TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עדי גייר סמנכל שיווק של חברת הנדלן עמרם אברהם


עמרם אברהם
שוק דירות היוקרה לאן ?

מנתוני רשות המיסים עולה כי היקף העסקאות בשוק מגורי היוקרה במחצית הראשונה של שנת 2017, היה דליל במיוחד. מסקירה שנעשתה עולה כי בתקופה זו נרשמו פחות מ – 280 עסקאות מסך של 5 מילון שקל ויותר.


הנתון משקף ירידה של למעלה מ – 40% לעומת עסקאות בשווי דומה שנעשו במהלך 2016 והמשך ירידה תלולה מ – 2015 בשיעור של כ – 60%. הירידות הן כתוצאה של מדיניות ממשלתית שהחלה במהלך 2013 ונמשכת עד היום. מדיניות זו נוקטת בשיטה של הדרת המשקיעים ותושבי החוץ מהשוק, על מנת להגדיל את היצע הדירות בשוק ולשפר את הצדק החלוקתי.

אז מה קורה לשוק דירות היוקרה רווי הרגולציה ושינויים בעיקר לקהל רוכשים רלוונטי כמו משקיעים ותושבי חוץ
עדי גייר סמנכ"ל השיווק של חב' הנדל"ן עמרם אברהם: "הרגולציה אינה משפיעה כלל על נושא דירות היוקרה, מדובר בשוק מיוחד עם פלח רוכשים מיוחד שפחות כפוף לגחמות ושינוי כללים ממשלתיים, "לקוחות בפינצטה" וחלקם תושבי חוץ.


אמנם הורגשה ירידה בשנתיים האחרונות בהיקף ההשקעות של תושבי החוץ/משקיעים בארץ, זאת בעיקר בשל מגבלות המיסוי הקשות כלפיהם, דבר שהביא אותם לאסטרטגיית חשיבת רכישה שונה. לאחרונה תושבי החוץ/משקיעים מבצעים את רכישת הדירה לא לשם השקעה, אלא כי אם לשם עלייה ומגורים בה. התחושה באוויר לגבי תושבי החוץ/משקיעים כי, מי שדחוף לו להגיע לישראל מסיבות שונות כשהעיקרית המצב ההולך והופך לפחות נח ליהדות התפוצות, מגיע. אמנם הם לא יתפשרו על דירות יוקרה ואיכות חיים, אך בהחלט יתפשרו על אזור רכישת הנכס מה שייתן להם בכל זאת "רווח"  כפול – דירת יוקרה ומחיר נוח יותר מאזורי ביקוש.


כך לדוגמה לאחרונה נמכר בפרויקט של החברה "AQUA" בשכונת עין הים בחדרה פנטהאוז לזוג מארה"ב שמתכנן עלייה בפרק זמן של כשנתיים, שלוש. מדובר בפנטהאוז בקומה ה - 15 בשטח של כ – 192 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ – 185 מ"ר, עם מפרט טכני עשיר ויוקרתי, בריכה פרטית במרפסת, מחסן וחניות – הם רכשו במחיר של כ – 4 מיליון שקל כאשר פנטהאוז דומה בעיר נתניה היה עולה להם כ – 12 מיליון שקל.


גייר מדגיש כי כיום הוא אינו רואה ביקושים רבים מתושבי החוץ/משקיעים כבעבר, אך יחד עם זאת הרכישות לא קפאו על שמריהם כיוון שהם מבינים ורואים בישראל יתרונות בהשקעה וכן יתרונות ציוניים עבורם. אני מעריך כי, הצפי לשנת 2018 הוא זהה למה שהיה בשנה האחרונה. ללא שינוי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il