TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
עוד שבוע של אי וודאות עם סיכוי לירידות. המגמה הינה מגמת ירידה, עד שתבוא צפירת ארגעה ממושכת מאירופה וריצת סנטה קלאוס מארה"ב. לא בטוח שדברים אלה בכלל יקרו. נכון לעכשיו רגיעה באירופה ועליות בארה"ב נראים כחלום.
חזי קלפקה | 27/11/11, 09:14
מהנעשה השבוע בשוקי ההון

שבוע נוסף של ירידות עבר על השווקים.

בארה"ב היה זה השבוע של חג ההודיה הגרוע ביותר מאז 1932 ( כן המשבר הגדול).

בדרך כלל בשבוע המסחר של חג ההודיה המדדים חיוביים והפעם ירד הדאו גונס השבוע ב- 4.8 אחוז, הנאסדק ב- 5.1 אחוז, והאס אנד פי 500 ירד ב- 4.7 אחוז השבוע.

בסיכום שנתי עברו מדדי ארה"ב שוב לאדום מהשבוע, לאחר שהדאו חזר לירידה שנתית של 3.0 אחוז, הנאסדק ירידה של 8 אחוז בסיכום שנתי, והאס אנד פי 500 בירידה של 7.9 אחוז בסיכום שנתי.

הסיבות לירידות בארה"ב היו: המשך משבר החובות באירופה שמאיים גם על ארה"ב, ירידה בשיעור הצמיחה מ- 2.5 אחוז צפוי ל- 2 אחוז, והודעת ראש ממשלת סין בדבר הרעה במצב הכלכלי של העולם כולו.

הנאסדק סיים ב- 2441.51 ,רחוק מהתמיכה של 2600 שנשברה, והאס אנד פי סיים ב- 1158.67 , רחוק גם הוא מהתמיכה של 1200 שנשברה.

בישראל פקיעת אופציות המעוף התקיימה ביום חמישי בשער של 1021.28 , שמהווה ירידה של 13 אחוז לעומת פקיעת אוקטובר , כאשר פקיעת אוקטובר היתה גבוהה מפקיעת ספטמבר ב- 8.27 אחוז.

שער הפקיעה החזיר את רמות השוק לשערים שבו היה בחודשים אוקטובר נובמבר 2009, כלומר : חזרה לימי תחילת היציאה מהמשבר.

השאלה הגדולה הינה האם אנו בפתחו של גל ירידות נוסף , או אולי אנו בתנודתיות מטורפת כפי שמראות תוצאות שתי הפקיעות האחרונות?

האם נמשיך לרדת בדצמבר או שמא ראלי סנטה קלאוס יגיח מהצפון הרחוק ויעלה את השערים בתנודה גבוהה ובאחוזים גבוהים?

בינתיים השבוע המשיך מדד המעוף לרדת, סיכם 10 ימי ירידות רצופים,וסגר ב-1017.64 ,ובירידה שבועית של 7.8 אחוז, ובחישוב שנתי ירידה של 23.28 אחוז.מדד הבנקים ירד ב- 9.32 אחוז השבוע, ובסיכום שנתי ב- 38.21 אחוז. מדד הנדלן ירד ב- 6.23 אחוז השבוע, ובסיכום שנתי ב- 24.33 אחוז. מדד 75 ירד ב- 7.52 אחוז השבוע ובסיכום שנתי ב- 26.78 אחוז.

באירופה: משבר כמו משבר. קצת עליות קצת ירידות, ובסך הכל אין פתרון וייתכן והגרוע בדמות פירוק השוק עוד לפנינו.

השבוע מרקוזי ומרקל המשיכו להתווכח כיצד לפתור את המשבר. הויכוח כעת הינו האם על הבנק האירופי המרכזי להזרים כסף לבנקים או לא.

לבלגיה הורידו דירוג, גם להונגריה הורידו דירוג, ואת פורטוגל דירגו בדירוג של אג"ח זבל.

בספרד נבחרה ממשלה חדשה, ביוון דורשים להגדיל התספורת ולבצע פחות צעדי צנע לפתרון המשבר. באיטליה גייסו אג"ח ב- 6.5 אחוז תשואה , ובגרמניה ההנפקה של אג"ח אפשר לומר נחלה כשלון חרץ.

על רקע זה אין כל פלא שהדאקס ירד השבוע במעט יותר מ- 5 אחוז, הפוטסי ירד בכ- 3.7 אחוז, ואילו הקאק ירד ב- 4.6 אחוזים.

תחזית לשבוע הקרוב

השבוע עומד להיות שבוע תנודתי שינוע בין המשך ירידות שעלולות להתגבר בקצב שלהן, ובין אפשרות לתיקון כלשהוא מעלה , בעיקר אם משהו טוב יקרה באירופה.

המשקיעים האמריקאיים רואים כיום את המניות בארה"ב כבנות ערובה למשבר באירופה. הם חוששים שהמשבר האירופי אינו פשוט לפתרון, אפילו חלקי או זמני.

לכולם ברור כי בכדי לייצר טריגר של שינוי כיוון בשווקים חייב הבנק המרכזי האירופאי להתחיל ולהזרים כסף לבנקים במדינות החלשות, ולרכוש אגרות חוב בכמויות גדולות ממדינות אלה, בכדי להוריד את רמת התשואות אל מתחת ל- 5 אחוזים.

הבעיה שבארה"ב יש ממשל פדרלי אחיד וקל היה להחליט על צעד כזה. באירופה צעד כזה פירושו : הגרמנים ישלמו , והיוונים ימשיכו להשתזף באיים. לכן הבעיה כה סבוכה, ולא בטוח כלל שפעולת החילוץ המתוארת תתבצע.

מרקל מתנגדת לרעיון הזרמת כספים מהבנק המרכזי, ושעון החול הולך ואוזל, והפיצוץ קרוב.

בארה"ב נתוני מקרו די טובים , עם מעט אופטימיות , אשר תעמוד למבחן השבוע בנתוני התעסוקה שיפורסמו החל מיום רביעי עד יום שישי.

גם בארה"ב לא חסרות צרות כגון: אבטלה, מחירי דיור, מחאה חברתית, אי השגת הסכם בדבר קיצוץ החוב .

החודשים נובמבר דצמבר ינואר ידועים לאורך השנים כחודשים הטובים לבורסות. השנה נובמבר הוכיח ההיפך, אולם כבר קרה בעבר שנובמבר היה גרוע, ודצמבר תיקן אותו והביא לתשואה חיובית מצטברת לחודשיים אלה.

התקווה הינה לכן שמרקל תתעשת , שהבנק האירופאי יתחיל להזרים כסף רב, ושלוח השנה , ביחד עם סנטה קלאוס ידאגו לסיים את השנה בקצת פחות אדום מאשר הוא נמצא עכשיו, ובארה"ב אולי אפילו בירוק.

אצלנו הכלכלה נראה שצועדת לקראת האטה רצינית. היצוא יורד, נתניהו ופישר מזהירים מהגעת המשבר הכלכלי אלינו, מחירי הדיור בכיוון למטה, ופישר כבר מפחד שהם יירדו יותר מדי מהר. כל הזמן רצו שיירדו מחירי הדיור, הם רק מתחילים לרדת אז רוצים שיירדו לאט. זה נשמע מטורף, אבל זאת הגישה.

הסביבה הגיאופוליטית שלנו מבעבעת , כאשר מצרים , סוריה, ולבנון מספקות אי שקט , כאשר הנושא הפלסטיני ממשיך לאיים בפיצוץ בכל רגע, והסיכוי גדל כי ישראל לא מעבירה כספים לפלסטינים ובמצב כלכלי גרוע גובר כוחם של הקיצונים.

השבוע הודעת ריבית של פישר, שכנראה לא ישנה את הריבית , ובאם ישנה אז למטה , וכן דוחות הבנקים שמענין כמה גרועים הם יהיו לאחר הודעות האזהרה.

לסיכום: עוד שבוע של אי וודאות עם סיכוי לירידות . המגמה הינה מגמת ירידה , עד שתבוא צפירת ארגעה ממושכת מאירופה וריצת סנטה קלאוס מארה"ב. לא בטוח שדברים אלה בכלל יקרו.נכון לעכשיו רגיעה באירופה ועליות בארה"ב נראים כחלום.

בירידות רמת ה- 982 אצלנו רמת תמיכה ושבירתה יכולה להביאנו מהר מאוד ל- 900 .

בעליות רמת ה- 1040-1050 רמת תמיכה ראשונית.

בארה"ב הנאסדק כל עוד אינו חוזר ל- 2600 משדר חולשה , והאס אנד פי 500 רמת ה- 1150 הינה התמיכה שלו, ומשם אנו בדרך ל- 1074. כל זמן שהוא לא יפרוץ מעלה את רמת ה- 1200 הוא משדר חולשה.

הערכה שלי: כשם שהתפוגגה האופטימיות לראלי סוף שנה, כך גם תתפוגג ההערכה לראלי סנטה קלאוס. והלוואי ואתבדה ונראה עליות עד סוף השנה. בישראל בכל מקרה תהיה 2011 שנה אדומה מאוד לבורסה.

נקודות מפתח לשבוע הקרוב

הודעת הריבית של פישר ביום שני.

דוחות הבנקים שיפורסמו לכל המאוחר ביום רביעי.

רמת ה- 982 במעוף נשברה או שימשה לתמיכה לעליות.

באירופה מה קורה עם הבנק המרכזי: משקיע או לא משקיע כסף .

הורדות דירוג ותשואות אגחים באירופה. ידיעות שבאות פתאום ללא כל הודעה מוקדמת ומשפיעות.

בארה"ב: האם ירדנו מ- 1150 באס אנד פי .

ארה"ב – ביום שני .נתון מכירות בתים חדשים.

ארה"ב ביום שלישי- מדד אמון הצרכנים, מדד קייס שילר למכירות בתים.

ביום רביעי- דוח איי די פי בדבר משרות בסקטור הפרטי.

ביום חמישי- דרישות אבטלה, דיווח מכירות של חנויות הכלבו , וההוצאה על תשתיות.

ביום שישי- בארה"ב שיעור האבטלה ונתון יצירת מקומות עבודה חדשים.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il