-1110 ועד 1180-1190 . די ברור שכל זמן שרמות אלה לא נפרצות השוק בדשדוש, וייתכן כי ימשיך כך גם מספר חודשים. בפועל ראינו בינואר כי הגענו ל- 1180 וצנחנו עד 1114, ולאחר מכן עלינו שוב ל- 1178 ובינתיים חזרנו ל- 1160 .

היות וההערכה נשארה כי הכיוון בישראל יהיה בדומה לכיוון בארה"ב, הרי שהדשדוש המתמשך בארה"ב גם הוא יכול להמשך עוד מספר חודשים, וזאת עקב תעתועי הנתונים המקרו כלכליים שקצת טובים, וקצת רעים וחוזר חלילה.

מה יקרה בתום הדשדוש ובאיזה עוצמה?

ובכן כאן חלוקות הדעות.

דעה אחת טוענת כי השווקים יקלעו למשבר ויירדו לתיקון משמעותי , עקב אי המשך ההתאוששות הכלכלית בארה"ב, חדלות הפרעון ובעיות כלכליות קשות של מספר מדינות באירופה, והמשבר עם איראן שעלול להתפתח למשהו מלחמתי.

דעה שניה, האופטימית,מעריכה כי כוח ההתאוששות הכלכלית העולמי יגבר בסופו של דבר על כל המכשולים, ובחצי השני של השנה נראה קצב גידול מוגבר בכלכלה האמריקאית, שיביא לעליות נאות במדדי המניות בוול סטריט , ומשם גם להשפעה חיובית על שאר הבורסות בעולם , כולל זו של תל אביב.

מי צודק?-שאלת המיליארדי דולרים.

את התשובה לכך תדעו רק בתום תקופת הדשדוש שיהיה ברור לאן השוק פנה , למטה או למעלה.

דעתי שלי?

מאמין בכלכלה האמריקאית, וחושב שבחצי השני של השנה נראה העברת הילוך למהירות גבוהה יותר של ירידה באבטלה, וגידול בצמיחה, ולכן הפריצה תבוא דווקא למעלה, ובישראל היא תתבטא בשבירת שיא כל הזמנים במדד המעוף של 1237 נקודות.

מצב הדשדוש בשווקים, הינו מצב קשה מאוד למשקיעים, ואפילו לאלה שמשקיעים באופציות, ואשר לפי התיאוריה הדשדוש עובד חיובי מאוד עבור כל הכותבים.

מי שממתין על הגדר כוסס ציפורניים כל שבוע וחושב אולי הגיע הזמן להכנס פן אאחר. בינתיים אין לו אלטרנטיבה שנותנת משהו, כי הריבית נשארת ברמת האפס.

מי שמושקע בבורסה, חושש שאולי דווקא הגישה הפסימית תנצח בסוף, וכל חודש שעובר בדשדוש רק מחזק את חששו. סביר להניח שמשקיע כזה , ובצדק רב, ימשוך חלק גדול ממה שהשקיע , ויישב לפחות עם רגל אחת על הגדר וימתין.

מי שמעריך פריצה חזקה קדימה, גם הוא בפקפוקים ושואל את עצמו האם להגדיל הפוזיציה, מתי להגדיל, ובמה להגדיל.בסופו של דבר גם הוא ממעט בהשקעה נוספת.

מה שבטוח שההשקעה הפסיבית שהניבה רווחים כה נאים עבור המשקיעים בשנה שעברה ( תעודות הסל למינהן), קצת מאבדת בתקופת הדשדוש מעליונותה בשוק, ומקשה על המשקיעים, כי אין זה קל לבחור דווקא את המניות שיעלו חזק השנה, ואת האפיק שיהיה המועדף ביותר השנה בבורסה, וזאת על רקע הדשדוש הכלל עולמי, והאי וודאות.

מה נותר לעשות?

היות והחג הבא הינו חג הפסח הרי שלא נותר לנו אלא לתת בהם סימנים. בהם הכוונה במדדים השונים. והסימנים פירושם , רמות התמיכה וההתנגדות אשר תוחמים את " המכלאה" שבה כלואים המדדים ומחכים לפריצת איזושהיא גדר.

מדד המעוף נמצא בין רמת תמכה של 1100 לבין רמת התנגדות של 1180.פריצה לאחד הכיוונים הינה איתות לכיוון לפחות לטווח הקצר. בדרך ל- 1100 , ישנה רמת ה- 1160, רמת ה- 1140 ורמת ה- 1114 .למעלה אין מה לבחון יותר: או שיחצה את ה- 1180 או שלא. נכון להיום: עדיין לא הצליח לפרוץ.

האס אנד פי 500 . נקודת תמיכה ב- 1090-1092 ונקודת התנגדות ב- 1115-1120 .

דאו גונס. נקודת תמיכה ב- 9950 , והתנגדות ב- 10440 .

נאסדק נתמך ב- 2125 בשלב הראשון, וההתנגדות הראשונה הינה ב- 2320 .

ראסל 2000 , מוצא תמיכה ב- 624 והתנגדות ב- 635.

כאן הזמן להזכיר כי פריצה צריכה להיות מלווה במחזורי מסחר גבוהים מהרגיל, ובהתבססות המדד מעל הרמה ששבר או שירד,של כמה ימי מסחר, וזאת בכדי להמנע מהחלטות פזיזות בפריצת שווא.

אז כל מה שנותר, זה להתכונן לעשות סדר בעוד חודש, בתקווה שלא נצטרך לאכול הרבה מרור עד ליל הסדר, ולעקוב החודש שוב האם המדדים מדשדשים ומתעתעים בנו או שמא החליטו השווקים על כיוון.

שיהיה לנו חודש אביב שמח.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il