TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 07/12/2009


שבוע המסחר בשוקי המניות התאפיין בעליות שערים, תוך כדי ירידת סטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף וחציית מדד המעו"ף את רמת 1100 הנקודות.
מור בית השקעות | 7/12/09, 10:26
שבוע המסחר בשוקי המניות התאפיין בעליות שערים, תוך כדי ירידת סטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף וחציית מדד המעו"ף את רמת 1100 הנקודות. עיקר העליות בארץ ובעולם נבעו מפרסום נתוני מאקרו מרשימים ברצף, כאשר השיא התרחש ביום שישי האחרון עם פרסומו של דו"ח התעסוקה בשוק האמריקאי שהיה טוב מהצפוי.
סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף: מדדי ת"א 25 ות"א 100 עלו בשיעורים של 3.3%-3.4%, מדדי הבנקים והנדל"ן זנקו השבוע ב- 4.3% ו- 5.4% בהתאמה.
מבט קדימה לעבר חודש דצמבר:
ישראל, השפעת הסביבה המאקרו כלכלית והתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים ימשיכו להשפיע באופן החיובי על השוק המקומי ומשבוע לשבוע יהיה ניתן לראות המשכיות בפרסום נתוני מאקרו טובים. בין הנתונים המעודדים נמצא: המדד המשולב שעלה בחודש אוקטובר ב- 0.5%, גידול ביצוא הסחורות, ירידה בשיעור האבטלה המקומי לרמה של 7.8% ותחזיות צמיחה אופטימיות לשנה הבאה על רקע ההתאוששות החדה במשק. התאוששות זו תרמה לשיפור בתוצאות הדוחות הכספיים של מרבית החברות הגדולות במשק ובמיוחד לתוצאות הבנקים וחברות הביטוח אשר הציגו דוחות מרשימים. מבחינה טכנית, בשבוע שעבר פרץ מדד המעו"ף את רמת ההתנגדות הפסיכולוגית, 1100 הנקודות, תוך התבססות מעל נקודה זו וכעת העליות יכולות להמשיך עד לאזור 1140 הנקודות. יחד עם זאת, להערכתנו, מהלך העליות לשנה הנוכחית קרוב לסיום, לכן יש לנצל את סטיות התקן הנמוכות הגלומות באופציות המעו"ף ולקנות הגנות לתיקי המניות דרך מרווחים יורדים.
ארה"ב, "אפקט דובאי" התפוגג ורצף מרשים של נתוני מאקרו טובים מהצפוי החזיר את השוק למסלול העליות. הנתון המשמעותי ביותר הינו פרסום נתוני התעסוקה שהצביעו על ירידה בשיעור האבטלה לרמה של 10% לעומת צפי ל- 10.2% בדומה לחודש הקודם. כמו כן, נרשם אובדן של 11,000 משרות "בלבד", לעומת צפי לאובדן של 130,000 משרות, הנתון הטוב ביותר מאז דצמבר 2007. להערכתנו, במידה ונמשיך לראות שהשיפור בכלכלה הריאלית מחלחל לנתוני התעסוקה לטובה, אזי שוקי המניות יציגו ביצועים נאים גם בשנת 2010 וכל ירידה בשוק המניות תהווה הזדמנות קניה. אולם מבחינה טכנית, למרות הנתונים הטובים לא הצליחו המדדים המובילים בארה"ב לחצות את רמות ההתנגדות שלהם ולסגור מעליהם. עקב זאת, רק סגירה של מדד הנאסד"ק מעל 2205 ,הדאו גונס מעל 10505 והאס אנד פי 500 מעל 1120, יהוו איתות קניה.
בזירת המאקרו, לא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים השבוע, מלבד יום שישי שבו יפורסם דו"ח מכירות הקמעוניות החודשי בשוק האמריקאי.
בזירת המטבעות, בדומה לשבועות הקודמים, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי, כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 3.85 דולר.
לסיכום, כמו בחודשים הקודמים, בטווח הארוך המגמה החיובית בשוקי המניות תמשיך לשלוט בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים, במיוחד בשוק המקומי. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי


השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, ועד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה (בהתאם לפרופיל הלקוח). להערכתנו, קצב העליות ימשך גם בשנה הבאה ומדד המעו"ף צפוי להגיע ל-1300 נקודות עד סוף שנת 2010 .
שוק האג"ח: שוק האג"ח התאפיין בירידות שערים קלות בשחרים לכל אורך העקום ועליות שערים בצמודים הארוכים. כתוצאה מכך, עלו ציפיות האינפלציה הנגרות משוק ההון לשנה הקרובה לרמה של 2.5% ו- 2.8%-2.9% לטווחים הארוכים יותר. נתוני התעסוקה בארה"ב הביאו לירידות שערים באג"ח ל- 10 שנים והתשואה עליהן עלתה לרמה של 3.47% לעומת 3.21% בשבוע הקודם.
השקת מדד תל בונד שקלי: ביום שלישי הושק מדד התל בונד השקלי. המדד כולל את כל אגרות החוב הקונצרניות (ללא הגבלת מספר) המדורגות A- ומעלה ע"י מעלות או A3 ומעלה ע"י מדרוג, שאינן צמודות למדד ונושאות ריבית קבועה. אגרות חוב אלו עומדות בתנאים הבאים: שווי שוק מינימלי של הסדרה גבוה מ- 250 מליון ש"ח, התקופה המינימלית לפדיון עולה על שנה, לא התקיים פדיון חלקי של סדרה במועד הקובע או לפניו, וגם לא יחול פדיון חלקי עד למועד העדכון הבא של המדד.
המשקל המקסימלי לאג"ח במדד הינו 9.5%. האג"ח בעלות המשקל הגבוה במדד הינן גזית גלוב ולאומי מימון התי (9.5% כ"א), דיסקונט מנפיקים הת ז' (9.3%) וקבוצת דלק טו (8.8%). המח"מ הממוצע של האג"ח הנכללות במדד הינו 4 שנים. התשואה הפנימית של המדד בעת ההשקה עמדה על 6.15% ועלתה מעט לקראת סוף השבוע ל- 6.37%. לאור הפער הנמוך מול שחרים,כ- 2.7% בלבד, אנו ממליצים על בחירה סלקטיבית של אג"חים קונצרנים שקליים.
מק"מ: תשואת המק"מ לשנה נותרה ללא שינוי השבוע ועומדת על 1.8%. ברמה זו, השקעה במק"מ הינה ניטראלית.
שחרים: עליית התשואות בארה"ב הביאה לירידה ב- Spread לרמה של 1.41%. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני, כמו שחר 2682, מח"מ 3.7, המגלם תשואה ברוטו של 3.55%.
צמודי מדד: ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון הינן 2.5% לשנה הקרובה ו- 2.8%-2.9% בטווחים הארוכים יותר. להערכתנו, הציפיות גבוהות ולפיכך אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לאפיק הצמוד באמצעות אגרות חוב קונצרניות בדירוג -AA לפחות ובמרווח של 1.5 לפחות מהמקבילה הממשלתית.

שבוע טוב וחודש טוב,
מיכל גבאי ואבידן מלמד
More בית השקעות

מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים,להחזיק, להשקיע או להתעניין, לקנות ולמכור במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il