TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"בימים הקרובים יתפרסמו נתוני האינפלציה בישראל, ארה"ב ובריטניה - שלושת הנתונים צפויים להצביע על התמתנות בקצב האינפלציה והתרחקות עליית הריבית"

בארץ,
המדד ביום שישי צפוי להיות שלילי, אנו צופים שאינפלציה תישאר נמוכה מיעד בנק ישראל עד לסוף שנת 2019 דבר שמקטין מאוד את הסיכוי שנראה עליית ריבית במהלך השנה הקרובה.
ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, לפי המשקולות החדשים שהלמ"ס פרסמה לפני כשבועיים. על פי ההערכות שלנו המדד צפוי להיות שלילי (מינוס 0.3%-0.4%), בעיקר בשל ירידת מחירים עונתית בסעיף הדיור, ההלבשה וההנעלה לצד הירידה במחיר הדלק וייסוף השקל, כאשר חלק מכך יקוזז עם העלייה במחיר החשמל והמים. במבט קדימה, אנו צופים שאינפלציה תישאר נמוכה מיעד בנק ישראל עד לסוף שנת 2019 דבר שמקטין מאוד את הסיכוי שנראה עליית ריבית במהלך השנה הקרובה.

בעולם,
הערב (רביעי), יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב שצפויה להמשיך לרדת לכיוון 1.5 אחוזים בינואר בשל הירידה במחיר הדלק ובשל יציאת מדד ינואר אשתקד (שהיה גבוה) מהחישוב השנתי. בניכוי מחירי המזון והאנרגיה האינפלציה צפויה לרדת בשיעור מתון יותר ל-2.1 אחוזים (2.2% בדצמבר). הירידה בקצב האינפלציה נותנת לפד גמישות רבה יותר בהחלטות הריבית. אנו סבורים שלא נראה עליית ריבית בחצי השנה הקרובה.

גם בבריטניה, יתפרסמו היום נתוני האינפלציה שתמשיך במגמת ההתמתנות לכיוון ה-1.9 אחוזים בינואר (2.1% בדצמבר) בשל הירידה במחירי האנרגיה.


הבנק המרכזי בבריטניה הותיר השבוע את הריבית ללא שינוי על 0.75 אחוז, אך עדכן כלפי מטה את תחזית הצמיחה השנתית שלו ל-1.2 אחוזים ב-2019 (ירידה חדה לעומת 1.7% רק לפני חצי שנה), הקצב המתון ביותר מאז 2009. הגורמים המרכזיים לכך היו ההיחלשות בפעילות הכלכלית באירופה ובמיוחד אי-הוודאות סביב ה-Brexit שגורמת כבר לירידה בהשקעות של החברות, וחשש הבנק שהדבר יגלוש גם לצריכה של משקי הבית. הנגיד הדגיש שיציאה ללא הסכם יכולה לגרום לגלישת המשק למיתון, אך ציין שתגובתו להסכם הפרישה עם אירופה לא תהיה אוטומטית ויכולה להשתנות לשתי הכיוונים.

בנוסף,
לראשונה מאז 2003, שנת 2019 מתחילה בגירעון תקציבי. להערכתנו, הממשלה תהיה חייבת לרסן את קצב הגידול בהוצאות (קשה לפני הסכמים קואליציוניים) או להגדיל את ההכנסות בשביל להגן על אופק דירוג החוב היציב.


עוד בארץ, הכנסות המדינה ממסים בינואר עמדו על כ-30 מיליארד ₪, סכום הדומה להכנסות בינואר אשתקד. יחד עם זאת, הוצאות הממשלה היו גבוהות משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ייתכן והסיבה לכך היא שבניגוד לשנים הקודמות בהן היה עודף תקציבי בסוף השנה, הפעם לא הקדימו חלק מההוצאות של תחילת 2019 לסוף 2018. יש לציין שזו הפעם הראשונה מאז 2003 שהממשלה מתחילה את השנה בגירעון תקציבי. בעקבות זאת בינואר נרשם גירעון של כ-780 מיליון וב-12 החודשים האחרונים הגירעון עלה ל-3.3 אחוזים מהתוצר.

כרגע, אנו לא צופים האצה בהכנסות המדינה ממסים במהלך השנה הקרובה (ללא הכנסות חריגות), בעיקר בשל ההערכות שלנו שהשיפור בשוק העבודה קרוב למיצוי. לכן, הגירעון כאחוז מהתוצר צפוי להימצא מעל ליעדו במהלך כל שנת 2019. המצב הפיסקאלי הנוכחי יחייב את הממשלה במהלך השנתיים הקרובות לרסן את קצב הגידול בהוצאות או להגדיל את ההכנסות על ידי העלאת מיסים על מנת להמשיך ולשמור על האופק היציב של הדירוג.


נקודות מרכזיות
בישראל
· הוצאות הממשלה בינואר היו גבוהות מהצפי ולראשונה מאז 2003 הממשלה מתחילה את השנה בגירעון.
· סנטימנט החברות עלה בתחילת 2019, בעיקר בענף המלונאות שנהנה מהמשך רמה גבוהה של כניסות תיירים.
· השכר הממוצע ממשיך לעלות בקצב מהיר, במיוחד בסקטור העסקי. מנגד, קצב הגידול של המשרות החדשות נותר מתון.
· ביום שישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן. אנו צופים ירידה של 3 עד 4 עשיריות במדד.
· הציפיות לאינפלציה ירדו קלות מאז הסקירה הקודמת.

בעולם
· בארה"ב מדד מנהלי הרכש לענפי השירותים היה חיובי אך נמוך מהצפי. ההשבתה הממשלתית פגעה בסנטימנט החברות, ועל פי הדיווחים הצדדים קרובים לפשרה שתמנע את חידוש ההשבתה בסופ"ש הקרוב.
· קצב הצמיחה בבריטניה התמתן ברבעון האחרון של 2018. הבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי אך עדכן כלפי מטה את תחזית הצמיחה.
· בשבוע האחרון פורסמו נתונים מעורבים בגוש האירו.
· תחזית הצמיחה לאירופה עודכנה כלפי מטה והמשך הירידה בציפיות לאינפלציה לוחץ על הבנק המרכזי לפעול.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il