TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


שבוע יציב במגמה מעורבת עבר על הבורסה בתל אביב וגם על הבורסות בארה"ב. אצלנו מדד המעוף עלה ב- 0.68 אחוז, מדד 100 ב- 0.22 אחוז, מדד הבנקים זינק ב- 2.55 אחוז, הנדל"ן ירד ב- 0.24 אחוז, ומדד התל טק ירד ב- 1.67 אחוז.
חזי קלפקה | 13/12/09, 13:23
שבוע יציב במגמה מעורבת עבר על הבורסה בתל אביב וגם על הבורסות בארה"ב.

אצלנו מדד המעוף עלה ב- 0.68 אחוז, מדד 100 ב- 0.22 אחוז, מדד הבנקים זינק ב- 2.55 אחוז, הנדל"ן ירד ב- 0.24 אחוז, ומדד התל טק ירד ב- 1.67 אחוז.

מחזורי המסחר היו בינוניים ברמה ממוצעת של 1.5 מיליארד שקל ליום, סטיות התקן באופציות נעו סביב ל- 20 אחוז, אולם ביום שני ושלישי הזכיר לנו המדד כי הוא יודע גם לרדת לפני שהוא ממשיך לעלות וחיזק את ההרגשה שלפני פריצה קדימה, אם בכלל, נראה תיקון /מימוש כיאה לבורסה בריאה.

בארה"ב הסתיים המסחר ביציבות בהשוואה לסגירת המדדים בשבוע שעבר.מדד הדאו עלה ב- 0.8 אחוז, הנאסדק ירד ב- 0.2 אחוז, האס אנד פי 500 סגר באפס שינוי, ומדד ראסל 2000 ירד ב- 0.5 אחוז.

זהו שבוע שבו היו מעט נתוני מקרו בארה"ב, אבל הם היו טובים מאוד כגון: אי עליה בדורשי דמי אבטלה ראשוניים, עליה של פי שניים מהתחזית במדד המכירות הקמונעאיות, ירידה בגרעון המסחרי, ועליה גדולה באמון הצרכנים.

השווקים בארה"ב לא התרגשו הרבה לא מדובאי, ולא מאירופה אשר סיפקה את הרמז השבועי שבא להזכיר לנו כי ספיחי המשבר הכלכלי עדיין איתנו. יוון וספרד היו המדינות שהדירוג שלהן במצב של תיקון מטה, של עליה בחוב כיחס מהתוצר, ובכלל עלו אפילו מחשבות שהן תורחקנה בשל כך מהשוק האירופאי. איני חושש לרגע שיוון , ספרד, איסלנד, אירלנד ובריטניה, שמוזכרות כמדינות עם בעיות בחוב שלהן יגיעו לחדלות פרעון. נכון המשבר במדינות אלה היה קשה יותר , יקח להן זמן רב להתאושש, הן תעכבנה את ההתאוששות העולמית, אולם כשם שמדינות האיחוד במפרץ הפרסי לא נתנו לדובאי ליפול כך מדינות אירופה לא תאפשרנה נפילה של חדלות פרעון בקרב מדינות השוק המשותף.

אלה שדיברו על הוצאת יוון ןספרד מהגוש האירופאי כנראה ששכחו כי האיחוד הוקם בכדי לקדם אינטרסים משותפים לאירופה כולה, ולא בכדי לשלוח מדינה שירדה בכושרה לליגה נמוכה יותר כשם שעושים לשחקן כדורגל או שחקו כדורסל שיורד מכושרו.

אז אם המצב כל כך נראה טוב בארה"ב, ובטח בישראל, למה לא ממשיכים לעלות? ואם כל כך מבשר רעות הוא המצב באירופה למה השערים בבורסות באירופה (הדקס , הפוטסי והקאק ירדו השבוע רק בכ- 1 אחוז),ובעולם לא קורסים?

השווקים ממשיכים לדשדש ולהחזיק מעמד , בשיאים הזמניים אליהם הגיעו , לאחר ראלי רצוף מחודש מרץ, כי באופן כללי ההרגשה בעולם הינה שאנו בהתאוששות מהמשבר, היציאה ברורה , אם כי איטית וקשה. ההערכות הן כי מצפים לכלכלות העולם מספר לא מבוטל של מכשולים, שמתברר מפעם לפעם , שייתכן ומכשולים אלה יהיו גבוהים יותר מאשר העריכו האנליסטים עד כה, ולכן בכל פעם ששוב עולים המדדים ומגיעה בשורה שלא נראתה במחוזותינו כדוגמתה בעבר ( למשל אפשרות חדלות פרעון של מדינות כמו דובאי, יוון וספרד), הרי שהמשקיעים לוקחים צעד אחורה בכדי לבחון את התרחיש , שאולי הוא בסיכוי קטן, אבל עדיין מקונן בקרב המשקיעים, שהמשבר עדיין לא תם והוא יגיע בקרוב בצורה של בעיות שאפילו לא חשבו או חלמו עליהן.

על כל זאת בואו נוסיף את הפאן הטכני. הריצה המטורפת במדדים מאז מרץ 2009 , הינה כמעט ללא עצירות וללא מימושים, אולם ברור לכולם שלא ייתכן שהבורסות בעולם הפכו להיות כביש או אוטסטטרדה חד סיטרית לכיוון עליות בלבד. בכדי שנמשיך ונעלה בשווקים חייב לבוא מימוש שככל שחולף הזמן , והשווקים עולים הוא יהיה כנראה בשיעור של יותר אחוזים. עדיין רואים בתיקון/מימוש כזה ירידה לצורך עליה , אבל לדעתי קודם כל שיגיע המימוש , נבחן באיזה היקף ובאיזה כח, ואז נחליט מה הוא מסמן.

בינתיים בישראל ובארה"ב כולם מדברים, מעריכים, מחשבים , ומצפים למימוש שיגיע . מידי יום אנו שומעים על עוד דעות בדבר המימוש הקרב, קוראים יותר סקירות אנליסטים על כך, אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בעוד כולם מדברים, והרבה משקיעים יושבים על הגדר ומצפים למימוש השיירה ממשיכה, המדד ממשיך לעלות ומימוש מתי יגיע? מי יודע מתי, למה וכמה.?

במצב זה של דעות סותרות עם ציפיה הולכת וגוברת למימוש, השווקים מדשדשים, ולכן גם אצלנו אנו צופים בדשדוש שמתבטא בטווח של 1100-1140 .

אני מבין טוב מאוד את המשקיעים שיושבים על הגדר, מוכרים קצת ממרכולתם מידי פעם בכדי לממש רווחים, ומצפים למימוש. כי למה ישקיע משקיע שחושש מתיקון של 80-100 נקודות הן במדד הבנקים והן במדד המעוף ,? טוב יותר להמתין ולראות איך תראה פתיחת שנת 2010 בכדי לקבל החלטה בדבר הגדלת השקעה זו או אחרת.

מדד הבנקים היה הקטר לעלית המעוף בשבועות האחרונים, ולדעתי הוא הגיע לרמה של מימוש אפשרי ברמה של 100 נקודות לפני המשך עליה , אם בכלל, ברבעון הראשון של 2010 . מדד המעוף נמצא באותו מצב, ולדעתי גם אם נפרוץ את רמת ה- 1140 הרי שזה רק יחזק את דעתי שחייב לבוא מימוש גדול של 100 עד 150 נקודות לפני גל העליות הבא.

אנו שבועיים לפני סוף השנה, והשאלה היא האם יחול שינוי בהתנהגות המדשדשת של המדדים לפני סוף השנה. במילים אחרות האם המימוש יגיע עוד לפני סוף השנה. או אולי בכלל תבוא פריצה , ושוב נשכח מנושא המימוש ונעבור צפונה אל מעבר לשיא של 1248 במעוף?

לדעתי לא נחצה את 1248 לפני שנראה מימוש רציני בשוק. גם את רמת ה- 1140-1170 לא נחצה לדעתי לפני מימוש. האם זה יקרה בשבועיים הקרובים, או לאחר תום השנה? לשאלה זו אין לי תשובה. המימוש יכול להתחיל תוך מספר ימים, ויכול גן להדחות לחודשיים בדשדוש ארוך. בסופו של דבר השוק יגיד את דברו ויתקן לפני שיעלה- זוהי דעתי.

כדאי לזכור שבירידה כמו בירידה במדדים, לא נספיק להגיד היי וביי , ובום נהיה 30-40 נקודות למטה.

אז השבוע נצפה ביום שלישי למדד המחירים של נובמבר, תוך תקווה שהנגיד לא ימשיך בהעלאת הריבית.

בארה"ב ביום שלישי יפורסם מדד המחירים ליצרן ,מדד הייצור במדינת ניו יורק,והמדד המשולב של הקבלנים.

ביום רביעי הנגיד האמריקאי כנראה ישאיר את הריבית על כנה ברמת ברבע אחוז, נתוני אישורי הבניה והתחלות הבניה ישפכו אור על ההתאוששות בענף הבניה בארה"ב, ונקבל גם את מדד המחירים לצרכן.

וביום חמישי שוב נתון דורשי האבטלה בפעם הראשונה.

הערכתי לשבוע הקרוב : המשך הדשדוש בין 1100 ל- 1140 , דווקא אם כבר , אז לסיכוי גדול יותר לראות פחות מ- 1100 מאשר הסיכוי לראות 1140 .

הדולר ימשיך בניסיונותיו להתקדם לעבר ה- 3.80 ולעבר ה- 3.85

שבוע טוב וחג חנוכה שמח.
הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון , ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.
.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il