TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הישג נוסף לישראל בזירה הבינלאומית


מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, שרת המשפטים, איילת שקד וראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר
מדינת ישראל נבחרה לארח לראשונה את כנס המומחים השנתי של ארגון ה-FATF, הארגון הבינ"ל היוקרתי והחשוב ביותר בתחום המאבק בהלבנת הון ובמימון טרור

ישראל מארחת השבוע את הכנס הבינלאומי הכלכלי המשמעותי ביותר בתולדותיה בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור: מפגש המומחים השנתי של ארגון ה-FATF, כח המשימה העולמי המוביל המאבק בתחום, בהשתתפותם של בכירים בארץ ובעולם, בראשותן של שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, וראש הרשות לאיסור הלבנת הון, שלומית ווגמן-רטנר.

בכנס ה-FATF משתתפים כ-300 מומחים עולמיים בתחום הלבנת הון ומימון טרור מלמעלה מ-55 מדינות שונות. הכנס מוקדש לדיונים באתגרים אופרטיביים גלובליים עדכניים בנושאי: סיכוני מימון טרור, נכסים וירטואליים, וחילוט נכסי פשיעה חוצי גבולות. כמו כן, המפגש כולל סדנה מיוחדת בנושא "חדשנות טכנולוגית בתחום החקירות הפיננסיות של הלבנת הון ומימון טרור" שכולל מפגש עם הסקטור הפרטי והצגת פיתוחים טכנולוגיים בתחום לרבות פיתוחים של חברות סטארט-אפ ישראליות, דגש על תעשיית הפינטק הישראלית וכן בחינת אפשרויות השימוש בכלי ביג דאטה, למידת מכונה ובינה מלאכותית לביצוע חקירות כלכליות מתקדמות.

הכנס כולל מפגש עם הסקטור הפרטי וכולל הצגת פיתוחים טכנולוגיים בתחום לרבות פיתוחים של חברות סטארט-אפ ישראליות, דגש על תעשיית הפינטק הישראלית וכן בחינת אפשרויות השימוש בבינה מלאכותית לחקירות כלכליות מתקדמות.

בנוסף, תתארח השבוע בישראל גם סדנה עולמית מיוחדת של שופטים ופרקליטים מרחבי העולם בנושא העמדה לדין והרשעה בתיקי מימון טרור, בהובלת ארה"ב.

ישראל נבחרה לארח את הכנס זמן קצר לאחר שהתקבלה כחברה בארגון. כזכור, בחודש דצמבר האחרון הכריז ארגון ה-FATF, כוח המשימה הבינלאומי המוביל את המאבק הגלובלי בהלבנת ההון ומימון הטרור על צירופה של מדינת ישראל לארגון. מדובר בארגון בינלאומי יוקרתי המונה 35 מדינות חברות בלבד, מרביתן מדינות ה-G20, אשר מתווה את הכללים המחייבים את כל מדינות העולם.


חברותה הטריה של ישראל בארגון הינה הישג לאומי כלכלי אסטרטגי, המחזק את הכלכלה הישראלית ומאפשר לישראל לקחת חלק פעיל בעיצוב המדיניות העולמית בתחום. ההישג מקבל משנה תוקף בהתחשב בעובדה שעד לפני 16 שנה דורגה ישראל ב"רשימה השחורה" של הארגון כמדינה בסיכון גבוה בתחום.

מדינת ישראל השקיעה משאבים רבים בשנתיים האחרונות בהיערכות מקיפה לביקורת הבינלאומית לקראת ההצטרפות, וזאת, מתוך הכרה בחשיבות ההליך ובתוצאותיו ובהשפעתו על הכלכלה הישראלית. הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים הובילה עבודת המטה הממשלתית של תהליך ההצטרפות המורכב, במהלכו שרת המשפטים איילת שקד ומנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור קידמו ההליך ברמה האסטרטגית וליוו ההכנות מקרוב, והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בהכוונת ומיקוד פעילות כל גופי האכיפה בהתאם לסיכוני המדינה. בתהליך היו שותפים עשרות רשויות וגופי ממשל ישראלים, לרבות משטרת ישראל, רשות המסים, פרקליטות המדינה, הפיקוח על הבנקים, רשות ניירות ערך, רשות שוק ההון, גופי בטחון ועוד.

שרת המשפטים, איילת שקד: "לא ניתן שלא להתייחס לאירועי השעה. ידוע כי ארגוני טרור היום עושים שימוש בכלים טכנולוגים מפותחים כולל מימון באמצעות מטבע ביטקוין. חמאס לאחרונה החל לגייס כספים באמצעות ביטקוין. הדבר ממחיש פעם נוספת את החשיבות המדינית-כלכלית שבצירופה של ישראל לארגון הFATF היוקרתי כשחקנית מרכזית בעיצוב המדיניות העולמית בתחום זה והצורך של הארגון להיאבק בתופעות אלו. הצלחתה של ישראל לארח מפגש מומחים בינלאומי המתמקד בנושאי מימון טרור וחדשנות טכנולוגית בתעשיית הפינטק מאפשר לנו לקדם את הפעילות העולמית האופרטיבית המשותפת החשובה בתחום. בפתיחת הכנס ציינתי בפני המומחים את הצורך לראות הקשר בין תחומי הטרור והפינטק והצורך בהתמודדות אפקטיבית משותפת עם שניהם, שכן ארגוני טרור החלו כבר לנצל את תחום הנכסים הוירטואלים כאפיק למימון פעילותם. אני מודה לד"ר שלומית ווגמן ולצוות הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור על הובלת האירוע העולמי המרשים".

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: אחרי שחגגנו את ההצטרפות ההיסטורית ל-FATF, מגיע שלב העשייה. משרד המשפטים גאה לארח בישראל מאות משתתפים מרחבי העולם באחד האירועים הכלכליים והמשפטיים המשמעותיים ביותר שנערכו בישראל. למפגש יש פוטנציאל אדיר בהצגת החדשנות הטכנולוגית והפיננסית בישראל, שייתן דחיפה לתעשיית הפינטק בישראל, והוא מהווה פלטפורמה לקידום המדיניות הישראלית נגד מימון טרור מול גופים מקבילים מהמדינות המובילות בעולם. קיום המפגש החשוב בישראל מעיד, פעם נוספת, על מעמדה ומקצועיות של הרשות הישראלית, בהובלת ד״ר שלומית ווגמן-רטנר".

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר: "מפגש המומחים מתמקד בסוגיות המקצועיות האופרטיביות הבוערות של קהילות האכיפה והביטחון ברחבי העולם: מימון הטרור, נכסים וירטואליים, ותפיסת נכסי עבריינים בזירה הגלובלית, ואנו שמחים על ההזדמנות של ישראל להוביל הדיונים בנושאים אלו ולעצב המדיניות העולמית בתחומים אלו החשובים לה. הרשות רואה חשיבות רבה בחדשנות טכנולוגית ופעילות משותפת עם הסקטור הפרטי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il