TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
שבוע עם סיכוי לירידות, לפחות בתחילתו. יותר סיכוי להערכתי למצוא עצמנו באיזור ה- 1100 בסוף השבוע הבא , מאשר ברמות ה- 1130-1136.
חזי קלפקה | 12/2/12, 09:37
סקירה שבועית 11.2.2012

קורות השבוע שחלף בשוקי ההון

שבוע בן שלושה ימים בלבד עבר על השוק הישראלי, וזאת עקב השביתה בת היומיים ( בינתיים).ייתכן שגם ביום ראשון נחזה בבורסה בתל אביב שנפתחת באיחור, או אולי בכלל נשוב למסחר רק ביום שני.

קשה להגדיר את מה שקרה בשלושת הימים כמגמה בשוק או כיוון כלשהוא, כל שנגיד הוא שמדד המעוף ירד השבוע ב- 0.38 אחוז, מדד 75 דווקא עלה ב- 0.27 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 0.61 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד ב- 1.05 אחוז. כל מי שרוצה לעסוק בניחושים שיחשוב מה היה קורה אילו היה מסחר עוד יומיים השבוע.

באירופה היה נראה כי הטרגדיה היוונית מסתיימת, וכי נסיעתו של שר האוצר היווני לבריסל עומדת להביא הסכם שיבטיח סיוע נוסף ליוון, ושקט לזמן מה באירופה. אלא מה? הטרויקה בבריסל ( נציגי הגוש, קרן המטבע הבינלאומית, והבנק האירופי) דרשו מיוון עוד קיצוצים בהיקף ניכר , , הורדת שכר במגזר הציבורי עד 20 אחוז, וצעדי צנע נוספים. לזאת בינתיים אין הסכמה ביוון. פרצה שביתה ביוון, המפגינים זועמים ( 50 אחוז שיעור אבטלה בקרב הצעירים), ורבים הקולות שקוראים ליוון לפרוש מגוש היורו.

כל זה מעלה חששות ישנים מאירופה, כאשר ברקע הורדת דירוג ל- 34 מתוך 37 בנקים באיטליה, וההערכה שאם אין פתרון ביוון, הרי שפורטוגל ואיטליה הולכות באותו כיוון, ואז הכאוס יילך ויגבר.

לכן סוף השבוע היה אדום בעולם כאשר הדאקס סיים בירידה שבועית של 1 אחוז, הקאק הצרפתי בכ- 1.4 אחוז ירידה שבועית, והבריטים קרי המזג ירדו השבוע בכ- 0.8 אחוז. רוב הירידה נבעה מהבעיה היוונית והתבטאה בירידה של מעל אחוז ביום שישי האחרון.

בין לבין, הבנק הבריטי והבנק האירופי המשותף השאירו את הריביות ללא שינוי.

בארה"ב השבוע באין בו כמעט נתוני מקרו, אחרי ראלי של יותר מחודש צריך היה להגיע טריגר למימוש, ומה יותר טוב מאשר בעיות באירופה? הבעיות הללו הביאו לירידות בוול סטריט ביום שישי, בשיעור הגבוה ביותר בחישוב יומי מאז תחילת השנה, ולסיום של שבוע מימוש כאשר הדאו יורד ב- 0.47 אחוז השבוע, הנאסדק יוןרד ב- 0.06 השבוע, האס אנד פי 500 יורד ב- 0.17 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 מתממש ויורד ב- 2.14 אחוז השבוע.

האם זב תחילת מימוש, או אתנחתא לשאיפת אויר חדש לראלי נוסף בארה"ב? התשובה לכך בשבועות הקרובים.

הערכות לשבוע הקרוב

הבעיה היוונית לא תפתר השבוע. היוונים אינם מוכנים לצעדים כה דרסטיים במדינתם. כמה שרים כבר התפטרו עקב כך. היוונים ימשכו את המצב עד אמצע מרס עת יצטרכו להחליט מחזירים חובות עם תספורת, או מכריזים על חדלות פרעון, וביי ביי לגוש האירופי. גרמניה וצרפת יצטרכו להחליט האם נותנים ליוון לפרוש , או משלמים יותר, דוחים את הקץ, אולם יודעים שהקץ יבוא, כי יוון אינה האחרונה בתור.

כך או כך ברור למשקיעים שמשהו רע קורה ויקרה באירופה, שלמעשה כבר נמצאת במיתון,שבתקופה הקרובה רק יילך ויעמיק, יגדיל את האבטלה בהרבה מדינות, ואולי יביא גם לזעזועים פוליטיים ואתניים ביבשת.

זןהי תמונה קודרת לפוליטיקאים שינסו לעשות הכל בכדי לפחות לדחות אותה בשנה או יותר, ואולי לפתור אותה כליל.לכן התנודתיות בין ייאוש לתקווה שרירה וקיימת באירופה. כרגע המחוג נוטה ליותר כאוס, עקב הבעיה היוונית, ועד שירגיעו שוב באקומול זמני , תהיה מגמת ירידה באירופה, שתשפיע על כל העולם. יכנו זאת מימוש או דפקט פברואר אחרי הראלי בינואר, אבל זוהי בסך הכל תקופה שנראה כי לא מצליחים ליישב את הבעיות באירופה. היה ותשוב התקווה שהכל מסתדר באירופה, וזה יכול לקרות תוך ימים בודדים תחזורנה העליות.

בארה"ב מקרו מעורב , עם נטיה לשיפור בעיקר בתחום האבטלה, אולם ברנניקי הצביע על הבעיה העיקרית בארה"ב שהינה עדיין שוק הדיור, שממנה סובלת ארה"ב זה שש שנים, והאור עדיין לא נראה בקצה מנהרת הדיור.

אובמה ינאם בפני הקונגרס ביום שני בנושא התקציב, וינסה לשנס מותניים לשיפור כלכלי שיביא לבחירתו. עד כה הבורסה איתו, ובאם לא תגענה רוחות רעות מאירופה יש סיכוי להמשך עליות , שתלכנה ותתחזקנה לקראת הבחירות. ארה"ב לא שמה על הבעיות באירופה יותר מדי, ורמות שערי המדדים בוול סטריט הינם רמות של עליות ומושכות משקיעים, או שמא הראלי הגיע לרמה שמימוש עמוק עדיף בשלב זה.את התשובה נקבל בשבועות הקרובים, ובין שתי הדעות לגבי ארה"ב שהן: מימוש עמוק, או המשך עליות, אני בצד האופטימי ומעריך שהעליות בארה"ב תמשכנה.

אצלנו , הבורסה בתל אביב התנתקה מהעולם. יעלה או יירד שם , אנחנו בדשדוש עם הכנה לירידה אל מתחת ל- 1100 , שאז ייקבע קצב הירידה. כמובן שעליות בעולם, כשם שהיו בינואר מונעות מאיתנו את הירידה, אולם קצת מימוש וירידות בעולם והופ נרד מתחת ל- 1100 , ומתחת ל- 1090 תתקבל תאוצה נוספת לירידות מהירות.

במחזורי המסחר בבורסה בתל אביב קשה לראות את מדד המעוף צולח את רמת ה- 1130-1140, ואם זה יקרה זה אכן זה יהיה איתות לשיבה להשקעות בישראל ולסיכוי לגל עליות.

כרגע לא נראה באופק טריגר לעליות בתל אביב, והארביטראז השלילי ברמה של 0.83 אחוז, מבטיח פתיחה ( עיני יחליט מתי) של המסחר בבורסה ברמה של 1100-1106 .
מדד המחירים לצרכן יפורסם ביום רביעי, וכנראה יאותת שהריבית אם לא תורד במרץ כנראה שתורד באפריל.

הרגולטורים ימשיכו לפעול בשוק. המוסדיים יפטרו מתעודות סל , עקב תקנות חדשות, דמי ניהול יילכו ויירדו בחברות ההשקעה , הן בגלל ירידה בערכי התיקים, והן בגלל המחזורים הנמוכים. ואם חשבו באוצר לגייס יותר מס בשיעור של 25 אחוז, בסך הכל יקבלו פחות כי נכון לעכשיו הבורסה בתל אביב בתהליך גסיסה איטי אבל מתמיד.

לסיכום: שבוע עם סיכוי לירידות, לפחות בתחילתו. 1100 תמיכה ראשונה , 1090 תמיכה שניה. בעליות 1126 התנגדות ראשונה, ו- 1136 התנגדות שניה.יותר סיכוי להערכתי למצוא עצמנו באיזור ה- 1100 בסוף השבוע הבא , מאשר ברמות ה- 1130-1136 .

למעקב השבוע

מדד מחירים לצרכן – יום רביעי בישראל, ויום שישי בארה"ב.

יום שלישי בארה"ב- נתוני המכירות הקמונעאיות

יום רביעי בארה"ב- נתוני אינדקס הבניה

יום חמישי בארה"ב – דרישות אבטלה, מדד מחירים ליצרן,וברנניקי מדבר בפני החברה לביטוח משכנתאות.

שבוע טוב

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il