TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
הצעדים הדרושים להקטנת סיכון בתיק ההשקעות לקראת המחצית ה-2

בכירי הפד בארה"ב מאותתים על כוונה להוריד ריבית כבר בסוף יולי והשווקים כבר מתמחרים צפי להורדות נוספות ■ אחרי מחצית ראשונה חזקה, איך נצליח להתמודד עם התנודתיות הצפויה ולהקטין סיכונים בתיקים? ■ למה שומרים על החשיפה לצמודים גם אחרי המדד השלילי של יוני?

מה עושים השבוע?

מניות- לקראת המחצית השנייה מגדילים חשיפה לשווקים בעלי סטיית תקן נמוכה כמו ישראל

עונת הדו"חות בארה"ב לרבעון השני של השנה החלה עם דו"חות טובים של ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט משבוע שעבר ותמשיך לתפוס תאוצה השבוע כשביום חמישי יפרסמו גוגל, אמזון ואינטל. עד עתה פרסמו 77 חברות מתוך S&P500 וקשה עדיין להסיק מסקנות ברורות לגבי סקטורים ספציפיים.

אחרי רצף שבועות חיוביים, הבורסות המובילות בארה"ב סגרו שבוע שלילי. S&P500 ירד בסיכום שבועי 1.2%-, מדד נאסד"ק ירד 1.2%-. אומדן הצריכה הפרטית של הפד בארה"ב התפרסם לרבעון השני וממנו עולה נתון מרשים של 4.2%+ בהשוואה ל 0.9% שהתפרסם ברבעון הראשון. נתון זה עזר במעט להמתנות הירידה המנייתית בארה"ב.

אנו ממשיכים לראות את השוק המקומי כשוק אטרקטיבי בעל פוטנציאל תשואה גבוה אשר מתפקד טוב ובעל סטיית תקן נמוכה יותר מהשוק האמריקאי וממשיכים להמליץ להקצות חלק גדול יותר מהחשיפה המנייתית לישראל. ההבנה כי הריבית בישראל לא תעלה ככל הנראה בזמן הקרוב תומכת בחשיפה לשוק המקומי.

במחצית הראשונה של 2019 הניב שוק המניות הישראלי תשואה נמוכה במקצת מהשוק האמריקאי – מה שמגדיל את הסיכויים לביצועי יתר בהמשך השנה, בדיוק כפי שהיה גם ב 2018, כאשר בחישוב שנתי מדדי המניות בישראל הניבו תשואת יתר מול רוב ממדדי המניות בארה"ב ובעולם. לאור זאת, המיקוד למחצית השנייה, הוא המשך השקעה במניות בשיעור גבוה, תוך מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל. שוק המניות בישראל הינו אחד משוקי המניות הדפנסיביים בעולם, כאשר בשנה/שלוש שנים/חמש שנים, הוא הפגין סטיית תקן נמוכה משוקי המניות בארה"ב, אירופה, יפן והשווקים המתעוררים.

אג"ח בארץ- שמירה על תיק אג"ח מאוזן במח"מ בינוני במטרה לנצל את עקום התשואות התלול בישראל
אג"ח דולרי- ציפיות אגרסיביות להורדת ריבית הפד ולגידול בתנודתיות, תומכים במימוש רווחים ומעבר למח"מ קצר


ביום שני פורסם דד המחירים לצרכן לחודש יוני שהפתיע מטה כשירד 0.6%- לעומת צפי שעמד על 0.3%-. הדבר בא לידי ביטוי בירידה בצמודים הקצרים - אך בצמודים הארוכים ראינו אפילו עליות, הדבר מבטא את הצפי של השוק לצעדים האינפלציוניים שצפויה לנקוט הממשלה החדשה לאחר הבחירות בספטמבר.

שוק האג"ח הדולרי מושפע מהצפי האגריסיבי להורדות ריבית בארה"ב ב 12 החודשים הקרובים, אך גם מהעליות החדות שנרשמו במהלך המחצית הראשונה. לאור זאת, להערכתנו, כיום יש יותר סיכון באג"ח חו"ל בטווחים ארוכים ובינוניים בארה"ב מאשר סיכוי, כפי שראינו כבר בשבוע האחרון כאשר הצפי להורדות ריבית בשנה הקרובה החל להתמתן – מה שהוביל לעליית תשואות לקראת סוף השבוע. ביתרות הדולריות נבחן מימוש של הרווחים הנאים מתחילת השנה ומעבר למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות - כל עוד עקום האג"ח האמריקאי הפוך.

בשוק הישראלי, מגמה חיובית בזכות הצפי להורדת ריבית בחו"ל בהמשך השנה. האפיק הקונצרני מעניין בעיקר בדירוגי A ומעלה. מתחילת השנה מדד התל בונד תשואות שקלי עלה 9.4%+ ומדד התל בונד תשואות צמוד עלה 7.1%+. לנוכח מבנה עקום האג"ח המקומי התלול – בישראל יש עדיפות להתמקד במח"מ בינוני ואסטרטגיה של "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון.

השקעה בתיק אג"ח מפוזר לפדיון מאפשרת לא רק פיזור למספר גבוה של אג"חים שקלים וצמודים ורמת וודאות גבוהה יותר לגבי התשואה לפדיון, אלא מאפשרת ללקוח לצלוח בקלות רבה יותר תקופות של תנודתיות.

תיק השקעות– שילוב אפיקים מסייע להקטנת תנודתיות ומזעור סיכונים


אחרי העליות החדות שאפיינו את המחצית הראשונה של 2019, במחצית השנייה נשים דגש משמעותי יותר על הקטנת סיכונים ומזעור התנודתיות. אחד הצעדים שעשויים לסייע למשקיעים לעשות זאת הוא להגדיל פיזור בתיק ההשקעות, לשלב מספר אפיקי השקעה ולחפש נכסים עם מתאם נמוך, כך שהם יוכלו לספק הגנה על התיק במקרה הצורך.

אנו ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר "פשוט ונורמלי" שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו״ל וגם מט״ח – אחד הנכסים בעל הקורלציה הנמוכה ביותר לנכסים רבים.

אנו מתמקדים כיום בהסטה למניות ישראל לצד ארה"ב, אחזקה באג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים-בינוניים לפדיון וחשיפה לדולר במח"מ קצרצר.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il