TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקר ג'ון ברייס הדרכה לקראת "שבוע אורקל" 2018


גון ברייס
74% מהסטודנטים למקצועות המחשב והטכנולוגיה חולמים על הקמת סטארטאפ

התשוקה ליזמות והקמת סטארטאפ: 74% מהסטודנטים למחשבים חולמים על סטארטאפ משלהם * 40% סבורים שליזמות אין גיל


היזם הישראלי שנתפס כמודל לחיקוי: גיל שוויד הוא מודל לחיקוי מס' 1 עבור הסטודנטים למחשבים * שני טולדנו ראשונה בקטגוריית יזמים צעירים * תחום הסייבר ממשיך להלהיב כסקטור מועדף להקמת סטארטאפ
פתיחות לאימוץ טכנולוגיות, שמרנות בתחום הזוגיות: רוב הסטודנטים מעוניינים לעבור לנהוג ברכב אוטונומי * רובם צופים השלכות חיוביות לטכנולוגיה בתחומי הבריאות, החינוך והתחבורה * לעומת זאת בזוגיות, וגם בתחום ההשקעות לפנסיה, מעדיפים להשאיר את הטכנולוגיה בחוץ.

74% מהסטודנטים למקצועות המחשב והטכנולוגיה חולמים על הקמת סטארטאפ. מתוכם 31% רוצים להקים אותו בטווח הקרוב ועוד 43% מסמנים זאת כמטרה לעוד מספר שנים. כך עולה מסקר שערכה חברת ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת matrix בקרב 320 סטודנטים למחשבים. הסקר, שבודק את תמונת המצב של ישראל כאומת סטארטאפ וההייטק, נערך לרגל אירוע "שבוע אורקל" 2018, הארוע המרכזי והגדול ביותר של קהילת ה-IT וההייטק בישראל שיתקיים בנובמבר הקרוב (25-29). הסקר, שנערך בקרב גברים ונשים בטווח גילאים ממוצע בין 35-20, משקף נטייה חזקה ליזמות אישית בקרב הסטודנטים למקצועות המחשבים והטכנולוגיה.


בתשובה לשאלה "איזה גיל הוא האידאלי להקמת סטארטאפ", 40% סבורים שליזמות אין גיל, ושכל גיל מתאים להקמת סטארטאפ. 29% מאמינים שהגיל האידאלי הוא 30+ ואילו 24% חושבים שגיל 25 הוא המתאים ביותר.


מבין הסקטורים הקוסמים ביותר לסטארטאפ עבור הסטודנטים, תחום הסייבר מדורג במקום הראשון (19%), כשאחריו תחום הגיימינג (17%), מובייל (13%), מדעי החיים ובריאות דיגיטלית (8%), רובוטיקה (7%), תוכנה ארגונית וטכנולוגיות רכב / אוטו-טק (5% כל אחד), טכנולוגיות לוחמה בטרור (6%), ועוד. עד שיקימו סטארטאפ, 59% מהסטודנטים אמרו שהם מעדיפים לעבוד בחברה גדולה.


באופן מפתיע, כשנשאלו באיזה סקטור היו רוצים לראות את קרן הפנסיה שלהם משקיעה בעתיד, הסטודנטים בחרו בסקטור הנדל"ן ראשון עם 23%, אחריו בחברות המובילות במשק (17%), בחברות הייטק ישראליות (16%), ובענקיות הטכנולוגיה הגלובליות (13%). 12% מעדיפים שקרן הפנסיה שלהם תשקיע באג"ח ממשלתי ורק 10% מעדיפים השקעה של קרנות הפנסיה בחברות סטארטאפ, בהן הסיכון גבוה יחסית אך גם הסיכוי לתשואה בהתאם.


היזם הישראלי שרוב הסטודנטים רואים בו מודל לחיקוי השנה הוא גיל שוויד מייסד ומנכ"ל צ'קפוינט (22%) כאשר אמנון שעשוע וזיו אבירם מייסדי מובילאיי יורדים לעומת שנה שעברה למקום השני (13%), אותו הם חולקים עם דב מורן ועם אייל ולדמן מייסד ומנכ"ל מלאנוקס. גיגי לוי והיזמית קירה רדינסקי במקום השלישי עם 12% כל אחד, יהודה ויהודית ברוניצקי מייסדי אורמת עם 8% וד"ר מיכל צור שלו נשיאת Kaltura עם 7%.


בקטגוריית היזמים הצעירים דירגו הסטודנטים במקום הראשון את שני טולדנו, מייסדת HT Bioimaging.
השיקול החשוב ביותר בבחירת מקום עבודה עבור הסטודנטים, רובם בני דור ה-Y, הוא תנאי השכר (31%). באותה מידה, חשוב להם האתגר הטכנולוגי (30%). שני אלה מדורגים גבוה בהפרש ניכר לעומת קריטריונים כמו: מרחק מהבית, הון אנושי, סביבת עבודה, או תחושת שליחות בסטארטאפ.


הסקר השנה כלל גם שאלות לגבי עתיד האנושות והטכנולוגיה, למשל: "עד כמה אתה פתוח להתחיל לנהוג ברכב אוטונומי?" 57% ענו בחיוב, מתוכם 19% משתוקקים להתחיל לנסוע כבר עכשיו ברכב כזה ועוד 38% מעוניינים לנסות. 31% היו מעדיפים לחכות בינתיים, ורק 12% לא מעוניינים בכלל ובוחרים בחווית הנהיגה העצמית-אנושית.


27% מהסטודנטים מאמינים שהטכנולוגיה תשפיע לטובה בעיקר על עתיד ענף הבריאות, 21% סבורים שיהיו לה השלכות חיובית בחינוך, ו-18% סבורים שהטכנולוגיה תשפר את עולם התחבורה. רק 6% רואים בטכנולוגיה גורם חיובי בכל הקשור לזוגיות ושידוכים. יותר מזה, בתשובה לשאלה איפה תשפיע הטכנולוגיה לרעה, הם דירגו ראשון את הזוגיות/הרומנטיקה (19%) ובמקום השני את המלחמות המודרניות (17%).
המשימה הגדולה של הטכנולוגיה בשנים הבאות, לדעת הסטודנטים, היא מציאת תרופה מושלמת למחלות סופניות (22%), ואחריה מציאת הנוסחה לחיי נצח (15%). הגנה על פרטיות בעולם הדיגיטלי היא המשימה שדורגה במקום השלישי (14%).


לדברי זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומייסד שותף ל'שבוע אורקל 2018: "משמח לראות שהיזמות והתשוקה להקים סטארטאפ חיה ובועטת בקרב הסטודנטים, ושרבים מהם חושבים שליזמות אין גיל. אנו בטוחים שמגמה זו תביא בסופו של דבר להקמת עוד הרבה מאוד סטארטאפים מוצלחים בישראל. מעניין גם לראות כיצד מי ששייכים לדור העתיד של ההייטק הישראלי תופסים את הטכנולוגיה והשלכותיה: למרות החשיבות של מקצועות התוכנה, הם מייחסים חשיבות גדולה לטכנולוגיות מצילות חיים. עם זאת, כשמדובר בהקמת סטארטאפ, התחומים המועדפים הם עדיין אלו שאמורים לייצר את הערך האישי הגבוה ביותר ברמת האקזיט וההכנסה: סייבר, גיימינג ומובייל. מצד שני, נחמד לראות שהאנשים לא רוצים לראות את הטכנולוגיה בתחום הזוגיות."


שבוע אורקל 2018 יתקיים השנה זו הפעם ה-25 ברציפות, וצפוי למשוך אליו אלפי משתתפים במגוון מקצועות התוכנה: מפתחים, תכניתנים, ראשי צוותים, מנהלי מערכות מידע, מנהלי מאגרי נתונים ועוד. הכנס, פרי שותפות ארוכת שנים בין אורקל ישראל לג'ון ברייס הדרכה, יתקיים בין 25 בנובמבר ל-29 בנובמבר במלון השרון הרצליה, ויכלול חוויית לימודים מרתקת, ועשרות סמינרים מקצועיים במגוון נושאים המאתגרים את המנהלים ואנשי המקצוע בתחום ה- IT וההייטק בסביבת Oracle. לפרטים: oracleweek.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il