TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המרכז להתייעלות במשאבים יוצא לדרך


משרד הכלכלה והתעשיה
"מרכז ויץ לפיתוח בר קיימא" נבחר להקים ולהפעיל את המרכז להתייעלות במשאבים בתעשייה, בתקציב ממשלתי של 51 מיליון שקלים

המרכז, שנבחר על ידי משרדי הכלכלה והתעשייה, הגנת הסביבה והאוצר יסייע לתעשייה בישראל למנף הזדמנויות להפחתת זיהומים וסיכונים סביבתיים ומקורות זיהום, כאמצעי להתייעלות וגידול בפריון, שיפור ביצועים סביבתיים וכלכליים כאחד ועמידה ביעדים סביבתיים ובדרישות הרגולציה


הקמת המרכז מצטרפת למהלכים נוספים שמטרתם קידום הטמעת ייצור מתקדם בתעשייה הישראלית, והיא מהווה נדבך חשוב בתכנית הלאומית לכלכלה מעגלית ובקידום הפחתה במקור של פסולות וזיהומים

לאחר הליך מכרזי מורכב ומעמיק, משרד הכלכלה והתעשייה, בחר את "מרכז ויץ לפיתוח בר קיימא" להקמת והפעלת המרכז להתייעלות במשאבים. מנהלת המרכז המיועדת הינה הגברת עדי דישון, מנכ"לית מרכז ויץ ובעבר המנכ"לית והמייסדת של חברה ליעוץ וניהול פרויקטים.


מרכז ויץ, אשר חבר להסתדרות הציונית על מנת לגשת למכרז, הינו גוף עם ניסיון משמעותי בתחומי ההתייעלות במשאבים והפחתה במקור. בין היתר, הפעיל מרכז ויץ בישראל את פרויקט MED TEST מטעם ארגון הפיתוח של האו"ם (UNIDO), אשר סייע ל-7 מפעלים בישראל לזהות הזדמנויות להתייעלות משמעותית במשאבים.


הקמת המרכז הינה יוזמה משותפת של משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר. המרכז ישמש כעוגן לאומי בתחום ההתייעלות במשאבים, ויספק למפעלי תעשייה שירותי אבחון וייעוץ מסובסדים מטובי המומחים בארץ ובעולם.


שירותי הייעוץ הפרטניים יתבססו על ניתוח האתגרים וההזדמנויות של המפעל בתהליך הייצור שלו וזיהוי השיטות והטכנולוגיות, אשר יובילו להתייעלות במשאבים ולהפחתה במקור של זיהום ופסולות (לעומת טיפול בזיהום עצמו). לצד שירותי הייעוץ המסובסדים יוקם מרכז ידע שיעמיד לרשות התעשייה את חזית הידע העולמית בתחום, יפתח כלים לאיתור פוטנציאל ביצוע פרויקטים של הפחתה במקור והתייעלות במשאבים בתעשייה בישראל, ינגיש כלי מימון ועוד. המרכז יפעל בצורה דומה למרכזים מקבילים בגרמניה, בריטניה, ארה"ב ועוד.


המרכז יוקם בתקציב ממשלתי של 51 מלש"ח וצפוי להוביל להשקעות נוספות של עשרות מיליוני שקלים באמצעות המגזר העסקי.


לאורך העשור האחרון, מדי שנה, הושקעו ע"י התעשייה הישראלית מיליארדי שקלים בהשקעות לעמידה בדרישות רגולציה סביבתיות. השקעות אלו ברובן (מעל 85%) היו השקעות "בקצה הצינור", כלומר פתרונות לטיפול בזיהום לאחר היווצרו (לעומת במקור הזיהום). השקעות כאלו אינן מיטביות, הן מבחינה סביבתית והן מבחינה כלכלית למפעל ולמשק. פעילות המרכז צפויה להביא את התעשייה הישראלית לחזית העולמית מבחינת ידע טכנולוגיות וכלים בתחום הייצור הנקי, ובמקביל לעודד ולקדם הטמעה של טכנולוגיות ישראליות חדשניות בתחום. הרווח שייווצר הוא כפול – גם הפחתה בכמות הזיהום שנוצר ע"י התעשייה בישראל וגם הסטה של השקעות בהיקף של עד מיליארד שקל לכיוון של צמיחה ופריון.

המרכז להתייעלות במשאבים מהווה נדבך מרכזי גם במאמץ לקידום הטמעת ייצור מתקדם בתעשייה, וגם בתכנית הלאומית לאומית לכלכלה מעגלית אשר מקודמת על ידי מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה. המרכז יתמוך גם בתכנית לחדשנות סביבתית המקודמת על ידי המשרד להגנת הסביבה ורשות החדשנות ובמדיניות המשרד להגנת הסביבה להביא לשיפור הביצועים הסביבתיים של מפעלי התעשייה ככל הניתן באמצעות הפחתה במקור.


מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה, מקדם בימים אלו גם הקמת מכון לייצור מתקדם, אשר יסייע לתעשייה הישראלית לזהות הזדמנויות להטמעת טכנולוגיות ושיטות של ייצור מתקדם, בתקציב של עד 35 מלש"ח. בנוסף, מוביל המינהל את הפיילוט הלאומי בתחום הסימביוזה התעשייתית, שמטרתו לשפר את הפריון בתעשייה יחד עם צמצום כמות הפסולת שעוברת להטמנה, על ידי הפיכת פסולת של מפעל אחד לחומר גלם של מפעל אחר. כל הפעולות הללו באות לשרת את המטרה של מעבר התעשייה בישראל לייצור מתקדם בפריון גבוהה ובחתימה סביבתית נמוכה.


עוז כ"ץ, מנהל מינהל תעשיות: "משרד הכלכלה פועל על מנת לסייע לתעשייה בדגש על מפעלים קטנים ובינוניים לבצע קפיצת מדרגה בתחום הפריון והחדשנות. המרכז הוא נדבך חשוב בהטמעת חדשנות ובתהליכי ייצור ויצירת יתרון יחסי גלובאלי לתעשייה המקומית".


שולי נזר, סמנכ"לית בכירה לתעשיות במשרד להגנת הסביבה: "הקמת המרכז להתייעלות במשאבים מוכיחה שאפשר לקדם הגנה על הסביבה יד ביד עם פיתוח כלכלי. הפרויקט הזה הוא תוצר של שיתוף פעולה ייחודי בין המשרד להגנת הסביבה ולמשרד הכלכלה והאוצר לטובת פתרון שהוא win-win, סביבתי וכלכלי."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il