TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "בניגוד לעולם, הציפיות לאינפלציה בישראל עלו


עפר קליין
בשישי הקרוב יתפרסמו מדדי המחירים לחודש מאי, ולהערכתנו המדד צפוי לעלות ב-0.5 עד 0.6 אחוז"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:
בניגוד לעולם, הציפיות לאינפלציה בישראל עלו מאז הסקירה הקודמת. בשישי הקרוב יתפרסמו מדדי המחירים לחודש מאי, ולהערכתנו המדד צפוי לעלות ב-0.5 עד 0.6 אחוז.


בשישי הקרוב יתפרסמו מדדי המחירים לחודש מאי, ולהערכתנו המדד צפוי לעלות ב-0.5 עד 0.6 אחוז בעיקר בשל עלייה עונתית חדה בסעיפי ההלבשה-וההנעלה לצד העלייה במחיר הדלק ובמחירי הפירות והירקות. בכך אנו נסיים את רצף המדדים החיוביים עונתית.


בניגוד לעולם, הציפיות לאינפלציה בישראל עלו מאז הסקירה הקודמת. הירידה האחרונה במחיר הנפט והייסוף בשקל מפחיתים כרגע את התחזית הראשונית שלנו למדד יולי לכיוון ה-אפס עד 0.1 אחוז. יחד עם זאת, התחזית שלנו ל-12 החודשים הבאים נשארת 1.3 אחוזים על רקע ביטול אפשרי של מימון הצהרונים. תחזית זו לא לוקחת בחשבון פעולות יזומות של הממשלה במהלך 2020 כדי להתמודד עם הגירעון העולה.

השקל חזר להתחזק - אנו מאמינים שבמידה והייסוף יימשך בנק ישראל יעמיק את ההתערבות שלו בשוק המט"ח.


יתרות המט"ח של בנק ישראל עמדו על 118 מיליארד דולר בסוף מאי, כ-32 אחוזים מהתוצר. בנק ישראל רכש מט"ח בסכום של 50 מיליון דולר במהלך מאי, אמנם הסכום יחסית זעום, אך זו ההתערבות הישירה הראשונה של הבנק בשוק המט"ח מאז חודש ינואר. אנו מאמינים שבמידה והייסוף יימשך בנק ישראל ימשיך להתערב בשוק המט"ח, כפי שגם נאמר בסיכומי הדיונים לקראת החלטת הריבית.

כצפוי, הכנסות המדינה ממסים במאי (ללא יבוא ביטחוני) היו גבוהות. להערכתנו, הגירעון ימשיך להימצא מעל ליעד הממשלתי גם בהמשך השנה ולפחות בתחילת השנה הבאה.


כצפוי, הכנסות המדינה ממסים במאי (ללא יבוא ביטחוני) היו גבוהות ועמדו על 28.8 מיליארד ₪, על רקע הכנסות עקיפות שנדחו מאפריל. בניכוי גורמים אלו עדיין נרשם גידול יפה של כ-10 אחוזים ביחס למאי אשתקד. למרות השיפור בנתוני ההכנסות הגירעון כאחוז מהתוצר נותר על 3.8 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, זאת בשל המשך גידול מהיר בהוצאות הממשלה. אנו צופים שהגירעון ימשיך להימצא מעל ליעד הממשלתי גם בהמשך השנה ולפחות בתחילת השנה הבאה.

השכר הממוצע של עובדים ישראלים ממשיך לעלות. להערכתנו, הגידול בשכר הממוצע בסקטור העסקי יתמתן בהמשך השנה.


השכר הממוצע של עובדים ישראלים למשרת שכיר עלה ב-0.5 אחוז במרץ (על פי נתונים מנוכים עונתיות) וקרוב ל‑4 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, אך אנו סבורים שקצב הגידול בשכר הממוצע בסקטור העסקי יתמתן בהמשך השנה. מנגד, מספר משרות השכיר ירד ב-0.4 אחוז (על פי נתונים מנוכים עונתיות). למרות שנתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה לא השתנתה מגמת ההאטה בקצב גיוס העובדים.

בעולם
השווקים בארה"ב מגלמים קרוב ל-3 הפחתות ריבית עוד השנה. להערכתנו, זו הערכה פסימית מידי. האינדיקטורים האחרונים לצמיחה בארה"ב (אומנם פחות טובים) אך עדיין לא מלמדים על כך שאנו קרובים למיתון.

נגיד הבנק המרכזי הגיב פומבית בשבוע שעבר להתפתחויות השליליות האחרונות בעולם. הוא ציין שחברי הבנק עוקבים באדיקות אחרי ההתפתחויות האחרונות בנושא הסחר והכלכלה העולמית והשפעתם על התחזית לכלכלת ארה"ב. הם אינם יודעים כיצד ומתי מחלוקות הסחר יסתיימו אך הנגיד הדגיש שאם יתעורר הצורך הבנק יגיב על מנת לתמוך בצמיחה, בתעסוקה באינפלציה.


הנגיד ממשיך להזכיר את חוזקת הכלכלה, אך רומז שהתנאים המינימליים להורדת ריבית ירדו. כלומר, בהחלטת הריבית הקרובה של הבנק ברביעי הבא (19 ביוני) אנו מצפים שהבנק ישמיט את המילה "סבלנות" לגבי הריבית, או שיאותת בדרך אחרת שהמהלך הבא שלו עם הריבית הוא כלפי מטה.

יחד עם זאת, האינדיקטורים האחרונים לצמיחה בארה"ב (אומנם פחות טובים) אך עדיין לא מלמדים על כך שאנו קרובים למיתון.

אמנם סנטימנט חברות התעשייה ממשיך להיחלש, אך סנטימנט חברות השירותים, המהוות את רוב כלכלת ארה"ב, ממשיכות עדיין להציג חוזקה. כך על פי מדד מנהלי הרכש של מכון ISM למאי שעלה ל-56.9 נקודות, טוב מהצפי וקרוב לרמה הממוצעת של המדד השנה. מרבית החברות עדיין אופטימיות לגבי הפעילות הכלכלית, אך בולט החשש לעתיד בשל נושאים כמו המכסים לצד בעיות היצע בגיוס עובדים מיומנים.

במאי נוספו אומנם רק 75 אלף משרות חדשות, נמוך מהצפי, ואף נתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מטה ב-75 אלף אך ממוצע הגידול במספר המשרות החדשות מתחילת השנה עדיין גבוה. במקביל, שיעור האבטלה (שמחושב בסקר נפרד) נותר על 3.6 אחוזים, קרוב לרמתו הנמוכה ביותר מזה 50 שנה. קצב עלייה השכר הממוצע ירד ל-3.1 אחוזים, עדיין קצב מהיר.

נשיא ארה"ב ביטל את איום המכסים על מקסיקו, זאת כשבוע לאחר שהודיע במפתיע על העלאתם. יחד עם זאת, להערכתנו, נמשיך לראות את השימוש בנשק המכסים ע"י הנשיא בנושאים דיפלומטיים שונים בעתיד. דבר שימשיך להביא לתנודתיות בשווקים.


נקודות מרכזיות


ישראל
· הכנסות המדינה במאי הפתיעו לטובה, אך הגירעון כאחוז מהתוצר לא ירד בשל המשך גידול מהיר בהוצאות.
· השכר הממוצע של העובדים הישראלים ממשיך לעלות בקצב מהיר, בהובלת הסקטור העסקי. אנו צופים שקצב זה ייתמן בהמשך השנה.
· לאחר קרוב לחצי שנה, בנק ישראל התערב קלות בשוק המט"ח.
· בניגוד לעולם, בארץ הציפיות לאינפלציה עלו קלות מאז הסקירה הקודמת. בשישי הקרוב יתפרסמו מדדי המחירים לחודש מאי, ולהערכתנו המדד צפוי לעלות ב-0.5 עד 0.6 אחוז.


ארה"ב
· השווקים מגלמים קרוב ל-3 הפחתות ריבית עוד השנה. להערכתנו, זו הערכה פסימית מידי. הנתונים האחרונים מלמדים שהמצב לא כל כך רע.
· נגיד הבנק המרכזי אותת שהם מוכנים להוריד את הריבית במקרה שנראה הידרדרות בתחזית הצמיחה.
· דוח התעסוקה הראשוני למאי היה חלש מהצפי.
· למרות החולשה בתעשייה, חברות השירותים (המהוות את רוב כלכלת ארה"ב) ממשיכות להציג חוזקה.
· נשיא ארה"ב ביטל את איום המכסים על מקסיקו, זאת כשבוע לאחר שהודיע במפתיע על העלאתם. להערכתנו, נמשיך לראות את השימוש בנשק המכסים ע"י הנשיא בנושאים דיפלומטיים שונים בעתיד.

גוש האירו
· הבנק המרכזי בגוש האירו האריך ב-7 חודשים את התחייבותו להותיר את הריבית ללא שינוי. נגיד הבנק סבור שהמהלך הבא של הבנק יהיה לכיוון הרחבה אך לא רמז שהמהלך יהיה השנה.
· האינפלציה והמכירות הקמעונאיות בגוש האירו אכזבו, אך שיעור האבטלה המשיך לרדת.
· הכלכלה הגרמנית התחילה את הרבעון השני בצורה מזעזעת עם ירידה חדה בייצור התעשייתי וביצוא.

עוד בעולם
· יצוא הסחורות בסין היה טוב מהצפי וסנטימנט ענפי השירותים המשיך לצמוח בקצב מתון. נגיד הבנק המרכזי הודיע שבמקרה של הידרדרות משמעותית הכלים שבידיו לתמוך בכלכלה הם אדירים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il