TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מצב התשתיות בישראל


ניר שמול מנכל חברת שניר
טיפים ועצות לכל אלו שמתכננים לבנות בית
ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר –לשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, מעניק טיפים ועצות לאלו שבונים בית – כיצד להתמודד בנושא תשתיות הבנייה.

רגע לפני שאנו מסיימים מערכת חורפית משמעותית ויש המכנים אותה ״מערכת של אחת לעשר שנים״ ורגע לפני כניסה לעוד מערכת חורפית בסוף השבוע הקרוב חשוב לעדכן על מצב תשתיות הבנייה בישראל ועל ההכנה הציבורית והפרטית שלנו כאזרחים לקראת מערכות שכאלו.

ראשית אנו רואים בשנים האחרונות כי כמות המשקעים הולכת וקטנה משנה לשנה, אגם הכנרת מתייבש וכך גם הידלדלות של יתר מאגרי החוף והאקוויפרים בישראל. כתוצאה מכך באופן מודע ולא מודע ההכנה של כולנו למערכת חורפית חזקה בישראל הולכת ומתמעטת.

מתקני התפלה הולכים ותופסים חלק גדול מצריכת המים שלנו וההשקעה המרכזית הכלכלית של המדינה היא שם באספקת מים סדירה לאזרחים גם בתקופה של בצורת. לדברי ניר שמול: "חשוב להבין כי התשתיות בישראל אינן ערוכות למזג אוויר כמו שחווינו בסוף השבוע שבפרק זמן קצר כמות המשקעים הינה גדולה ויוכלו לראות זאת גם באיילון שהתנועה בו הופסקה לקרוב לחמש שעות, גם בבתים שהוצפו, ברמזורים שהפסיקו לעבוד, גם בכבישים וגשרים שקרסו, גם במכוניות שנאלצו ״להפוך לסירות״ וכבישים שהפכו לנהרות. בהקשר זה חשוב לומר מילה טובה לכוחות החילוץ שפעלו ללא הרף לחלץ אזרחים שנתקעו בסופה, סייעו לנהגים רבים ואף למשטרת ישראל שלקחה החלטה חשובה וסגרה צירים המיועדים להצפות מבעוד מועד כחלק מתהליך מסודר של הפקת לקחים מאירועי העבר שחלקם הסתיימו בטרגדיות כואבות".

לדברי שמול: "חשוב להבין כי גם מדינות מתקדמות מאוד בעולם, מדינות מערב אירופה וארצות הברית שמשקיעות כספים רבים בהכנת התשתיות לאירועי מזג אוויר סוערים לאור כמות המשקעים הרבה שיורדת בהם , לעיתים במצבי קיצון סוערים התשתיות כמובן גם שם לא מסוגלות להתמודד עם איתני הטבע הגועשים. כלומר הכוח והתמודדות של האדם טובה ככל שתהיה מוגבלת במצבים קיצוניים מול הטבע הסוער".

לדבריו: "חשוב להבין כי משאבי המדינה מוגבלים ועל המדינה להחליט לאן ואיפה להשקיע את כספי הממשלה יש ביטחון, יש רווחה, יש בריאות ועוד ויש גם תשתיות.

"ההשקעה בתשתיות היא יקרה מטיבה ולעיתים עוברות שנים רבות עד שניתן יהיה לראות את פירותיה אם בכלל , בעידן שבו ממשלות מתחלפות בכל שנתיים שלושה בממוצע. למה להשקיע בדבר שאולי בכלל את ההצלחה שלו תראה רק הממשלה הבאה ?!

כדי להיערך טוב יותר למזג אוויר סוער יש להגדיל את שטח אגמי ההיקוות של הנחלים, לשפר את תשתית הכבישים, להגדיל את כמות קליטת מי הגשמים ( שלצערי מרביתם הולכים לאיבוד במערכת הביוב ולא נשמרים לטובת מחזורם למי שתייה / השקייה של השדות ), לקצוץ עצים המסכנים את מערכת החשמל והתקשרות מבעוד מועד, לבדוק את תקינות הגשרים, וכמובן באזורים מועדים לפורענות לפנות תושבים מבעוד מועד ולסגור כבישים המיועדים להצפה.

מספר עצות זהב של ניר שמול לטובת אותם אנשים שבונים בית:

לעבוד אך ורק עם קבלנים מורשים עם ניסיון קודם ומוכח ורישיונות מתאימים לבניית בית.

להשתמש רק בחומרים תקניים עם תן תקן ישראלי.

להשתמש במפקח עם ניסיון דרוש גם בשלד וגם בביצוע.

לא לחסוך באיטום - גגות קירות מרתפים מה שחוסכים יעלה ביוקר בסופה ומזג אוויר סוער.

לבונים בית פרטי לבדוק כי השטח, המגרש, האזור נמצאים בשטח נמוך, אגם היקוות של נחל סמוך, לא לבדוק בחודשי הקיץ אלא בחודשי החורף בטרם רוכשים את המגרש.

לייצור ניקוזים תקניים במגרש ומרזבים מהגג לאדמה בהיקף הנדרש ואף יותר.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il