TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת בורסה שבועית


השבוע הראשון של שנת 2010 היה ירוק , המסחר התבטא בעליה במחזורים לרמה ממוצעת של 2.8 מיליארד שקל, וסטיות התקן ירדו בישראל לרמה של 15 אחוז, ובארה"ב הויקס ירד לרמה של 18.5 אחוז.
חזי קלפקה | 10/1/10, 12:19
השבוע הראשון של שנת 2010 היה ירוק , המסחר התבטא בעליה במחזורים לרמה ממוצעת של 2.8 מיליארד שקל, וסטיות התקן ירדו בישראל לרמה של 15 אחוז, ובארה"ב הויקס ירד לרמה של 18.5 אחוז.


בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 1.85 אחוז, מדד 100 עלה ב- 2.73 אחוז, הבנקים ב- 0.73 אחוז,הנדל"ן ב- 2.55 אחוז, והתל טק זינק ב- 4.14 אחוז.

בארה"ב מדד הדאו עלה ב- 1.8 אחוז, הנאסדק ב- 2.1 אחוז, האס אנד פי 500 עלה ב- 2.7 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה בכ- 3 אחוז.

השבוע בישראל היה ירוק בשלושת הימים הראשונים, כאשר בימים רביעי וחמישי ראינו עצירה בעליות. לא מימוש , לא ירידה דרמטית, לא סיבוב פרסה, רק עצירה קלה , שהתבטאה בים רביעי בעליה של 0.09 אחוז בלבד, וביום חמישי בירידה של 0.3 במדד המעוף.

כספים רבים מופנים מאפיקים כגון: קרנות כספיות, אג"ח ופק"מ, לשוק המניות. הציפיות של המשקיעים הינם כנראה להמשך גל העליות בבורסה בתל אביב, וכי שנת 2010 תהיה שנה שבו אפיק ההשקעה במניות ישיג את התשואה הטובה ביותר, בהשוואה לאפיקים אחרים.

סטיות התקן שמתקרבות לרמה של 2007, מצביעות על חיזוק ההערכה זו , ולמעשה מחזקות את ההרגשה שמהשקיעים נוח להם עם העליה האיטית והקבועה במדדי המניות, והחשש שלהם מפני קריסה, מיני מפולת או ביטויים כגון אלה הולך ושואף לאפס.

מניות בודדות " מטריפות" בביצועיהן משקיעים פרטיים רבים, שרצים להשקיע כסף פק"מי שלהם במניות חיפושי נפט וגז במטרה "להרביץ מכה" ולהינות מרווח יוצא דופן.

האם מתפתחת בועה בבורסה בתל אביב , אשר תגמר כמו תמיד בקול פיצוץ גדול?

קשה להגדיר אם מה שקורה בבורסה בתל אביב הינו בועה, אבל ברור, שכל זמן שבורסה רק עולה ללא תיקון כלשהוא למימוש רווחים, הרי שהיא מצטיירת כמכשיר כספומט לאנשים רבים, שרק צריך להפקיד שם כסף , ולאחר זמן קצר או בינוני להוציא יותר.זה לא נכון . הבורסה הינה זירה של השקעות בניירות ערך, אשר מחיריהם באים לשקף מצב מסוים של רווחים, כלכלה מקומית וכלכלה עולמית. הכלכלות בעולם לא נעות רק בכיוון אחד, כי יש עדיין מכשולים רבים. גם בישראל לא הסתיימו המכשולים, אל עף שנראה כי אנו ממובילי היציאה מהמשבר בעולם. המכשולים הללו יביאו לכך שנראה תיקון/מימוש בקרוב שלדעתי יהיה בהיקף של 120-150 נקודות במעוף. הוא יהיה חד , מהיר , ויגיע ביום שאף אחד לא חושב שדווקא ביום כזה זה יקרה, ובטריגר שאף אחד לא יודע מראש מהו ולא יכול אפילו לתאר לעצמו מהו.

לכל זאת יש להוסיף את " שועלי הבורסה" שמתחילים להבין כי המימוש בדרך, ואלה בוודאי יתחילו למכור ולממש רווח, על חשבון האחרונים שנכנסים. כשיתחיל הסיבוב למטה, הפאניקה תעשה את שלה, העדר ישעט , והאחרונים יברחו מהבורסה שוב שארנקם בהפסד.

מתי זה יקרה? אף אחד לא יכול להעריך את היום המדויק, אבל הריח כבר באויר , וככל שהוא מתחזק המימוש יהיה חריף יותר.

זה לא אומר שצריך לרוץ ולצאת מכל ההשקעות בבורסה. זה רק מצביע על האפשרות שיכולה לבוא גם ירידה. לכן אולי כדאי דווקא להקטין חשיפה, לממש רווחים, ועם החלק שנשארים בהשקעה במניות בכדי להנות מהמגמה, כדאי לחשוב על בנית הגנות , שיגנו עלינו ביום סגריר.

בינתיים בשבוע הקרוב, ייתכנו עליות נוספות שיבואו עקב האופטימיות בשוק האמריקאי , שהתבטאה בתוצאות המסחר היציבות ביום חמישי ושישי, וכן מהמשך הפנית הכספים המסיבית של המשקיעים למניות כנגד הקטנת השקעה באפיקים אחרים.

רמת ה- 1166-1170 מהווה רמת התנגדות היסטורית, כי ב- 2007 כאשר רמה זו נפרצה למטה החלה הקריסה הגדולה ל- -600 .רבים רואים בשבירת רמה זו כמכשול אחרון בדרך ל- 1250, כלומר: מעל 1170 רק זמן של כמה שבועות והופ שברנו במעוף את שיא כל הזמנים.

לדעתי הדרך ל- 1250 סלולה כבר כעת, אולם האם נגיע לשם ומתי תלוי בשני גורמים:

הראשון התנהגות השווקים בעולם. כל זמן שבעולם השווקים יעלו גם בישראל נעלה.

השני-עד מתי תמשך העליה בישראל ויגיע מועד המימוש. עד שלא יבואו קונים שירצו לקנות במחירים הרבה יותר נמוכים לא נראה ירידות, ולעת עתה רבים הקונים על המוכרים, ובשוק של מוכרים הקונים משלמים כל מחיר והשערים עולים.

אין הרבה נתוני מקרו בארה"ב בשבוע הקרוב. ביום שלישי המאזן המסחרי, ברביעי ספר הבייז, בחמישי דרישות אבטלה ונתון המכירות הקמונעאיות, ורק ביום שישי יפורסם גם אצלם וגם אצלנו מדד המחירים לצרכן, מדד הייצור במדינת ניו יורק,מדד ניצולת הייצור בתעשיה, ומדד פריון הייצור בתעשיה.

בתחום המיקרו תפתח אלקואה ביום שני את עונת הדוחות, מתוך ציפיות המשקיעים לשיפור שחייב להיראות במאזני החברות.

הערכה לשבוע הקרוב: המשך היציבות , עליה אפשרית עד 1180-1185, תמיכה ב- 1150 ולאחריה ב- 1130 . כדאי לשים לב לגובה המחזורים, ולסטיות התקן, שאולי אין להן הרבה לאן לרדת, אולם כל זמן שהן לא תעבורנה את רמת ה-19 -18 אחוז, נוחות המשקיעים מגל העליות תימשך.

הדולר צפוי להתנהג לפי הנעשה בעולם, ולפי התערבות פישר. נראה כי ימשיך לשהות בין.שלוש שבעים לשלוש שמונים שקל לדולר.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.



--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il