TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
צפי לעליות, בשבוע האחרון של השנה, שיביא את מדד המעוף לאיזור ה- 1130-1140 לקראת סוף השנה. כל זאת בהנחה שאין השבוע הודעות רעות מאירופה, קריסות בארה"ב, ודברים בלתי צפויים באיזורנו.
חזי קלפקה | 25/12/11, 10:05
מהנעשה השבוע בשווקים

שבוע של חג עבר על הבורסות באירופה ובארה"ב.

כנראה היות והחגים אינם חגים יהודים פסחו העליות השבוע על הבורסה בתל אביב.

העליות בארה"ב נבעו בעיקר עקב נתוני מקרו טובים , וחוסר הודעות רעות מאירופה.

באירופה העליות הגיעו, כי אולי כבר כל הורדת הדירוגים ועוד אי וודאות בדבר המשבר האירופי התעממו לקראת החג, והמשקיעים שהינם מבולבלים מההודעות הסותרות נכנסו לתרדמת חג, וניסו לשפר עמדות לקראת סוף השנה.

השווקים נרגעו קצת ובעיקר השוק האמריקאי. הביטוי לרגיעה הינו הירידה במדד הויקס האמריקאי. מדד הפחד שהיה לפני כחודש ברמה של 34 אחוז, ירד בסוף השבוע לרמה של 20.73 אחוז , ואין מדד יותר טוב לרגיעה מאשר ירידה בפחד המשקיעים.

השאלה לכמה זמן הרגיעה הזו והאם זהו השקט שלפני הסערה.

באירופה החל הבנק המרכזי במתן הלוואות לבנקים לצורך הגדלת הנזילות, וכנראה שגם הוא, בדומה לבנק המרכזי בארה"ב, בדרך להקלה כמותית של הזרמת כספים לשוק.

בישראל ענף המספרות בעיצומו תרתי משמע. שוקי זיקרי ועסקיו נקלעו לקשיים, ואלה באמת עסקי המספרות – נקווה שיידע לצאת מהם. מאידך יותר ויותר ספרי חובות מצטרפים לגילדה הלא כל כך מכובדת והפעם זה היה תורו של מימן שמבקש דחית חובות.

בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 3.6 אחוז, והינו נמצא בירוק שנתי של 6.2 אחוז. מדד האס אנד פי 500 עלה גם הוא השבוע ב- 3.7 אחוז, ובסיכום שנתי עבר גם הוא לירוק ברמה של 0.6 אחוז. הנאסדק עלה השבוע בכ- 2.5 אחוז, אולם בסיכום שנתי הוא עדיין בירידה של כ- 1.3 אחוז.

באירופה הדקס עלה השבוע בכ- 2.2 אחוז ( ירידה של 15 אחוז מתחילת השנה), הפוטסי עלה השבוע ב- 2.4 אחוז, אולם נמצא בירידה בחישוב שנתי של 7.5 אחוז. הקאק הצרפתי עלה השבוע בכ- 4.25 אחוז, ובסיכום שנתי מבטא ירידה של כ- 19.25 אחוז.

בישראל, מדד המעוף ירד ב- 0.17 אחוז, בחישוב שנתי מינוס 17.72 אחוז, מדד 75 ירד ב- 3.1 אחוז השבוע ובסיכום שנתי ירידה של 26.64 אחוז,ומדד הבנקים ירד השבוע ב- 1.51 אחוז, ובחישוב שנתי ירד כבר 32.9 אחוז. מדד הנדל"ן ירד בעוד 0.96 אחוז השבוע ובחישוב שנתי ירד 23.89 אחוז.

מחזורי המסחר היו נמוכים בעולם, עקב החגים , וגם בגלל האי וודאות של המשקיעים , שממתינים לראות מה יהיה בתחילת 2012.

גם בתל אביב המחזורים נמוכים, וזה נובע כנראה מאי וודאות בקשר להמשך שמתבטאת בהעברת כספים לקרנות כספיות, בהוצאת כספים על ידי הזרים, ובהמתנה על הגדר של רוב הגופים הגדולים.

תחזית לשבוע הקרוב

שנת 2011 למעשה הסתיימה בעולם. עוד שבוע של מסחר דליל כאשר בוול סטריט ישתדלו לשמור על סיום ירוק, סיכוי רב לדשדוש ונטיה לעליה , כאשר גם בנאסדק סיכוי שנעבור לירוק בחישוב שנתי. סיכום כזה יצטרף לחשבון הבונוסים שבכל זאת לא יהיה כל כך גרוע.

באירופה שותים לרגל השנה החדשה. הודעות מיוחדות לא יגיעו, וגם בשוקי אירופה כנאה שנראה יציבות עם נטיה קלה לעליות.

אצלנו הכל מוכן לסיום שנה בשבוע של עליות. שלא יהיה ספק שנת 2011 תהיה שנה אדומה ורעה לענף שוק ההון, אולם תיקון של 2.5-3 אחוז בשבוע האחרון , יביא לשיפור בנתונים השנתיים , ואולי יפיח איזושהיא תקווה לשנה הבאה.

לכן השבוע לדעתי נראה עליה בתל אביב, ויכול להיות שהיא תכסה על כל הפער שנקבע בשבוע האחרון בין תל אביב לעולם. הסיכוי הינו שמדד המעוף יחצה את ה- 1120 וייעצר איפואשהוא בין 1130 ל- 1140.

כן גם פקיעת אופציות המעוף יכולה להיות באיזור ה- 1120-1140 .

כל זאת בהנחה שאין השבוע הודעות רעות מאירופה, קריסות בארה"ב, ודברים בלתי צפויים באיזורנו.

לסיכום: צפי לעליות, להערכתי, בשבוע האחרון של השנה שיביא את מדד המעוף לאיזור ה- 1130-1140 לקראת סוף השנה.

על מה להסתכל השבוע

כיווני המסחר באירופה וההודעות משם.

כיוון המסחר בארה"ב.

הודעת בנק ישראל בדבר הריבית לינואר. סיכוי טוב שתופחת בעוד רבע אחוז.

ביום חמישי בארה"ב נתוני דורשי אבטלה, ומכירות בתים בתהליך.

חנוכה שמח

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il