TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"לקראת יום חמישי, אירופה במבחן - עלייה בכוחם של הגורמים הבדלניים, עלול להחליש את האירו עוד יותר"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים


בעולם:
לקראת יום חמישי, אירופה במבחן - עלייה בכוחם של הגורמים הבדלניים, עלול להחליש את האירו עוד יותר.
הבחירות לפרלמנט האירופאי יחלו ביום חמישי הקרוב (תוצאות ביום א'). הבחירות הללו הם מבחן לאירופה על רקע עליית הפופוליזם, שחיקת האמון באירו, מלחמות סחר, ה-ברקזיט שמתארך והוואקום המנהיגותי שמסתמן לאחר העזיבה הקרובה של אנג'לה מרקל.


בפאן הכלכלי, אחד מהנושאים החשובים שהפרלמנט החדש יקבע הוא זהות נגיד הבנק המרכזי הבא, כאשר מריו דראגי לצד מספר חברים בכירים בבנק המרכזי מסיימים את תפקידם השנה. להערכתנו, לבחירות לפרלמנט האירופאי פוטנציאל להביא לעליה נוספת בתנודתיות במקרה שנראה עלייה בכוחם של הגורמים הבדלניים, דבר שעלול להחליש את האירו עוד יותר. בנקודה הצרכנית הישראלית – החלשות נוספת של האירו תביא להמשך הוזלת היבוא מאירופה ולהרחקת האינפלציה אצלנו ממרכז היעד.

בסין - הנתונים החלשים באפריל לא מצביעים בהכרח על שינוי מגמה.
שיחות הסחר בין ארה"ב לסין לא התחדשו בשבוע האחרון, דבר שתרם לסנטימנט השלילי בשווקים, כאשר בינתיים שני הצדדים נראים נחושים להעלות מכסים הדדים. המפגש הרשמי המתוכנן הבא בין הצדדים יהיה רק ב-28 יוני, בזמן מפגש ה-G20 ביפן.


לאחר שהנתונים בסוף הרבעון הראשון בסין היו טובים בהרבה מהצפי, הרבעון השני התחיל במגמה הפוכה. כך על פי המכירות הקמעונאיות שעלו ב-12 החודשים האחרונים עד אפריל ב-7.2 אחוזים בלבד, הקצב המתון ביותר מזה 16 שנים. גם נתוני הייצור התעשייתי היו חלשים בהרבה מהצפי עם גידול של 5.4 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, הקצב המתון ביותר מזה כעשור. כפי שלא חשבנו שנתוני מרץ המצוינים מצביעים על האצה בצמיחה, כך מוקדם להסיק שנתוני אפריל (הראשוניים) החלשים מצביעים על האטה מהירה בכלכלה. לכן, נמתין עוד מספר חודשים כדי לבחון את המגמה אך אנו מאמינים שאם היא תימשך נראה תגובה של הממשל.

על הנתונים האחרונים בארה"ב בבריטניה יפן ועוד בהרחבה בסקירה המצורפת.

בארץ:
למרות הצמיחה ברבעון הראשון - אין שינוי בתחזית השנתית שלנו.
הצמיחה בישראל האיצה ברבעון הראשון של השנה ל-5.2 אחוזים בשיעור שנתי (על פי האומדן הראשוני), בדומה להערכתנו, ואף נתוני הרבעונים הקודמים עודכנו כלפי מעלה.


אמנם חלק מהעלייה המהירה בתוצר מקורה בגורמים חד פעמיים בעקבות יבוא הרכבים המוגבר, אך גם בניכוי הגורמים הללו הצמיחה ברבעון הראשון נותרה חזקה (כ-3.7%). יבוא הרכבים המוגבר יפחית מהצמיחה ברבעון השני, לכן התחזית שלנו לצמיחה בשנת 2019 כולה נשארת 3.2 אחוזים.

אחרי סדרת מדדים שהיו גבוהים מהצפי, מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה פחות מהצפוי. להערכתנו, סביבת האינפלציה עדיין מתונה.


על פי האומדנים הראשוניים שלנו מדד מאי צפוי לעלות ב-0.5 אחוז בעיקר בשל עלייה עונתית חדה בסעיפי ההלבשה-וההנעלה לצד העלייה במחיר הדלק, ובכך אנו נסיים את רצף המדדים החיוביים. התחזית הראשונית שלנו למדד יוני היא מינוס 0.1 אחוז, בעיקר בשל ירידה עונתית חדה במחירי ההלבשה וההנעלה. ב-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה של 1.3 אחוזים, (בהנחה של יציבות במחירי הסחורות ושע"ח וללא השפעת העלאות מיסים אפשריות), כאשר אנו מאמינים שהעלייה החריגה במחירי הפירות והירקות תתקזז בהמשך השנה לצד הייסוף בשקל שלא בא עדיין לידי ביטויי באופן מלא בחודשים הקודמים.

ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי – אנו מאמינים שבמידה והייסוף יימשך בנק ישראל יחזור להתערב בשוק המט"ח.


כצפוי, ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי על 0.25 אחוז. בהודעה, מצוין ש "הייסוף הוא הגורם העיקרי שמעכב את המשך עליית האינפלציה לכיוון מרכז היעד." אך כאשר אנחנו בוחנים את הסעיפים השונים במדד מתחילת השנה, נראה שהשפעת הייסוף אומנם קיימת, אך היא איננה כה דומיננטית כפי שהבנק מציין. בנוסף, מציין הבנק גם את התמתנות התמונה המאקרו הכלכלית העולמית כגורם לכך שהועדה החליטה להשאיר את הריבית ללא שינוי.


הבנק לא אותת על כיוון כלשהו בריבית, וההודעה לא משנה את ההנחה שלנו שהריבית תעלה השנה פעם אחת לכל היותר – בסוף השנה (ובכפוף לכך שיהיה עד אז הסכם סחר בין ארה"ב וסין).


בנוסף, אנו מאמינים שבמידה והייסוף יימשך בנק ישראל יחזור להתערב בשוק המט"ח על מנת שלא להרחיק עוד יותר את העלאת הריבית.


נקודות מרכזיות
ישראל
· הריבית נשארה ללא שינוי והבנק לא אותת על שינוי כלשהו בקרוב.
· הצמיחה בישראל האיצה ברבעון הראשון, חלק מהעלייה המהירה מקורה בגורמים חד פעמיים – אין שינוי בתחזית השנתית שלנו ל-2019 (3.2 אחוז).
· גירעון הסחר גדל בתחילת הרבעון השני - יצוא הסחורות היה חלש ואילו יבוא הסחורות נותר יציב.
· הציבור אופטימי - סנטימנט משקי הבית נותר גבוה באפריל.
· מדד המחירים לצרכן לאפריל היה נמוך מהצפי והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה ל-1.3 אחוזים.
· על רקע המדד הנמוך יחסית והמשך התחזקות השקל - הציפיות לאינפלציה ירדו מאז הסקירה הקודמת.


ארה"ב
· המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי אכזבו בתחילת הרבעון השני.
· מנגד, מדד אמון הצרכנים במאי עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה 15 שנה.


אירופה
· הצמיחה בגרמניה האיצה ברבעון הראשון של השנה והפיגה את החששות מכניסה למיתון.
· אינפלציית הליבה בגוש האירו עלתה מעל לצפי, אך הציפיות לאינפלציה לטווחים הארוכים יותר ירדו במהירות בשל מלחמת הסחר וחששות מחודשים מחריגה תקציבית באיטליה.
· אי ההסכמה בפרלמנט הבריטי מחלישה את הפאונד ומקרבת לסיום את כהונת ראשת הממשלה.
· בחמישי הקרוב תחל ההצבעה לפרלמנט האירופאי כאשר ברקע עליית הפופוליזם, שחיקת האמון באירו, מלחמות הסחר והחשש מהוואקום המנהיגותי שתשאיר אנג'לה מרקל.


עוד בעולם
· שיחות הסחר בין ארה"ב ולסין לא התחדשו השבוע, המפגש הרשמי הבא מתוכנן רק לסוף יוני.
· לאחר שהנתונים בסוף הרבעון הראשון בסין היו טובים בהרבה מהצפי, הרבעון השני התחיל במגמה הפוכה.
· גם ביפן הצמיחה ברבעון הראשון הייתה גבוהה מהצפי, אך הרכב הצמיחה מאוד חלש.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il