TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נגיד בנק ישראל העניק לקרן וורבורג פינקוס היתר שליטה בחברת לאומי קארד


בנק ישראל
הפרדת חברות כרטיסי האשראי יוצאת לדרך​

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, העניק היום לקרן וורבורג פינקוס היתר שליטה בחברת לאומי קארד, לאחר תהליך מעמיק שביצע בנק ישראל לבחינת נאותות הקרן בהיבטי אמינות, חוסן פיננסי, מימון עסקת הרכישה, והמודל העסקי המתוכנן של החברה.


ההסכם בין בנק לאומי וקרן וורבורג פינקוס נחתם בחודש יולי 2018, כחלק מיישום החוק להגברת התחרות בבנקאות, בו נקבע ששתי חברות כרטיסי האשראי שבבעלות הבנקים הגדולים – לאומי קארד וישראכרט - יופרדו מהם. מטרת החוק היא ליצור שני גופים פיננסיים עצמאיים שיגבירו את התחרות בתחומים הפיננסיים. ההפרדה מלאומי יוצאת לדרך כשנה לפני המועד האחרון שנקבע בחוק.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "לאחר שבחנתי באופן מעמיק את מכלול ההיבטים הנוגעים להפרדת חברת לאומי קארד מבנק לאומי והפיכתה לגוף פיננסי עצמאי, החלטתי להעניק את היתר השליטה לקרן וורבורג פינקוס לרכישת לאומי קארד. מתן ההיתר מאפשר את הפרדת החברה והפיכתה לגוף פיננסי עצמאי, מתוך מטרה לקדם את הרפורמה בשוק האשראי והתשלומים ולהכניס תחרותיות וחדשנות פיננסית בתחום חשוב זה.


כניסה של גופים פיננסיים בינלאומיים לשוק הישראלי, כדוגמת הקרן שרוכשת את החברה, צפויה להביא ידע, ניסיון, וכלים חדשים בתחומי המימון והתשלומים, ומשקפת אמון בפוטנציאל לפיתוח המערכת הפיננסית הישראלית. אני מצפה שהחברה החדשה תשתמש ביכולות ובמידע הנמצא ברשותה לרווחת הצרכנים, תוך הגדלת התחרות והחדשנות, בדגש על תחום האשראי לעסקים קטנים וזעירים ".

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "היום "נולד" גוף פיננסי עצמאי חדש בישראל ואנו גאים על כך. הפיקוח על הבנקים רואה בהפרדת חברות כרטיסי האשראי מנוף לקידום התחרות בתחום התשלומים ותחומי האשראי הקמעונאי, ופעל במרץ בשנתיים האחרונות כדי לקדם ולאפשר את הרפורמה.


מאז אישור החוק לקידום התחרות חלה ירידה משמעותית בעמלות הסליקה שמשלמים העסקים הקטנים, מה שמעיד על הלחץ התחרותי שכבר נוצר בשוק. למשל, התחרות הצפויה על הלקוחות הקמעונאיים כבר הובילה את הבנקים לפתח אפליקציות תשלומים נוחות וזולות ללקוחות. אנו פועלים כדי שהציבור הרחב ימשיך ליהנות מהתחרות שתתפתח באמצעות הפרדת חברות כרטיסי האשראי, וצעדים מבניים נוספים שבנק ישראל מקדם".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il