TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קרן בלומברג האמריקאית, משרד הפנים ומרכז פרס לשלום וחדשנות הודיעו הבוקר על השקת תוכנית "הזירה"


בלומברג
תוכנית ארצית להקמת צוותי חדשנות ברשויות מקומיות

תכנית "הזירה" בהובלת ומימון משרד הפנים וקרן בלומברג העולמית ובשיתוף פעולה של מרכז פרס לשלום ולחדשנות הושקה היום (ד') בטקס במעמד ג'יימס אנדרסון, מנהל תכניות חדשנות ממשלתית בקרן בלומברג העולמית, מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות, ראשי ערים, מנכל"ית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, גורמים בכירים מהאקוסיסטם של החדשנות הישראלית ומכובדים רבים אחרים.

תכנית "הזירה" תפעל במהלך 5 השנים הקרובות ב-12 רשויות מקומיות ואשכולות אזוריים בהובלת ומימון משרד הפנים וקרן בלומברג ובשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות. במסגרת התכנית יוקם צוות חדשנות ארצי חדש שיהווה גורם מקצועי לליווי צוותי החדשנות שיוקמו ברשויות המקומיות ובאשכולות האזוריים בישראל.

צוותי החדשנות ברשויות המקומיות והאשכולות האזוריים יזכו למימון, ליווי והנחייה לפי מודל עבודה המבוסס על נסיונה של קרן בלומברג בעבודה עם כ- 30 ערים ברחבי העולם, באופן המשלב חשיבה עיצובית, יזמות מוניציפאלית, קבלת החלטות מבוססת נתונים והקמת מנגנוני הערכה ומדידה, שמאפשרים לרשות המקומית לטפל באתגרים המשמעותיים העומדים לפתחה באופן חדשני ובעל פוטנציאל הצלחה גבוה.


הפרוייקט החדש יעמיד את הרשויות המקומיות בישראל בשורה הראשונה עם ערים מרכזיות בעולם בתחום של הובלת תהליכי חדשנות בשלטון המקומי.


פרויקטים לדוגמא בהם עסקו צוותי החדשנות ברחבי עולם, בהם פעלה קרן בלומברג עד היום: יציבות בדיור בעיר סירקיוז במדינת ניו –יורק; צמצום חסמי תעסוקה לבעלי הכנסה נמוכה בדורהם השוכנת בצפון קרוליינה; קידום עסקים בלוס אנג'לס, ועוד. גם בארץ, בערים תל-אביב, באר שבע וירושלים בהן נערך פיילוט מוצלח של התכנית, הצליחו להוביל לשינוי פני התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב ולהקמת 2 מרכזים חשובים לסיוע למהגרים החיים באזור - מרכז יזמות ומרכז נוער עם פעילויות בתחום החינוך, ספורט והתרבות. בירושלים, סייע צוות החדשנות ליזמים לקבל שירותי יעוץ ומימון לעסקים קטנים בעיר ועסק במתן פתרונות להתמודדות העירייה עם נוער בסיכון. בבאר שבע הוקם פורטל אינטרנטי לעסקים, ניתן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים והוקמה קרן ממשלתית לפיתוח "רובע יזמות" לחיזוק עסקים קיימים אשר נמצאים בצמיחה גבוהה.

ביום חמישי ה- 5.9.19 יפרסם משרד הפנים קול קורא לרשויות מקומיות ואשכולות אזוריים המעוניינים להשתלב בתכנית.

משרד הפנים מתמקד בשנים האחרונות בפיתוח הרשויות המומיות בישראל, בדגש על צמצום פערים וקידום הרשויות המקומיות החלשות, במסגרתו הקים המשרד מינהל חדש העוסק בתחום. בתוך כך, המשרד הופך בשנים האחרונות לגורם מוביל בגיזרת החדשנות המוניציפאלית. מיזם "הזירה" מתווסף למיזמים הקודמים בהם שותף המשרד - קהילת החדשנות המוניציפאלית CityZoom; מרכז הידע הלאומי 265, תמיכה בפרוייקטים ופיילוטים ברשויות מקומיות ומיזמים נוספים בהיקפים של כ- 40 מליון ₪ בשלוש השנים האחרונות.

מרכז פרס לשלום ולחדשנות הוקם בשנת 1996 על ידי הנשיא התשיעי של מדינת ישראל וזוכה פרס נובל לשלום שמעון פרס ומוקדש לקידום חזונו: שגשוג מדינת ישראל תוך שמירה על מזרח תיכון שליו. מרכז פרס היא עמותה ללא מטרות רווח שיחד עם שותפים מקומיים, אזורים ובינלאומיים מפתחת ומיישמת תוכניות ייחודיות וחדשניות המשרתות מאות אלפי משתתפים בכל הגילאים, הדתות, המגדרים והרקע התרבותי. בתחום החדשנות מרכז פרס לשלום ולחדשנות מתמקד בייצור גיוון והכללה על ידי יצירת הזדמנויות בישראל וסביבתה.

שר הפנים, אריה דרעי הדגיש כי "התכנית שהושקה היום לפיתוח חדשנות בשלטון המקומי בישראל מביאה בשורה חדשה לשלטון המקומי, במיוחד לרשויות המוחלשות. הפרויקט יאפשר לרשויות המקומיות לפתח ולהפעיל כלים חדשים באופן התמודדותן עם האתגרים העומדים בפניהן ולשפר את השירות הניתן לתושב. המשרד משקיע משאבים רבים בשנים האחרונות בפיתוח תחום החדשנות המוניציפאלית, בו אנו רואים כלי לצמצום פערים בין הרשויות המקומיות בישראל״.

מייקל ר. בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשלוש כהונות ומייסד חברת Bloomberg Philanthropie :"ערים צריכות למצוא דרכים יצירתיות להתמודד עם אתגרים מורכבים עם משאבים מוגבלים. צוותי חדשנות עוזרים להם לעשות זאת, והתוכנית שלנו זכתה להצלחה רבה בעבודה עם ערים בישראל , אנו שמחים לעבוד עם משרד הפנים ומרכז פרס לשלום ולחדשנות על מנת להרחיב את המודל לרמה ארצית כדי לצייד ערים נוספות לחדשנות - ואנחנו מצפים לראות את התוצאות."


אפרת דובדבני מנכלית מרכז פרס לשלום ולחדשנות :
פרויקט "הזירה" הוא מימוש החלום של שמעון פרס שהאמין שבידי הרשויות הכח המשמעותי וההשפעה הרבה ביותר על כל אזרח ואזרח בחיי היומיום ובאיכות חייו בכלל. שמעון פרס האמין שראשי הרשויות נצאים בחוד החנית של המנהיגות הציבורית ולכן יש לצייד אותם בכלים הטובים ביותר של חדשנות וגישור על פערים לטובת הציבור כולו. ביום הזה ,אנו מודים לנשיא המדינה אשר אירח את מובילי "הזירה" במשכנו ונתן את תמיכתו המלאה בפרויקט. שיתוף הפעולה הייחודי בין קרן בלומברג, משרד הפנים ומרכז פרס מתוכנן להיות מחולל מפנה לרווחת התושבים בהם תופעל התוכנית."

ביום שלישי ה 3 בספטמבר, בבית הנשיא בירושלים נפגש הנשיא ראובן (רובי) ריבלין עם נציגי השותפים לפרויקט, ביניהם מנהל תחום החדשנות של קרן בלומברג ג'ים אנדרסון, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות אפרת דובדבני. השותפים הציגו את הפרוייקט ואת מטרותיו. במפגש אמר הנשיא ראובן ריבלין כי :"זוהי לא רק תוכנית חדשנית. היא עשויה להיות גם מהפכנית. זו דרך מחשבה של ממש".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il