TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משרד הכלכלה והתעשייה מוקיר את היצוא הישראלי


תמונה מטקס יצואן מצטיין
שמונה חברות ישראליות זכו להוקרה מיוחדת במסגרת טקס אותות סחר החוץ של המשרד לשנת 2017

אורבוטק בע"מ, אליין טכנולוגיות, קמהדע, כפרית תעשיות, מזור רובוטיקה, וינטגו בע"מ ויהלומי יונדור בע"מ – אלה הם הזוכים באות היצואן המצטיין לשנת 2017


אות הייצוא על תרומה מיוחדת לייצוא הישראלי הוענק לחברת טאואר סמיקונדקטור בע"מ


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "ליצוא הישראלי חשיבות רבה כקטר הצמיחה של המשק הישראלי! בשנת 2018 עלה היצוא בכ-7% בהשוואה לשנה קודמת עם שיא חדש של 110.6 מיליארד דולר; היעד לשנת 2020 הינו חציית רף 120 מיליארד דולר"


כ- 150 בכירי התעשייה והמשק הישראלי, השתתפו היום באירוע הוקרת שמונה חברות ישראליות אשר הצטיינו במיוחד בתחום היצוא בשנת 2017. את האותות לחברות הזוכות העניק שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בנוכחות נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, יעקב קורן ויו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך.


את הזוכים באותות סחר החוץ של משרד הכלכלה והתעשייה לשנת 2017, בחרה ועדת בחירה, שמונתה על ידי מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מר שי רינסקי, ובראשה עמד מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן. בוועדה חברים – תעשיינים ונציגים בכירים של משרד הכלכלה והתעשייה, מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואיגוד התעשייה הקיבוצית.


החברות חולקו לקטגוריות שונות על פי היקף יצוא וכך נבחרו שני יצואנים גדולים, שני יצואנים בינוניים, שני יצואנים קטנים ויצואן מצטיין מענף היהלומים. בנוסף, נבחר יצואן בולט במיוחד שתרם תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי במהלך העשור האחרון. היצואנים המצטיינים נבחרו מתוך רשימה ארוכה של חברות שהומלצו לתארים השונים.


הועדה התייחסה בבחירתה לנתוני היצוא של החברות, אך גם לחדשנות השיווקית והטכנולוגיות, מיקומה הגיאוגרפי, תרומה לקהילה ועוד. סה"כ נבחרו שבע חברות לתואר "יצואן מצטיין" והן: אורבוטק בע"מ, אליין טכנולוגיות, קמהדע, כפרית תעשיות, מזור רובוטיקה, וינטגו בע"מ ויהלומי יונדור בע"מ. בנוסף, הועדה בחרה בחברה בולטת במיוחד אשר זכתה ב"אות היצוא" המוענק לחברה שתרמה מיוחדת ליצוא הישראלי, למיצובו בשווקים הזרים ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית. ב"אות היצוא" זכתה חברת טאואר סמיקונדקטור בע"מ. בסה"כ חולקו אותות לשמונה חברות.


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "היצוא הישראלי הנו קטר צמיחה משמעותי במשק וגם, מקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי חברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית, המתמודדים בהצלחה מרובה מול שווקים זרים מול חברות מתחרות. המשרד מפעיל מגוון כלי סיוע לחברות הישראליות בכלל ולחברות המייצאות בפרט, באמצעות מנהל סחר חוץ ובאמצעות יחידות נוספות במשרד הכלכלה והתעשייה.


מתוך ראיה ארוכת טווח לחציית רף 120 מיליארד דולר ביצוא בשנת 2020. פעילות התעשייה הישראלית ובמיוחד זו המצטיינת בשווקים בחו"ל מבססת את חוסנה של התעשייה הישראלית ושל מדינת ישראל. קיימים עוד אתגרים רבים בפני התעשייה הישראלית והמטרה היא לקדם את התעשייה הישראלית בכלל ואת הייצוא הישראלי בפרט לשיאים חדשים למען כלכלה ישראלית חזקה וחברה איתנה".


נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "ברצוני לברך את הזוכים בפרס היצואן המצטיין. כל הזוכים הפגינו יזמות, חדשנות ויצירתיות שהובילו אותם לשיאים חדשים והפכו אותם ליצואנים מובילים בתחומם. הישג זה אף מתעצם לאור התחרותיות הגוברת בשווקים הבינלאומיים. רק מי שמצליח לייצר מוצרים מצוינים, כמו הזוכים שלנו, מצליח לפרוץ למדינות חדשות ולהפוך ליצואן מוביל. מדינת ישראל זקוקה לעוד אנשים כמוכם, אשר יזניקו את היצוא שלה קדימה ויתרמו לפיתוח המחקר והחדשנות במדינה".


אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא: "בשנתיים האחרונות היצוא הישראלי נמצא בתנופת צמיחה והוא מהווה את אחד הקטרים החשובים והמשמעותיים של כלכלת ישראל. אנחנו מדינה מובילה בתחום האינטק- החדשנות המחשבתית והטכנולוגית שלוקחת אותנו אל מעבר למחוזות ההייטק על ידי יצירת מימד חדש של פתרונות שטרם הכרנו.


הגישה החדשנית הזו מעצבת מחדש את צורת החשיבה, ומשם גם את הכלכלה שלנו. מכון היצוא פועל לילות כימים כדי לסייע לכל אדם, חברה או ארגון החפצים לייצא את תוצרתם, תהיה זו אשר תהיה, אל מעבר לים. החברות הישראליות שהן מקור גאוותנו, מציעות לעולם את מיטב היצירתיות והחדשנות העולמית במתן פתרונות בתחומים הנוגעים לכולם. כשיש טכנולוגיה, יצירתיות ואנשים מעולים הכל אפשרי".


מנהל מינהל סחר חוץ ויושב ראש ועדת הבחירה, אוהד כהן: " היצוא הישראלי הוא קטר הצמיחה של המשק ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי וחברתי. היצואנים מתמודדים בהצלחה מרובה בשווקים זרים מול חברות מתחרות עתירות משאבים ולעיתים קרובות נתקלים בחסמי סחר וקשיים רבים בהם משפטיים, עסקיים ותרבותיים. לכן, כבכל שנה, אנו שמחים לציין חברות שהצליחו במיוחד בשווקים ברחבי העולם.


שמונה החברות הזוכות הצטיינו במהלך שנת 2017 והצליחו להגדיל משמעותית את היקפי היצוא שלהן בין היתר באמצעות חדשנות טכנולוגית ושיווקית וזאת לצד תרומה לחברה ולקהילה. אנו במינהל סחר חוץ נמשיך לפעול למען היצואנים במגוון הכלים שפיתחנו בהם מערך הנציגויות הכלכליות המונה למעלה מ 40 משרדים ברחבי העולם המסייעים סיוע ישיר לחברות ישראליות בחו"ל, הסכמי אזור סחר חופשי המקנים ליצואנים יתרון תחרותי ממשי בשווקים ברחבי העולם וקרנות הסיוע התומכות במאמצי השיווק של היצואנים בחו"ל. ברכות חמות לחברות הזוכות!"


פירוט אודות החברות הזוכות:
באות "יצואן מצטיין" נבחרו כאמור שבע חברות, בהתאם לגודלן וחברה אחת שזכתה ב"אות היצוא" היוקרתי (מצורפת חוברת המפרטת בהרחבה על כל חברה זוכה).


• באות "יצואן מצטיין" ליצואן קטן, זכתה חברת "וינטגו מערכות". חברת וינטגו מערכות בע"מ הינה חברה העוסקת בפיתוח פתרונות תקשורת וסייבר לשוק העולמי. החברה נוסדה בשנת 2012 על-ידי יזמים פרטיים ומונה כיום כ-50 עובדים. כחברת פיתוח, רוב עובדיה של החברה הינם עוסקים במחקר ופיתוח בתחומי התוכנה והחומרה. החברה החלה בפיתוח פתרונותיה בעיקר על-ידי מימון עצמי של היזמים, ובזכות החדשנות הטכנולוגית בפיתוח מוצריה, זכתה גם לתמיכה של המדינה באמצעות מימון של לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. החברה פנתה כמעט מראשיתה ליצוא והגדילה את מכירותיה באופן מתמיד מאז הקמתה. מטה החברה מראשית ייסודה ממוקם ביוקנעם.


• באות "יצואן מצטיין" ליצואן קטן זכתה חברת מזור רובוטיקה. החברה מייצרת מערכת הנחיה רובוטית לשיפור דיוק ניתוחי עמוד שדרה וניתוחי מוח. המערכת הציגה שיעור של 99 אחוזי הצלחה בייצוב עמוד השדרה, לעומת שיעור של 86-90 אחוזי הצלחה בניתוחים שבהם לא נעשה בה שימוש. מעבר לאחוזי ההצלחה הגבוהים בניתוח, הודות לפולשנות המופחתת, הטכנולוגיה של מזור מקצרת את זמני האשפוז, מפחיתה את הסיכון ללקות בזיהומים ומצמצמת את ההוצאות הרפואית. כיום, פעילות החברה הינה חובקת עולם עם יותר מ 200 מערכות רובוטיות שהותקנו ברחבי העולם עם למעלה מ 36,000 חולים אשר טופלו באמצעותן. החברה, אשר מרכזה יושב בקיסריה, מעסיקה כ 150 עובדים ברחבי העולם. בסוף שנת 2018 החברה נרכשה על ידי מדטרוניק.


• באות "יצואן מצטיין" ליצואן בינוני זכתה חברת כפרית תעשיות. כפרית תעשיות הוקמה בשנת 1973 על ידי קיבוץ כפר עזה, שהינו בעל השליטה עד היום, כחברה לייצור תערובות PVC לתעשיית כבלי החשמל ובהמשך הרחיבה את פעילותה לתחום התרכיזים והתוספים. מאז הקמתה, כפרית הינה יצרן מוביל בייצור תוספים ותרכיזים למגוון תעשיות ביניהן תעשיית הפלסטיק, הרכב, הבנייה, החקלאות ועוד. היצוא מהווה כ-60% מפעילות הייצור בישראל לצד פעילות יצרנית ושיווקית גלובאלית כאשר הקבוצה מונה כ 500 עובדים.
• באות "יצואן מצטיין" ליצואן בינוני זכתה חברת קמהדע. קמהדע הינה חברת ביופרמצבטיקה ישראלית בעלת טכנולוגיה מתקדמת לטיהור והפרדת חלבונים מפלזמה אנושית. מוצרי הדגל של כוללים חלבון הניתן לחולים עם מחלת ריאות כרונית על רקע חסר תורשתי בחלבון, ונוגדנים הניתנים במצבים רפואיים דחופים, כגון נוגדן לכלבת ולארס נחשים. תוכניות המחקר הקליני של החברה עוסקות בטיפול במושתלי ריאות, חולי סכרת מסוג 1 ובחולים שעברו השתלת מח עצם וסובלים מסיבוכים קשים כתוצאה מההשתלה. בחברה כ 420 עובדים, מתוכם כ- 100 במחלקות הפיתוח והמטה הממוקמים ברחובות וכ 320 במפעל הייצור של החברה בבית קמה.


• באות "יצואן מצטיין" ליצואן גדול זכתה חברת אליין טכנולוגיות. חברת אליין טכנולוגיות הינה חברה אמריקאית מובילה בפיתוח של קשתיות שקופות ליישור שיניים. בשנת 2011 רכשה אליין טכנולוגיות את חברת "קדנט" הישראלית, חברת מכשור רפואי שהוקמה ב-1994, שהינה אחת מהחברות פורצות הדרך בתחום הסורקים האינטרא-אורליים המחליפים את מטבעי השיניים, שהם שלב בתהליך שיקום הפה. מאז הקמתה של קדנט ועד היום, ממשיכה אליין לפתח ולייצר את הסורקים בישראל למגוון לקוחות ברחבי העולם באמצעות יחידה העסקית ייעודית שהנהלתה יושבת באור יהודה ומעסיקה באתר בישראל כ-350 עובדים.


• באות "יצואן מצטיין" ליצואן גדול זכתה חברת אורבוטק בע"מ. אורבוטק היא חברת היי-טק ישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות חדשניים לתעשיית האלקטרוניקה. החברה היא בין החברות המובילות את השוק לשיפור תהליכי הייצור, בעיקר עבור יצרני מעגלים מודפסים, צגים שטוחים וגמישים, מארזי סמיקונדקטור מתקדמים ורכיבים אלקטרוניים נוספים. מאז הקמתה ב-1981, מטרתה של אורבוטק היא להיות חלק אינטגרלי בתהליך מימוש הרעיונות החדשניים בתחום האלקטרוניקה ולאפשר טכנולוגית את הפיכתם למוצרים שישרתו את כולנו בחיי היום-יום, לדוגמא טלפונים חכמים, מסכים שטוחים וגמישים, מכוניות אוטונומיות ועוד. לאורבוטק יש כ-3,000 עובדים הממוקמים ב-50 משרדים ברחבי העולם כאשר מטה החברה נמצא ביבנה. במרץ 2018, חברת KLA הודיעה על רכישתה של חברת אורבוטק.


• באות "יצואן מצטיין" ליצואן מענף היהלומים זכתה חברת יהלומי יונדור בע"מ. יהלומי יונדור בע"מ היא אחת מיצרניות היהלומים המובילות בשוק, המספקת יהלומים גדולים ומיוחדים לכל העולם. החברה נוסדה בשנת 1985 על ידי מר אלי צרויה, שנהג לנסוע ברחבי העולם עם רעייתו, הגברת פנינה צרויה, במטרה לבחור את הגלם הטוב ביותר ולייצרו בארץ תוך אחריות על כל שלבי תהליך הייצור. במהלך השנים ועוד כנער, הצטרף אליו בנו דורון צרויה שלימים הוביל את תחום הליטוש ואת החברה לצמיחה והישגים מרשימים. כיום, היא אחת מיצרניות היהלומים המובילות בשוק, המספקת יהלומים גדולים ומיוחדים לכל העולם. יהלומי יונדור מונה כ 25 עובדים ומספקת יהלומים מלוטשים ושירות מקצועי למגוון רחב של סוחרי יהלומים, סיטונאים, יצרני תכשיטים, אספנים, בתי מכירות פומביות ומותגי תכשיטים מובילים בעולם.


• ב"אות היצוא" זכתה חברת טאואר סמיקונדקטור. טאואר-סמיקונדקטור בע"מ היא חברה מובילה בעולם בתכנון וייצור שבבים בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות. החברה הוקמה בשנת 1993, החלה להיסחר בנאסד"ק בשנת 1994 ובבורסת ת"א בשנת 2000 ומשרדיה הראשיים ממוקמים מיום היווסדה במגדל העמק. החברה מייצרת מעגלים משולבים במגוון רחב של טכנולוגיות המותאמות לצרכי הלקוח עבור מוצרי צריכה, תעשייה, רכב, רפואה, תעופה וביטחון ועוד. בנוסף, מספקת החברה גם שירותי העברת טכנולוגיה לייצור ושירותי פיתוח ליצרניות סמיקונדקטור ולחברות שאין ברשותן מתקני ייצור. לחברה מרכז תכנון עולמי הנמצא בנתניה, המספק ללקוחותיה פלטפורמת תכנון חדשנית ומובילה המאפשרת מחזור תכנון מהיר ומדויק. בכדי לאפשר ייצור נרחב ומשולב עבור לקוחותיה, לטאואר-ג'אז שני מתקני ייצור במגדל העמק, שני מתקני ייצור בארה"ב ושלושה מתקני ייצור ביפן, כחלק משותפות של החברה עם חברת פנסוניק. החברה מעסיקה כ 5,500 עובדים בפריסה עולמית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il