TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יצרנית פתרונות אחסון המובילה בעולם סיגייט (Seagate)


סיגייט (Seagate)
בתוך חמש שנים תגדל כמות הדאטה בעולם פי חמישה ויותר ותסתכם ב-175 זטה בייט

כדי לאחסן את כמות המידע הזה יצטרכו כמות של DVD שתקיף את כדור הארץ 222 פעמים. כמחצית מהמידע הזה יאוחסן בעננים ציבוריים בניגוד למצב כיום שבו מרבית המידע נמצא בנקודות קצה


דו"ח מחקר מיוחד שנערך על ידי חברת סיגייט (Seagate), יצרנית וספקית מובילה של פתרונות אחסון ועיבוד נתונים, בשיתוף עם (IDC (International Data Corporation, צופה כי כמות הדאטה העולמית תעלה מ-33 זטה-בייט (33 מיליארד טרה-בייט), בשנת 2018 ל-175 זטה-בייט בשנת 2025. לצורך ההמחשה: על מנת לאחסן את כל המידע הזה ב-DVD, תדרש כמות דיסקים שתגיע לירח 23 פעמים, או תקיף את כדור הארץ 222 פעמים. עוד חוזה הדו"ח כי כ-30% מהדאטה תיוצר בזמן אמת ומרבית המידע הכולל (כ-49%) בשנת 2025 יאוחסן בשרתים ציבוריים - היפוך מוחלט שהתרחש בעשור האחרון, במהלכו מרבית הדאטה נשמרת בנקודות קצה ובמכשירים חכמים.

יותר מחמישה מיליארד צרכנים מקיימים אינטראקציה עם נתונים מדי יום. הדו"ח של סיגייט צופה כי עד שנת 2025, המספר יעמוד על שישה מיליארד, כ-75% מאוכלוסיית העולם. בשנת 2025, בכל 18 שניות יווצר חיבור בין אדם לדאטה ורובנו נהפוך לאנשים מחוברים. חלק גדול מחיבורים אלו יווצרו ביותר ממיליארדי מכשירי ה-IoT ברחבי העולם, שצפויים להפיק יותר מ-90 זטה-בייט של נתונים בשנת 2025. התוכן הדיגיטלי נוצר ועובר דרך שלושה מיקומים עיקריים: הליבה (שרתים מסורתיים ועננים), Edge (תשתיות מתקדמות ומגדלים סלולריים) ונקודות קצה (מחשבים אישיים, טלפונים חכמים ומכשירים מחוברים).


דמיינו "ענן פרטי" - סיגייט מציגה כונן קשיח בעל נפח של שרת
כהכנה לאתגרי עידן המידע, השיקה חברת סיגייט, יצרנית וספקית מובילה של פתרונות אחסון ועיבוד נתונים, כונן קשיח נייד מסוג (HAMR (Heat-Assisted Magnetic Recording בעל נפח זיכרון של 16 טרה-בייט. סיגייט הנה החברה היחידה בעולם שמייצרת כוננים בעלי נפח גדול כל כך, ובכך, היא הציבה רף חדש בתעשיה כולה.
על פי דו"ח של Advanced Storage Technology Consortium) ASTC), טכנולוגיית HAMR היא החידוש המשמעותי הבא בתחום אחסון הנתונים והיא תהיה מרכזית להתפתחותו במהלך העשור הבא. החברה מתכננת לשבור שיא חדש והודיעה כי עד שנת 2026 היא תשחרר לשוק כונן מכאני מסוג (HDMR (Heat-Dot Magnetic Recording בעל קיבולת של 50 טרה-בייט. מדובר ביחידת חומרה בודדת בעלת נפח אחסון שמשתווה לכ-5 עד 10 שרתים מרכזיים של חברות עסקיות. פתרונות אלו יכולים לסייע בהחזרת השליטה על הדאטה ולהפוך את השימוש בו לזמין ומהיר יותר.


לא על הענן לבדו: ענף הרפואה יושפע הכי חזק.

במטרה להבין את ההשפעה הצפויה של מפץ המידע על עסקים גלובליים, המחקר של סיגייט מציע מדד DATCON מיוחד וראשון מסוגו בעולם, לפיו ניתן לבדוק עד כמה כל סקטור בתעשייה מוכן למהפכה המתקרבת. בין הענפים המרכזיים שנבדקו במחקר הם שירותי הבריאות; אחת התובנות העיקריות שעלתה היא שענף הרפואה יהפוך למגזר עם כמות הדאטה הצומחת במהירות הגבוהה ביותר ובהיקפים הגדולים ביותר, בזכות מכשור רפואי חכם וטכנולוגיה לבישה, שיאפשרו בקרה ומעקב אחר תסמינים ואף ביצוע בדיקות ופעולות רפואיות מרחוק בזמן אמת.


יתרה מכך, כבר בעתיד הנראה לעין סייעים רובוטיים ביתיים יוכלו לפקח אחר מטופלים חולים, קשישים או בעלי מוגבלויות, לסייע להם בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות, יבטיחו נטילת תרופות ואף יתריעו לגורמים הרלוונטיים בעת חירום או מצוקה. פרקטיקות אלו יהפכו לחיוניות יותר ויותר בתוך המערך הרפואי ולפיכך, כמויות הדאטה במגזר הבריאות צפויות לעקוף אפילו את אלו של שירותי הסטרימינג והבידור, הנמצאים כיום בראש הטבלה. הטרנספורמציה הדיגיטלית של מרכזים רפואיים יוצרת צורך הכרחי בפתרונות חכמים לשמירה על פרטיות המטופלים, גיבוי נתונים וכמובן אבטחת המידע מפני פריצות, תקלות ומתקפות סייבר. כבר היום מקפידים בתי החולים על גיבוי מערכות בשרתים מקומיים ולא מסתמכים על שירותי ענן בלבד, צורך זה צפוי להתעצם עוד יותר בעקבות מהפכת המידע.


הדאטה היא לב ליבו של עידן המידע ורוח החיים של התרבות הדיגיטלית. החל מצריכה פרטית, דרך חברות עסקיות ועד לממשלות העולם, האנושות כולה יצאה למסע טרנספורמציה דיגיטלית. בעידן ה-Datasphere התנהגות הצרכנים משתנה: אנו לא קונים דברים, אלא נרשמים לשירותים מקוונים. מהפכת הסטרימינג הביאה לנו כמויות אדירות של בידור, משחקים, וידאו ומוזיקה בלחיצת כפתור. מהפכת הענן מאפשרת לנו לאחסן את הנתונים שלנו בשרתים מרוחקים, חברות טכנולוגיות גדולות חוסכות לנו את כאב הראש שבניהול המידע העסקי ומציעות לנו מעקב פשוט אחר תהליכי עבודה. הנוחות הזו כרוכה בוויתור על השליטה והבעלות על המידע הפרטי שלנו. לדוגמא, העלאת המסמכים והקבצים לענן היא פעולה פשוטה, אך קצב האחזור ושליפתם במלואם לצורך העברה לענן אחר היא פעולה הרבה יותר מורכבת וארוכה.
.
לצד היתרונות הרבים של אחסון מידע בענן, נוצרת תלות בחברה מסחרית "שמשכירה" לנו את המידע הפרטי שלנו. כמו כן, אי-וודאות כלכלית מרחפת מעלינו כל זמן שהמידע נמצא בשרת מרוחק כיוון שדמי המנוי יכולים לעלות או שספקית השירות יכולה להפסיק לפתח או לתמוך במוצר מסוים. הסכנות הגדולות יותר באחסון המידע במקום מרוחק הן שלא ניתן לדעת מה השימוש שנעשה בו ולאילו בעיות הבטחה הוא חשוף. בהעדר פתרון אחסון אחר, כל הנאמר עלול לגרום לנו להרגיש לכודים.


עד לפני כמה עשורים נהוג היה לשמור את הדאטה בקבצים בודדים ולנתח אותה לאט, אם בכלל, כדי להפיק מסקנות ולסייע בתפעול בתי עסק, מפעלים ומכשירי חשמל ביתיים. כיום, הדאטה היא הדלק של התעשייה. הזירה העסקית כבר השכילה לאמץ שימושים נבונים ביכולת ניתוח נתונים למטרות ייצור ושיווק, ועליה ללמוד למנף זאת יותר לטובת ניצול הזדמנויות חדשות. בעשור השני של שנות האלפיים שולט סוג חדש של דאטה: דינמית, מורכבת ושלובה בכל פעילות אנושית. כל חברה מודרנית היא קודם כל חברת תוכנה או טכנולוגיה ולפיכך היא בהכרח מייצרת מידע; שאלת האחסון הופכת מהותית לאסטרטגיה העסקית של ארגונים ועליהם לשאול את עצמם מהו השילוב הנכון ביותר עבור צרכיהם הייחודיים בין עננים מסחריים ופתרונות אחסון קצה מתקדמים. בעידן כלכלת-המידע, הכנה ראויה למפץ המידע הגדול, תבטיח יתרון תחרותי מובחן, לצד הקטנת סיכונים משמעותית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il