TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עו"ד אוריאל לין לראש הממשלה ולשר האוצר


אוריאל לין ,קרדיט עינת לברון
בטרם המדינה מגבשת תכניות כדי לעזור לעסקים קטנים, כדאי שהיא תבטל את התוכניות ההורסות אותם

"מדובר במגזר עסקי קמעונאי ויצרני התומך באוכלוסייה של 2 מיליון איש."


"חוסר ההיגיון במדיניות הנוכחית הוא נחרץ ותהומי. אינני יודע אם בלב המדיניות הנוכחית יש שיקולים פוליטיים. אולם אם יש, הגיעה השעה להתנער מהם."


"הצריכה הפרטית מהווה 75% מהתוצר העסקי. הצריכה הפרטית היא מנוע הצמיחה החשוב ביותר. ואנו עושים כל מה שאפשר לתעל את הצריכה הפרטית החוצה."


"מדובר במדיניות כושלת, המתעלת את הצריכה הפרטית החוצה, גורמת להפסד מיותר בהכנסות המדינה ופוגעת ללא צורך וללא הצדקה בעשרות-אלפי עסקים לגיטימיים".

"כלכלה חזקה בנויה על שוק מקומי חזק. זהו הבסיס. זוהי התשתית. מדינות יכולות להגיע לרמת יצוא גבוהה וגם לרמת אבטלה גבוהה. שוק מקומי חזק הוא הבסיס והתשתית לכלכלה חזקה. ישראל צמחה בעשור האחרון בממדים מרשימים. התוצר המקומי 367 מיליארד. התוצר לנפש 38,500 דולר לשנה. אבל הישגים אלה הם בסכנה. החוכמה בניהול כלכלה לאומית - זה לא להיאבק במשבר, אלא לדעת לזהות תהליכים המובילים למשבר."


כך אמר לפני שעה קלה (10.7.19) עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס עסקים קטנים ובינוניים של דה מרקר.

לדבריו, "מרבית העסקים והעובדים בישראל אינם מועסקים בתעשייה או בהייטק. בכל המרחב הגדול של המסחר והשירותים אנשים בנו כאן עסקים מבלי לקבל פרוטה מהמדינה ומבלי ליהנות מהטבות מס. ההיפך, הם משלמים את מלוא המס כדי שהמדינה תוכל להעניק הטבות מס לחברות החזקות."

"יש לנו בישראל מגזר קמעונאי גדול. 56,000 עסקים קמעונאיים. חלק מהם אלה רשתות האופנה, המעסיקות יחד למעלה מעשרות אלפים עובדות ועובדים. אבל המסה מצויה ברחובות. חנויות רחוב. כל חנות היא עסק קמעונאי נפרד. בסיס קיום של משפחה. 62% מהם הם בעלי פדיון שנתי של עד 1 מיליון ₪. הם יוצרים מקומות עבודה ל-300,000 איש ואישה."

"העסקים האלה כיום מאוימים נוכח שינוי בדפוסי הצריכה. הנהירה אחר היבוא המקוון. כניסת ענקיות האונליין לשוק שלנו. כיצד עוזרת להם במדינה בשעה קשה זו? - פטפוטים על סיוע במימון וכמעט הכל כאילו שואפים להכשיל אותם. הם משלמים את מלוא המע"מ 17%. ספקי החוץ במשלוחים עד 75 דולר לא משלמים מע"מ בכלל. ואפשר לפצל משלוחים. הם צריכים לעמוד בדרישות מכון התקנים. הם צריכים לשאת בנטל הרגולציה. הם צריכים לשאת בחוקיות היבוא. ואילו ספקי החוץ פטורים מכל אלה. "

"וכאילו שלא די בכך, נחתם לאחרונה צו יבוא אישי, המאפשר לייבא 30 יחידות ברבעון עד לערך של 1,000 דולר. הווה אומר 120 יחידות בערך של עד 4,000 דולר. זה לא יבוא אישי. יבוא אישי כהגדרתו זה יבוא לשימוש עצמי ובכמות סבירה. את כל המסה הזו אפשר לייבא מבלי לשלם מע"מ, ומבלי לעמוד בדרישות של מכון התקנים, על שום שאפשר לפצל משלוחים."

כך בונים מערכת מקבילה של יבוא מסחרי בלבוש יבוא אישי. וכך יוצרים פיתוי ענק להקמת שוק שחור מקביל ללגיטימי הפטור ממס. בטרם המדינה מגבשת תכניות כדי לעזור לעסקים קטנים, כדאי שהיא תבטל את התוכניות ההורסות את העסקים הקטנים.

"אני פונה לראש הממשלה ושר האוצר ואומר לכם, שלפני שאתם מעצבים תכניות לעידוד העסקים הקטנים, תבטלו את התוכניות ההורסות את העסקים הקטנים. הם לא מבקשים פרוטה, הם לא מבקשים סיוע, הם לא מבקשים הטבות מס, הם דורשים את זכות היסוד המגיעה להם - שוויון בתנאי התחרות מול ספקי החוץ."

"מדובר במגזר עסקי קמעונאי ויצרני התומך באוכלוסייה של 2 מיליון איש. חוסר ההיגיון במדיניות הנוכחית הוא נחרץ ותהומי. אינני יודע אם בלב המדיניות הנוכחית יש שיקולים פוליטיים. אולם אם יש, הגיעה השעה להתנער מהם."

הצריכה הפרטית מהווה 75% מהתוצר העסקי. הצריכה הפרטית היא מנוע הצמיחה החשוב ביותר. ואנו עושים כל מה שאפשר לתעל את הצריכה הפרטית החוצה. פוגעים בעסקים קטנים. פוגעים בצמיחה. גורעים מהכנסות המדינה. כשכל זה כבר בלתי נחוץ, משום שאין צורך לעודד את היבוא האישי. הוא כבר במלוא תנופתו, וגם בלי הפטור ממע"מ הוא יהיה זול יותר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il