TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: סעיף הדיור במדד יולי עשוי להפתיע בעלייה חדה מהרגיל - לקצב עלייה שנתי של 2.9%


אקסלנס
לסין עשוי להיות אינטרס לגרום לירידות בשווקים כדי "להעיף" את טראמפ

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית למדד המחירים לצרכן הצפוי להתפרסם מחר (ה'): "החשש העיקרי שלנו ממדד יולי הוא לגבי סעיף הדיור (המתייחס לשכר הדירה), שעשוי להפתיע בעליה חדה מהרגיל. בעשור האחרון מדד יולי עלה בממוצע ב-22 נ"ב, אך הצפי הוא כי השנה נותר ללא שינוי (0 נ"ב), זאת על רקע ירידת מחיר הנפט, התחזקות השקל והמגמה העולמית של התקררות מחירי הסחר.


במקרה כזה אפקט הבסיס ישאיר את שינוי האינפלציה השנתי על 0.8%. בחודש יוני סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן עלה בשינוי מתון מאד, חודשי של 0.1%. דומה לה הייתה העלייה רק בשנת 2016. אלא שאז, ב-2016, הסעיף תיקן בחודש יולי בעליה חדה. אם העלייה ביולי תשחזר את העלייה שהסעיף חווה ב-2016 השינוי השנתי יזנק מ-1.8% ל-2.9%, מה שיוסיף למדד עוד 25 נ"ב".

כהנוביץ כותב עוד כי "העולם מפחית ריבית - סביר שהשפל בתשואות עוד לפנינו... ארבעה בנקים מרכזיים בעולם הפחיתו בשבוע שעבר ריביות – של ניו זילנד, תאילנד, הודו והפיליפינים. הריבית השלילית ממשיכה לבלוע נכסים ברחבי העולם - גם בשבוע החולף, אג"ח שנסחרו קרוב לאפס נפלו למינוס. היקף האג"ח עם ריבית שלילית זינק מ-14.4 טריליון דולר לפני שבועיים ל-15.5 טריליון דולר בשבוע שעבר (לפי מדד בלומברג ברקליס). למרות שישראלים רואים את הצונאמי ששוטף אג"ח בכל העולם לטריטוריית תשואה שלילית, רבים מהם לא מאמינים שזה יגיע אליהם ובמקום להתנפל על אג"ח במח"מ ארוך הם יושבים על אג"ח קצרות שנותנות קידומת אפס, עד לשנת 2027".

בהתייחסו לתגובה של בנק ישראל להתחזקות השקל: "לפני כשבועיים בנק ישראל קשר את המדיניות המוניטרית לשקל. כעת, כשהשקל חזר לרמתו בעת ההודעה הבהולה של הנגיד, בנק ישראל צריך להגיב בהפחתת ריבית, אחרת ילמד את השוק שהוא רק נובח, ויסלול את הדרך למהלך התחזקות נוסף. מלבד הורדת ריבית אין לבנק ישראל כלים נוספים".

כהנוביץ' מתייחס בסקירה גם למלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין: "מלחמת הסחר איתנו כבר שנה וחצי כנראה בעיקר מכיוון ששוקי המניות בארה"ב המשיכו לעלות. זה לא ששוק המניות לא יכול ליפול, אלא שלא סביר שנפילה משמעותית תהיה תוצאה של צעדי מדיניות. במיוחד טראמפ, שצריך להגיע בשנה הבאה לבחירות, לא סביר שירצה להגיע לשם בעיצומו של משבר מניות. לעומת זאת, דווקא לסין עשוי להיות אינטרס לגרום לירידות בשווקים, כדי להעיף את טראמפ. להפסיד בקרב, אבל לנצח במלחמה. הם יעשו זאת באמצעות עצירת תמריצים לכלכלה וחימום טרמאפ, כדי להוביל אותו לבצע צעדים שיפגעו בשווקים".

בסקירה עוסק כהנוביץ' גם בשוק הנדל"ן באירופה, וכותב כי "עבור ישראלי השקעה בנדל"ן נתפסת כבטוחה מאוד, כשכל שנה האוכלוסייה פה הולכת וגדלה. אך באירופה התנאים שונים, במדינות רבות שיעורי הילודה יורדים ולמצוא שוכר צפוי להפוך למאתגר. לא פלא שאירופאים רבים מוכנים לשים את חסכונותיהם הפנסיוניים באג"ח גרמנית בריבית שלילית ל-30 שנה, ולא בנדל"ן שעתידו לוט בערפל, כשבאזורים שלמים באירופה האוכלוסייה כבר החלה להיעלם".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il