TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
השבוע תמשך. המחזורים הנמוכים מצביעים על אפשרות לתנועה חדה , והתנודתיות תמשיך לשלוט בשוק, ולכן אנו צפויים לשינויי כיוון, מידי יום, ואפילו בתוך יום המסחר.
חזי קלפקה | 18/12/11, 09:26
מה התרחש השבוע בשווקים

שבוע חיובי עבר על הבורסה בתל אביב , וזאת דווקא בשונה ממה שהתרחש בבורסות אירופה ובוול סטריט.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 2.11 אחוז, מדד 75 ירד ב-0.94 אחוז, מדד הבנקים עלה ב- 1.97 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד ב- 0.96 אחוז.

יש לציין כי מחזורי המסחר בתל אביב המשיכו להצטמק , ופרט ליום רביעי בו נעשה עדכון המדדים , הרי שהמחזור הממוצע לא הגיע השבוע אפילו למיליארד שקל.

חולשה זו מעיבה על השוק ומצביעה על בריחת משקיעים, לשבת על הגדר או אולי לחפש אפיקי השקעה חדשים.

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר הפתיע וירד ב-0.1 אחוז, ואותת בכך על האטה בפעילות הכלכלית בישראל, בעיקר בתחום הדיור ששם היתה הירידה בכ- 0.7 אחוז.

גם נגיד בנק ישראל מאותת שוב ושוב כי ההאטה בדרך אלינו, או בעצם כבר החלה, ולכן הוא מוריד את תחזית הצמיחה ל- 2012 , ומנבא עליה בשיעור האבטלה.

התנודתיות ממשיכה לשלוט בשוק, כאשר כיוון ברור אינו בנמצא , והשוק עולה ויורד מידי יום, או אפילו במהלך יום המסחר.

בארה"ב שבוע אדום היה השבוע, על אף נתוני המקרו המעודדים המראים כי ההתאוששות בארה"ב חיה וקיימת , אם כי היא נעה באיטיות רבה.

בסיכום שבועי ירד מדד הדאו 2.6 אחוז, מדד הנאסדק ירד ב- 3.5 אחוז, ואילו מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 2.8 אחוז.

הירידות באו מההתפכחות מהאופריה שנוצרה בסוף שבוע שעבר בבריסל, ומהאכזבה מדברי הפד שלא הביא למשקיעים תוכנית הקלה שלישית.

גם בארה"ב מחזורי המסחר בשפל , אולם ייתכן וזה נובע מריח החגים שמגיעים בשבוע הבא.

באירופה, הפתרון עליו דובר בבריסל בסוף השבוע שעבר לא שכנע את המשקיעים. הבעיות נותרו ללא פתרון, חילוקי הדעות הולכים ומתגברים, וסוכנויות הדירוג ממשיכות להוריד דירוגים לבנקים באירופה וגם למדינות.

היום לפנות בוקר , שעון ישראל, הורידה סוכנות הדירוג מודיס את הדירוג של בלגיה בשתי רמות, ובבחינה נמצאות אצלה, ספרד, איטליה, פורטוגל וצרפת.

בסיכום שבועי ירד מדד הדאקס בכ- 4.2 אחוז, הפוטסי בכ- 1.7 אחוז, ואילו הקאק איבד השבוע עוד כ- 5.6 אחוזים.

כדאי לציין כי מכל המדדים בישראל, אירופה, וארה"ב, רק מדד אחד נמצא ברמה חיובית בסיכום שנתי וזהו מדד הדאו שעלה ב- 2.5 אחוז מאז תחילת השנה. כל שאר המדדים הינם באדום , כאשר הדקס ומדד המעוף ירדו בכ- 17 אחוזים, הנאסדק בקצת יותר מ- 4 אחוז, והאס אנד פי 500 כ- 3 אחוזים.

אין ספק שלגבי אירופה וישראל 2011 תהיה שנת השקעות שלילית עם כל ההשלכות לכך.

לקראת השבוע הקרוב

באופן מפתיע עלה מדד המעוף השבוע בשונה מהנעשה בעולם. לדעתי זה קרה עקב הפעילות המוגברת לקראת השינויים במניות במדדים השונים.

בעיקר הורגשה פעילות זו בסיום המסחר ביום רביעי וביום חמישי.

השבוע נשוב להעריך את המסחר בהתאם למה שקורה בעולם, וכן תחת ההכרה כי בעוד שבועיים נגמרת לה שנת 2011 , וברור שתהיה שלילית במדדים.

מול הרצון לנסות ולשפר את המצב ככל שניתן לקראת הסיום, עומדות אירופה וארה"ב עם הורדת דירוג לבנקים, הורדת דירוג לבלגיה , ובכלל מסחר מדשדש למטה באופן שקשה יהיה לשוק הישראלי להתרומם בכוחות עצמו.

מדד המעוף ימשיך לדשדש ברמות שבין 1070 ל- 1140, כאשר רמת ה- 1070 נראית בסבירות גבוהה יותר לשבירה , מאשר פריצה מעלה של רמת ה- 1140 .

לא נראה שנפרוץ את רמת ה- 1140, וקשה לי גם לראות איך עוברים מעלה את רמת ה- 1110 . פריצה מעל 1110 יכולה להתרחש בעקבות עליה במדדי אירופה וארה"ב, אולם נכון לעכשיו גם הם נראים כמדשדשים מטה.

לסיכום:השבוע תמשך מגמת הדשדוש בין 1070 ל- 1140, כאשר רמת ה- 1110 מהווה רמת התנגדות ראשונה. המחזורים הנמוכים מצביעים על אפשרות לתנועה חדה , והתנודתיות תמשיך לשלוט בשוק, ולכן אנו צפויים לשינויי כיוון , מידי יום, ואפילו בתוך יום המסחר.

מדד המחירים לצרכן שהפתיע בירידתו יכול להיות שיעודד קצת , כי אולי הוא מבשר על הורדת ריבית נוספת, אולם מאידך החשש מהאטה , והמשך ההסדרים באגרות החוב ימשיכו להעיב על השוק.

נקודות להסתכלות השבוע

מחזורי המסחר האם הם עוברים את המיליארד שקל ליום.

התנהגות מדד הבנקים .

ההתפתחות בנושא הסדרי החזרי אגרות החוב המקומיות.

הורדות הדירוג באירופה והשפעתן.

ביום שני באירופה נאום נגיד הבנק האירופי דראגי בפני הפרלמנט האירופי.

ביום שלישי בארה"ב-אישורי בניה, התחלות בניה

ביום רביעי בארה"ב- מכירות בתים קיימים

ביום חמישי בארה"ב- דרישות אבטלה וקריאה שלישית של שיעור הצמיחה לרבעון השלישי ( הערכה הינה 2 אחוז צמיחה)

ביום שישי בארה"ב- הכנסה פרטית, ומכירות בתים חדשים.

שבוע טוב וחנוכה שמח.
הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il