TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובות ענף הנדל"ן לנתוני הלמ"ס על הזינוק במכירת דירות חדשות


אבי זיתוני - מנכל ובעלים חברת א. זיתוני - צילום יחצ
ממליצים לממשלה להגדיל את ההיצע בדחיפות גם באמצעות פרויקטים לשוק החופשי

בשוק הנדל"ן כבר לא קוראים לביטול מוחלט של תוכנית מחיר למשתכן

אבל ממליצים לממשלה להגדיל את ההיצע בדחיפות גם באמצעות פרויקטים לשוק החופשי

הלמ"ס דיווחה היום כי ב-2019 נמכרו בישראל כ-32.5 אלף דירות חדשות, זינוק של כ-41% לעומת כ-23 אלף דירות חדשות שנמכרו בכל 2018. סך הביקושים לדירות עמד על יותר מ-50 אלף דירות, כ-23% יותר מב-2018. בחודש דצמבר נמכרו 3,612 דירות חדשות – 44% יותר מהכמות שנמכרה בדצמבר 2018. סך הביקושים בדצמבר עלה ב-28% לכ-5,100.

לדברי רוני כהן מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, "נתוני הלמ"ס מעידים על כך, שלאחר 3 שנים של הבטחות לירידת מחירי הדיור, ההבטחות לא מומשו, אי לכך הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור ירדו מהגדר וחזרו לשוק. עוד ניתן לומר שאת העלייה ברכישת דירות בשנת 2019, אפשר לייחס לעובדה שבשנה האחרונה הבשילו פרויקטי מחיר למשתכן מעורבים, כלומר עם לפחות 20% מהדירות ששווקו לשוק חופשי, ואלה החזירו את משפרי הדיור לשוק והם העלו את מס' הרכישות הכולל של הדירות. כמו כן, אם מסתכלים על התפלגות המכירות עפ"י ערים, אנו רואים שעיקר הדירות נמכרו באיזור המרכז: ר"ג, הרצליה ות"א בשלושת המקומות הראשונים וזה כמובן מוכיח שוב, שעיקר הביקושים היו ונשארו באיזור המרכז, לכן התמקדות של המדינה, בהגדלת המלאי בפריפריה היא טעות".

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, ציין כי "תוכנית מחיר למשתכן הוכיחה עצמה כקטליזטור לפעילות בשוק הנדל"ן, יחד עם זאת נמצא כי היא לבדה לא מסוגלת לספק את ההיצע במתכונתה הנוכחית, ועובדה לכך היא הירידה במלאי הדירות. לכן, לדבריו, יש לבצע בה שיפורים שהראשון שבהם הוא יציאה במכרזים גם לשוק החופשי במקביל להמשך פרסום מכרזים לזכאי מחיר למשתכן. התמהיל אמור להיות משמעותי כך שלפחות שליש מהמכרזים יהיו מכרזי שוק חופשי. ככל שישווקו מכרזים לשוק החופשי, רווחי המדינה מהמכרזים יעלו וכך ניתן יהיה לשמר את ההנחות שניתנות כיום לזוכי מחיר למשתכן ולא יהיה צורך להפחיתן ככוונת המנהל שפורסמה לאחרונה. במידה וישכילו לפעול כאמור, יכול להיות שנראה יציבות במחירים ואולי אף ירידות קלות בשנים הבאות".

לדברי אבי זיתוני, מנכ"ל חברת הבנייה א. זיתוני, "הנתונים מראים באופן ברור שהביקושים לדירות גבוהים מאוד, ולא רק בקרב זוגות צעירים. את העלייה המשמעותית ניתן לייחס להבשלה את פרויקטים של מחיר למשתכן . חשוב לזכור, שתוכנית מחיר למשתכן עתידה להסתיים בעוד מס' חודשים , לאור הביקושים הגבוהים, יש להיערך כבר עכשיו לשיווק קרקעות לשוק החופשי , אסור שנמצא את עצמינו בעוד כחצי שנה בכאוס בשוק הדיור, כשרמ"י ומשרד השיכון לא ערוכים כראוי.

רמי צרפתי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רמי צרפתי, מציין כי "את העלייה ברכישת דירות חדשות בשנת 2019 ניתן לייחס בעיקר לעסקאות רבות שהבשילו בפרויקטים של מחיר למשתכן. מכרזים רבים שהקבלנים זכו בהם לפני שנתיים ושלוש לא היו בשלים אז לשיווק והזוכים בהגרלות נאלצו להמתין תקופה ארוכה עד שניתן היה לזמן אותם לחתום על העסקאות. אז מצד אחד זה בא לידי ביטוי בגידול בדירות החדשות שנמכרו השנה, אך מצד שני, קבלנים רבים, ואנחנו בניהם, לא המשיכו להתמודד במכרזי מחיר למשתכן באותו קצב בגלל הבעיות שהתעוררו ולכן אני צופה את המשך הירידה במלאי הדירות.


עם זאת אני חושב שעל הממשלה הבאה להמשיך את תוכנית מחיר למשתכן כי זאת תוכנית שבאמת מאפשרת לזוגות צעירים לרכוש דירות במחירים מוזלים. אך את התוכנית יש להמשיך במתכונת של תמהיל מעורב: מכרזי מחיר למשתכן הכוללים גם דירות לשוק החופשי. בנוסף אני חושב שהמדינה חייבת לחזור ולשווק קרקעות לבניית פרויקטים לשוק החופשי במכרזים נפרדים. רק בצורה זו ניתן יהיה לענות על כל הביקושים הקיימים בשוק לדירות חדשות גם מצד זוגות צעירים וגם מצד משפרי דיור".







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il