TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
חודש תנודתי בפתח, מספר נמוך של ימי מסחר בישראל, ועליות? , אולי תגענה אחרי החגים.
חזי קלפקה | 2/10/11, 09:20

מהנעשה בשוקי העולם בשבוע שחלף

הסתיימה לה שנת תשע"א, הסתיים חודש ספטמבר, והסתיים הרבעון השלישי.

בסיכום שבוע המסחר הקצר בתל אביב עלה מדד המעוף ב- 3.74 אחוז, מדד 75 ב- 5.23 אחוז, מדד הנדל"ן קיפץ מעלה ב- 5.98 אחוז, ואילו מדד הבנקים עלה ב- 3.32.

היה זה סיום ירוק לרבעון אדום , שבו ירד מדד המעוף ב- 10.31 אחוז ( 18.75 שנתי), מדד הבנקים ירד הרבעון השלישי של שנת 2011 ב- 19.6 אחוז (28.89 מתחילת השנה), מדד הנדל"ן צנח ברבעון ב- 12.5 אחוז ( 23.37 השנה), ואילו מדד 75 ירד ברבעון בשיעור של 12.41 אחוז ( 26.43 מתחילת השנה).

בעוד אנו חוגגים את ראש השנה, המשיכו בעולם לסחור, והמשיכו לרדת , כאשר מדדי אירופה משלימים ירידה של כ- 25 אחוז ברבעון השלישי, ומצביעים על התפרקות  של השוק האירופי, וחשש גדול מפשיטת רגל של יוון, וממשבר חובות כלל אירופאי.

בארה"ב הסתיים לו הרבעון השלישי באדום לוהט, כאשר הוא מוגדר כרבעון הגרוע ביותר מאז היציאה מהמשבר של 2008.אומנם בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 1.32 אחוז, אולם בסיכום רבעוני הוא ירד ב- 12.09 אחוז( -6.03 בספטמבר) ומתחילת השנה ירד ב- 5.74 אחוז. מדד הנאסדק ירד השבוע ב- 2.73 אחוז, 6.36 אחוז ירידה בספטמבר, 12.91 אחוז ירידה ברבעון, ו- 8.95 אחוז מתחילת השנה. האס אנד פי 500 ירד השבוע ב- 0.44 אחוז , ב- 7.18 אחוז בספטמבר, ב- 14.33 אחוז ירידה לרבעון, וב- 10.04 אחוז ירידה מתחילת השנה.

מדד הפחד בארה"ב ( הויקס) זינק ביום שישי לרמה של 42.96 אחוז, ומלמד על המשך פאניקה , חוסר וודאות, ותנודתיות בשווקים.

נגיד בנק ישראל החל בתהליך מחודש של הורדת הריבית. האם גם הפעם נגיע עקב משבר עולמי ואולי מקומי לריבית חצי אחוז?

באירופה לא בטוח כי יסייעו ליוון, כי ראש ממשלת סלובקיה, הודיעה שהם מתנגדים, כי באם יעזרו ליוון יכנסו הם לחובות, שהיוונים יעבדו בשביל עצמם.

נפילת יוון עלולה לפגוע קשה בבנקים בצרפת ובגרמניה ולהתחיל את אפקט הדומינו של המשבר באירופה.

נתוני המקרו בארה"ב היו מעורבים. שיפור קל בצמיחה ובמספר דורשי האבטלה, קססטרופה נמשכת בנתוני הדיור, ואפילו העליה במדד אמון הצרכנים לא סייעה למדדי וול סטריט.

בישראל פורסמו מסקנות וועדת טרכטנברג. אולי תחילת דרך של שינוי, אבל לא מהיר, ואין שם פתרונות. מה שבטוח ייצא מהוועדה הזו: העלאת מס רווחי הון בבורסה, ועצירת הורדת מס החברות. טוב לא ייצא מהוועדה, את הרע יישמו מהר. לפוליטקאים ולחבריהם יהיה יותר גבית מיסים , והם ישפרו את הכנסותיהם, לשאר העם: קדחת בצלחת.

הערכה לחודש אוקטובר

חודש אוקטובר  מבשר לנו את הרבעון האחרון של שנת 2011, והרבה עדיין תולים בו תקוות , לראלי סוף שנה שימחוק את הירידות שהתרחשו בשווקים החל מתחילת השנה.
לי דווקא נראה חודש אוקטובר כחודש של המשך התנהגות דומה לספטמבר. אין תוכנית לממשלות, אין תוכנית לבנקים המרכזיים, הכל בשווקים נע על פי המשבר באירופה, שמועה פה, הודעה שם, ואצלנו גם המצב הגיאופוליטי באיזור ובאו"ם ימשיך להשפיע.

באוקטובר תתחיל עונת הדוחות בארה"ב , והפעם אינה מבשרת טובות, כך שייתכן ונראה באוקטובר המשך ירידות, בדרך לסיום שנת 2011 באדום בוול סטריט.

באירופה ובישראל גם אם תהיינה עליות ברבעון האחרון, ואני מאוד מסופק מכך, הרי שספק רב באם הן תצלחנה למחוק את הירידות של מעל 20 אחוז מתחילת השנה, ולכן סיכוי רב ש- 2011 תסתיים באדום באירופה ובישראל, ( והלוואי שאטעה) , על כל המשתמע מכך.

אין טריגר רציני לעליות באוקטובר בשלב זה, והחודש צפוי להיות תנודתי מאוד , כשם שהיה בספטמבר, עם התאמות בישראל לפעמיים ארבעה ימי חופשות סוכות שאין בהם מסחר.

להערכתי חודש אוקטובר יסתיים נמוך יותר במעוף מאשר חודש ספטמבר, ורק ראלי ירוק וחזק בארה"ב יכול יהיה לשנות כיוון זה, אולם קשה לראותו מגיע בזמן הקרוב.

לסיכום: חודש תנודתי בפתח, מספר נמוך של ימי מסחר בישראל, ועליות? , אולי תגענה אחרי החגים.

הערכה לשבוע הקרוב

לאחר סוף שבוע עגום באירופה ובארה"ב , צפויה בתל אביב פתיחה אדומה  , מותאמת למה שקרה בוול סטריט ביום שישי, וזאת למרות שהארביטראז הינומ חיובי ברמה של 0.11 אחוז.

המשך המסחר השבוע תלוי הרבה במה שיקרה באירופה, עם הבעיה היוונית, ובתנהגות המסחר בארה"ב, בשבוע הראשון של הרבעון השלישי.

השוק במעוף בתל אביב נע בתנודתיות גבוהה, כאשר סטית התקן צפויה לעלות בתחילת השבוע, ולכן ייתכן ונראה את מדד המעו"ף משייט לו מעלה ומטה, בין רמת ה-  1115 למטה ורמת ה- 1095 למעלה.שבירה או פריצה של אחת מרמות אלה, יכולה לבשר על כיוון קצר מועד, בהתאם לקורה בעולם.

לסיכום: שבוע תנודתי שנראה על פניו עם נטיה לירידות, אולם יכול להשתנות בהתאם לאירופה ולארה"ב.

נקודות למעקב השבוע

ביום שני מתחיל ברנניקי בריקוד הטוויסט שלו , לסייע לשווקים, חשוב לראות כיצד זה משפיע.

ביום שני מדד ההוצאות לתשתיות בארה"ב.

ביום שלישי מדד ההזמנות מהמפעלים בארה"ב.

ביום רביעי סקר האיי די פי בדבר תוספת משרות, ודוחות של קוסקו, ומונסנטו.

ביום חמישי דרישות אבטלה בארה"ב.

ביום שישי נתון האבטלה בארה"ב, שיש לו חשיבות רבה על הנעשה בשווקים.

גמר חתימה טובה ושנה טובה.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il