TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה שבועית של הכלכלן והאסטרטג הראשי בפסגות אורי גרינפלד


פסגות
ההסתברות להפחתת ריבית בארה"ב עלתה במעט

דו"ח תעסוקה מאכזב בארה"ב

השווקים הגיבו באופן חיובי להסכם בין ארה"ב למכסיקו אך גורם נוסף של אי-ודאות הצטרף למשוואה.

דו"ח התעסוקה

דו"ח התעסוקה של חודש מאי היה ללא ספק אחד הדו"חות המאכזבים מאז הדו"ח של חודש פברואר. תוספת המשרות במשק האמריקאי עמדה במאי על 75 אלף, זאת לעומת תחזית הקונצנזוס שעמדה על 100 אלף יותר (למעשה, הנתון היה אף נמוך יותר מכל אחת מ-77 תחזיות האנליסטים שאספו בבלומברג). אם זה לא מספיק אז גם נתוני מרץ-אפריל עודכנו כלפי מטה ב-75 אלף משרות נוספות כך שלמעשה מספר המשרות במשק נותר ללא שינוי לעומת רמתו הידועה לפני חודש.


כתוצאה מכך, תוספת המשרות הממוצעת ב-2019 עומדת עד כה על 164 אלף, 27% פחות מאשר ב-2018 והרמה הנמוכה ביותר מאז 2010. החלק הטוב (יחסית) של דו"ח התעסוקה בא לידי ביטוי בכך ששיעור האבטלה נותר ברמתו (3.6%) חודש נוסף תוך כדי ששיעור האבטלה בהגדרה הרחבה יותר (שכוללת עובדים במשרה זמנית שהצהירו שהיו רוצים לעבור למשרה מלאה ומובטלים שהתייאשו מחיפוש עבודה) ירד לרמה של 7.1%, הנמוכה ביותר מאז שנת 2000.


למרות שיעור האבטלה הנמוך, קצב הגידול בשכר לא רק שלא האיץ באמי אלא אף האט בעשירית נ"א ל-3.1%, מה שכמובן עומד בקנה אחד עם ההערכה שהסטטוס של עקומת פיליפס (המקשרת בין שיעור האבטלה לגידול בשכר/אינפלציה) דומה לזה של האדמו"ר אוזי אוסבורן יבדל"א: לא מת אבל די קרוב לשם.

השווקים מאיצים את הפד

דו"ח התעסוקה, מלחמת הסחר ושאר הנתונים החלשים הביאו השווקים לתמחר הסתברות של 79% שהפד יוריד את הריבית כבר בחודש יולי הקרוב. כידוע, השווקים נוטים להיות תנודתיים והסתברות של 79% היום לא מבטיחה שום דבר לגבי מה השווקים יתמחרו בעוד חודש וחצי לקראת החלטת הריבית עצמה (ב-31 ביולי), מה גם שהפד כמובן לא בהכרח קובע את המדיניות שלו על סמך מה שהשווקים מתמחרים (אם כי הוא עושה את זה לעיתים תכופות). עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שההסתברות להפחתת ריבית עוד השנה עלתה בעקבות דו"ח התעסוקה וזאת למרות שהפד הבטיח להיות "סבלני".


לפני חודש הראנו פה כיצד נראו אינדיקאטורים שונים במשק האמריקאי בפעמים הקודמות שהפד החל להפחית את הריבית וטענו כי התנאים להפחתה עדיין לא בשלו. עם זאת, ההתפתחויות בחודש האחרון ובעיקר הירידה החדה בתוספת המשרות ובמדד מנהלי הרכש מלמדות שללא שינוי לטובה במגמה, התנאים להפחתה עשויים להבשיל מוקדם יותר משצפינו.


נזכיר כי עד החלטת הריבית ביולי יתפרסמו נתוני התוצר של הרבעון השני שצפויים להיות חלשים (צמיחה של כ-1%), שני מדדי מנהלי רכש ושני דו"חות תעסוקה (מדד מנהלי הרכש ודו"ח התעסוקה של יולי יתפרסמו אמנם רק ב-1 וב-2 באוגוסט, בהתאמה, אבל סביר להניח שהפד כבר ידע את התוצאות). המשך מגמת ההאטה באזורים אלו יביאו את השורה התחתונה של הטבלה מטה להיראות כמו אלו שבהפחתות הריבית בעבר.

טראמפ ומקסיקו שוב הרמאנוס

שבוע בלבד לאחר האיום על מקסיקו טראמפ הודיע בסוף השבוע האחרון שהאיום הוסר שכן המקסיקנים התיישרו והבטיחו לא רק לשלוח חיילים לדרום על מנת לחסום את גלי ההגירה כבר במקסיקו ולמנוע מהם להגיע לגבול עם ארה"ב אלא גם להגדיל באופן משמעותי את היקף הרכישות של מוצרי חקלאות אמריקאים. על פניו, מדובר בניצחון ברור של טראמפ שכן הוא ממחיש עד כמה האיום במכסים הוא נשק קטלני לאכיפה של מדיניות הבית הלבן בכל נושא כמעט. השווקים הגיבו כמובן לחדשות באופן חיובי אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שההצלחה של טראמפ עלולה לשכנע אותו להשתמש באותו הנשק שוב בעתיד כך שגורם נוסף של אי-ודאות הצטרף למשוואה.

בינתיים, גורמים בתקשורת האמריקאית טוענים בכלל שכל הסיפור עם מקסיקו היה לא יותר מספין של טראמפ כאשר לפי הניו יורק טיימס, ההסכמות עם מקסיקו הושגו למעשה כבר במהלך החודשים האחרונים והן בכלל לא קשורות לאיום על המכסים. ב-CNN מדווחים גם שמקסיקו הסכימה כבר בדצמבר האחרון להשאיר את מבקשי המקלט אצלה כל עוד התהליך המשפטי מולם מתמשך ובבלומברג ציינו שההודעה של טראמפ על כך שמקסיקו תגדיל משמעותית את היקף היבוא של מוצרי חקלאות מארה"ב לא הוסכמה בכלל בצד של מקסיקו. טראמפ כמובן צעק מיד "פייק ניוז" וצייץ שהניו יורק טיימס הכושל ו-CNN המאותגרים רייטינגית (כך במקור) יעשו הכל כדי להכשיל את המדינה ושהם אויבי העם (שוב, כך במקור!). משעמם לא יהיה, לפחות עד נובמבר 2020.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il