TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

88 - מיקרו סיפורים - מאת סיון שיקנאג'י


קאבר כריכה 88
סיפורים - 88 מילים בסיפור. סיון שיקנאג'י לקחה על עצמה אתגר צורני בכתיבת ספרה השישי ומצאה דרור אמנותי מרענן ומפתיע דווקא במקום בו כל מילה שקולה ומדודה

מתוך מגבלה זו יצרה שיקנאג'י 88 סיפורים קצרים ומרתקים עם דמויות שונות, דרכם היא משקפת את אבחנותיה על העולם, על זוגיות, על הקרובים לנו ועל אובדנם, ומעלה שאלות של זהות, שייכות וקיומיות במעגל החיים האינסופי.


גבר שצריך להרוג אריה לפני שיוכל להתחתן, אישה שחולמת אסונות לפני שהם מתרחשים, מרגל שכלוא בסיפור הכיסוי שלו, נהג רכבת שנשים מתאבדות על מסילותיו, אישה שפוגשת את אימהּ המנוחה בבית קפה, אח שמשחזר את אחיו המנוח בתוכנת מחשב - אלה רק כמה מהגיבורים בפרוזה הייחודית של סיון שיקנאג'י שעוסקת בחיים, במחזוריות, במחשבות אישיות על היבטים שונים בחיים שאת חלקם אנו שומרים במחשבותינו.

חלק מהסיפורים בוטים, יש עצובים ויש משעשעים עד מאוד. אבל כולם מעלים שאלות קיומיות ומסופרים בדרך אחת – 88 מילים לסיפור. שום מילה אינה מיותרת.

שיקנאג'י כתבה את הפרוזה הייחודית לאחר שסיפורה השני בספר "אנרגיה קינטית", זכה בשנת 2018 בתחרות בינלאומית לפלש-פיקשן מבין אלפי סיפורים שהוגשו לתחרות. בעקבות הזכייה, החל להתגבש הרעיון של כתיבת הספר ובעבורו זכתה בפרס הקרן על שם יוסף קמפוס (2019), וזהו ספרה השישי.

גלגול (12)
זה לא כל כך מופרך מצידי להאמין שנשמה תתגלגל, הרי
אלמנטים בסיסיים הרבה יותר לא נעלמים לי. השמש כל
הזמן חוזרת. והים? לא חשוב כמה זמן יעבור מהפעם
האחרונה, הוא שם, באותו מקום, כחול. פעם קראתי
על ים אדום, אבל גם זה מבחינתי גלגול. אז זה לא כל
כך מופרך מצידי להאמין שנשמה תגלגל. יש פרפרים
בעולם וגם ראיתי את הילדה שלי מתאמנת על גלגול
שלם במשך שבועות. ונוסף לכך, יש נסיבות מקלות –
הנשמה של אמא שלי עזבה את הגוף שלה ואני מבועתת
מהמחשבה שאין אותה יותר".


סיון שיקנאג'י (1983) סופרת, משוררת, תסריטאית ילידת אילת, פרסמה עד כה שישה ספרים: תיבת נח (עברית, 2013), ההגדה הראשונה שלי (עצמית, 2014), השף פקיניו - ספר מתכונים טבעוניים לילדים (עצמית, 2015), מאין לך אהבת החורף הזאת? (פרדס, 2015, זוכה פרס שרת התרבות למשוררים בתחילת דרכם). אורב, (הוצאה עצמית, 2019)ו-88 ספרה השישי. כתסריטאית שיקנאג'י, יצרה וכתבה את סדרת הטלוויזיה כדברא, עליה זכתה בפרס האקדמיה לסדרת הנוער הטובה ביותר (2017), וכן שימשה כתסריטאית בסדרות שונות כמו "כפולה", "אילת", "תאג"ד" ו"חברות". בין היתר היא מרצה במכללת מנשר.

מתוך הביקורת על הספר:

מאיה נחום שחל, כלכליסט, "הספר “88” של סיון שיקנאג’י הוא אחר המקוריים שיצא לי לקרוא בזמן האחרון. מדובר בממתק ספרותי מלא דמיון וחופש אמנותי ... אם יש לכם 88 דקות פנויות קראו את 88 ובטוח תמצאו בו משהו מעצמכם".

גיא פינקלשטיין, "שבת", מקור ראשון, "הכנות של שיקנאג'י מול עצמה ומול הקורא, מצליחה להפוך ספר אפוף באטמוספירה חידתית לכזה שמכסה טפח ומגלה טפחיים"... "סיון שיקנאגי' מרעננת את מה שקורה פה בספרות".
שירי שפירא, "88" מאת שיקנאג'י, שנקרא הן על שם כמות הטקסטים בספר והן על שם כמות המילים בכל טקסט, מציע מנעד רחב של הסוגה, ובעיקר פורש מגוון אדיר של ישויות ומהלכי עלילה. שפע כזה נדיר למצוא גם בסוגות המסורתיות, שלכאורה יש יותר בהן מקום – וגם אם הוא מצוי, ספק אם הוא תפור הדוק כמו כאן."

שניר פלג, "בתוך הגבול הזה, בתוך המגבלה הזו שיקאנג'י פורחת, מייצרת חופש אומנותי נפלא. בתוך המסגרת הברורה הזו שיקאנג'י היא ג'קסון פולוק ורותקו של המילים".

בר חיון, מתוך כריכת הספר, "בתוך שמונים ושמונה מילים - כמספר הקלידים בפסנתר - שיקנאג'י מוצאת חירות אמנותית ומפתיעה עם מגוון רחב של ז'אנרים ודמויות".

ספרי לוקוס נמכרים בחנויות הספרים הפרטיות וברשתות הספרים, באתר ההוצאה ובחנויות הספרים הדיגיטליים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il