TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 2.1.2010 ומבט כללי על 2010


שבוע רגוע לחלוטין עבר על המדדים העיקריים בבורסה בתל אביב. נדמה כי הבורסה בתל אביב חתמה את שנת 2009 כבר ביום חמישי שעבר, והשבוע האחרון היה כמו שמכנים בספורט " גארבייג טיים " (זמן זבל מיותר),עד לסיום המשחק/השנה.
חזי קלפקה | 3/1/10, 13:42
שבוע רגוע לחלוטין עבר על המדדים העיקריים בבורסה בתל אביב. נדמה כי הבורסה בתל אביב חתמה את שנת 2009 כבר ביום חמישי שעבר, והשבוע האחרון היה כמו שמכנים בספורט " גארבייג טיים " (זמן זבל מיותר),עד לסיום המשחק/השנה.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.11 אחוז, מדד 100 ירד ב- 0.39 אחוז,הבנקים ירדו ב- 0.62 אחוז,התל טק ב- 1.95 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד ב- 1.06 . המחזורים היו גבוהים באיזור השני מיליארד שקל ביום, ואפילו 3.5 מיליארד ביום חמישי, אולם הם הושפעו בעיקר מפעולות תעודות הסל לעדכון המניות עקב שינוי המניות ומשקלן במדדים השונים. המפתיע הינה העובדה שאפילו האפקט של תעודות הסל לא הביא לירידה במדד המעוף, וגם סוף שנת הכספים לא הביאה לירידה במדד.בדרך כלל בסוף שנת הכספים גדל מספר המוכרים בכדי לנצל את קיזוז המס בעסקאות שיש עמן רווח, כנגד הפסדים שנצברו. אולם בתל אביב כנראה שהמשקיעים השנה לא צברו הפסדים, כך שלא מצאו כל טעם למכור וליצור רווחים לקיזוז.

בסיכום שנתי עלה מדד המעוף ב- 74.88 אחוז, מדד 100 ב- 88.8 אחוז, מדד הבנקים ב- 114.04 אחוז, התל טק ב- 92.66 אחוז, והנדל"ן זינק ב- 2009 ב- 125.23 . אינני חושב שהיה מישהו שהאמין כי נרשום מספרים כאלה בסוף שנת 2009 , וזה מביא אותי למבט לגבי שנת 2010 .

הקונצנזוס הכללי לגבי מדד המעוף בשנת 2010 הינו לעליה של 15-20- אחוז. נו אז מה? בתחילת שנת 2009 הקונצנזוס היה להמשך ירידות, המשך קססטרופה, אולי התיצבות, ואולי קצת התאוששות לקראת הרבעון השלישי של 2009. עד מרץ 2009 התרחיש השלילי נראה נכון, אבל מאז ועד היום, כל הקלפים נטרפו , הכל השתנה , השיפור הגיע בעוצמה רבה מהצפוי, ואנו קרובים במעוף לכדי 8 אחוז משיא כל הזמנים.

לכן לדעתי לגבי שנת 2010, הקונצזנוס הינה הערכה כללית ותו לא. אין לה כל משמעות, אין לי מושג כמה זמן יחזיקו בה, וקשה להעריך את עוצמות ההתפתחויות הכלכליות וכיצד הן תשפענה על תחזית זו .

אנסה לכן לתאר לכם את ההנחות שהביאו לתחזית כללית זו , ואתם תעקבו אחרי ההנחות , כשם שגם אני אעקוב, ונראה האם ההנחות תתקיימנה או לא. אם הן תתקיימנה התחזית עשויה להיות עליה גבוהה יותר מ- 25-30 אחוז בשנה הבאה. ובאם ההנחות לא תתקיימנה הרי שאנו צפויים לעליה בתנודתיות, עליה בסיכוי למשברים זמניים, ולהגברת הסיכוי לתיקון/מימוש בטווח של חישוב שנתי .

ההנחות הבסיסיות לשנת 2010 הינן, שיהיה שיפור מורגש בתחום המקרו ( צמיחה, גידול בייצור, ירידה באבטלה) בארץ ובעולם. שיפור בתחום המיקרו , כלומר: עליה של אחוזים ניכרים ברווחיות החברות הנמצאות במדדים השונים , בארץ ובעולם. חידוש זרם ההנפקות של מניות חברות, בעולם ובארץ. פריצת דרך מדינית/בטחונית בעולם( בעית אירן, עירק, פאקיסטן, ) בכלל, ובישראל בפרט ( רשות פלסטינית, חמאס , חיזבאלה).כמו כן הצפי הינו לירידה ברמת הטרור והאיום של הטרור הגרעיני בעולם.ובנוסף לכל זאת מצפים בעולם שכדור הארץ לא ימשיך להשתולל מבחינת מזג האויר, ושלא נראה עוד כמה קססטרופות אקלימיות כגון: צונאמי, או קתרינה בארה"ב, וכולה.

היה ובכל ההנחות שתיארתי נראה שיפור והתקדמות חיובית, הרי שלפנינו שנה נפלאה בכלל, ובבורסות בפרט.

אתה מבקש יותר מדי תגידו.ובכן גם מי שרוצה תחזית שנתית מבקש יותר מדי , ורק ראו כמה זה קשה לחשוב על שנה שלמה בעולם, ועל שנה שלמה בישראל, שנמצאת כפי שאתם זוכרים במזרח התיכון, רווי הטרור והשנאה.

אז לדעתי שנת 2010 , תהיה שנה תנודתית מאוד בשוק ההון בישראל. נראה בה עליות וירידות. נראה בה את חצית השיא ההסטורי של כל הזמנים במדד המעוף, שיגיע גם מעל 1250, אולם איני בטוח כלל היכן הוא יסגור בשנה הבאה. הוא יכול לחצות מעלה את השיא , ולהמשיך לרדת לאחר מכן אל מתחת לשיא ההסטורי החדש שיצר. השפעת העולם הכלכלי והבורסות בעולם תהיה השנה גבוהה יותר מאשר בשנה הזו, בה עלינו הרבה מעבר למדדים בבורסות אירופה וארה"ב.ולא נעים להזכיר ולהזכר, אבל שוב נהיה חשופים לרקע הבטחוני שלנו, ואיומי החמס, חיזבאלה ואירן יכולים להשפיע רבות על ההתפתחות הכלכלית בישראל, ועל הבורסה בישראל בשנת 2010 .

אנו בפתח שנה כלכלית חדשה , לא ברורה לחלוטין בישראל, נקווה שהיא תהיה טובה כמו שכולם חושבים, אבל כדאי להיות ערים למה שעשוי לשנות בהרף עין כיוון בבורסה.


אז כיצד להתנהג בהשקעותינו בשנה כזו?

ראשית , שנת 2009 התאפיינה בכדאיות מסלול ההשקעה הפסיבית בתעודות הסל. לכן לדעתי כדאי להפנות חלק ניכר מתיק ההשקעות לכיוון תעודות סל, וכדאי נוכח הבלתי צפוי לבצע הגנות למדדים אותם בחרנו להשקיע בהם באמצעות תעודות הסל.

נוכח האי בהירות הצפוי בשוק הישראלי מעבר לשוק העולמי, כדאי להפנות חלק מתיק ההשקעות, למניות בחול בשווקים מוכרים כגון: ארה"ב, סין, יפן , וזאת באמצעות תעודות סל, או מניות בודדות באם יש למשקיע ידע בזיהוי מניות בחו"ל.

גם באגרות חוב ממשלתיות של ממשלת ישראל וממשלת ארה"ב ( למעונין בפיזור השקעות בחו"ל) , לא הייתי מוותר, וזאת נוכח האי בהירות לגבי ההתנהגות ב שנת 2010 .

אפשר חלק קטן מההשקעה להשקיע דווקא באופציות, שיכולות להביא שיפור בתשואת התיק, כי הן תוכלנה ליצור רווחים גם בתקופת שפל בבורסה.

ולבסוף ללמוד משנת 2009 ולא לפחד לקחת סיכון ולהשקיע חלק מזערי מהתיק במניות אנרגיה ( גז ונפט) , מניות קלינטק ועוד כאלה שנראה שאין בהן סיכוי, אולם לבסוף הן יכולות להביא תשואה מדהימה.

כמה אחוזים להשקיע בכל אפיק שתיארתי ( ואין זו המלצה כלל וכלל, אלא סתם דעה שלי), זאת צריך כל משקיע לחשב ולתכנן לפי אופיו, כמות כספו, וצרכיו הפיננסיים.

מחר חוזרים לעבודה סדירה. אין יותר תירוצי סוף שנה , ואין שינוי מדדים , וברקע ישנה עדיין אופטימיות לאפקט ינואר.

יום ראשון בבורסה יהיה יום של המתנה לדעתי, עם ציפיות לפתיחת השנה בעולם ביום שני.

ככלל נראה לי השבוע כחיובי וכאפשרות שמדד המעוף יגיע להתנגדות היסטורית ראשונה בדרך למעלה שהינה 1166 . היה וכך יהיה נראה באם רמה זו תשבר או לא. לגבי מגמת ירידה השבוע במעוף , הרי ש- 1130 הינה תמיכה ראשונה , ו- 1106 תמיכה חשובה לאחריה.

מה שיקבע את הכיוון זהו הכיוון העולמי בשבוע הראשון של השנה , שיתחיל ביום שני.

שנה אזרחית טובה .

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il