TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נפלתם קורבן לעוקץ חברות טלמרקטינג וחברות האשראי סירבו לבטל לכם את העסקה? מהיום לא!


משרד הכלכלה והתעשיה
הצעת החוק שתגרום לחברות כרטיסי האשראי לבטל חיובים כנגד חברות מפרות עברה בועדת השרים לחקיקה

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן תמך בהצעה לתיקון החוק וזאת דרך תיקון חוק הגנת הצרכן

התיקון רלוונטי בעיקר כנגד חברות המכר מרחוק (טלמרקטינג) המנצלות צרכנים רבים, ביניהם קשישים, וממשיכות בגביית הכספים באמצעות מערכת הסליקה של חברות כרטיסי האשראי, תוך התעלמות מדרישות הצרכנים לבטל עסקות ולהפסיק חיובים

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "מדובר בצעד נוסף שנועד לעקור מהשורש את הניצול של אוכלוסיות מוחלשות ע"י חברות טלמרקטינג הנופלות קורבן להונאות טלפוניות. התיקון בחוק יחייב את חברות כרטיסי האשראי לבטל עסקאות עם חברות אלו, יעביר את נטל ההוכחה אליהן, יסייע לאוכלוסיות חלשות ויקדם את הסחר ההוגן"

ח"כ איציק שמולי, יוזם החוק: "אנחנו יוצאים למלחמה מול עושקי הקשישים ומי שיפגע בהם ישלם מחיר כבד מאוד. החוק יאפשר לעצור מיידית את גביית התשלומים במרמה מהקשישים וינתק גם את בלון החמצן הכלכלי לאותם הרמאים. מגיעה תודה גדולה מאוד לשר אלי כהן על תמיכתו האקטיבית בקידום החוק מתוך הממשלה"

שר הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תמכו בתיקון לחוק כרטיסי חיוב, שיזם ח"כ איציק שמולי. על פי הצעת החוק חברות כרטיסי האשראי יפסיקו את סליקת החברות שימצאו מפרות את חוק הגנת הצרכן בדבר הפעלת השפעה בלתי הוגנת והטעיה על פי הודעה שתיתן הרשות. בשל החשיבות של הצעת החוק חברו השר, הרשות וח"כ שמולי במטרה לקדם את הצעת החוק בתאום עם הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים.


בשנים האחרונות אנו עדים לפרקטיקות של ניצול כלכלי של אוכלוסיות מוחלשות ובעיקר אוכלוסיית הקשישים ע"י חברות טלמרקטינג. החברות קושרות את הקשישים בהתחייבויות כספיות גבוהות ולעיתים ארוכות טווח במגוון שיטות, בין היתר תוך הצגת מצג שווא, הבטחה למתנה או זכיה, הטעיה בפרטי העסקה, פניות חוזרות ונשנות, הפעלת לחץ שיווקי, שליחת מוצרים שלא הוזמנו ע"י הצרכן וחיוב בגינם ועוד. עד כה, החברות המפרות הצליחו לנצל את הפרצה הקיימת בחוק, לפיה יכולתו של הלקוח לבטל באופן חד צדדי עסקה שנעשתה בינו ובינם באמצעות כרטיס האשראי היא מוגבלת מאוד.

עיקר תיקון החקיקה:
הצעת החוק שעברה כאמור הצהריים את ועדת השרים לענייני חקיקה, נועדה להגביר את ההגנה על האוכלוסיות החלשות מפני עסקים הנוקטים בפרקטיקות אלו. המטרה המיידית של החוק היא להביא את חברות כרטיסי האשראי לבטל לצמיתות תשלומים עתידיים ואף להשיב ללקוח כספים בגין חיובים קודמים במקרים בהם מצאה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כי העוסק הטעה או הפעיל השפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים.


הפסקת החיוב על ידי חברות האשראי תהיה מידית לאחר הודעת הרשות להגנת הצרכן. במידה והלקוח חויב בגין העסקה, חברת האשראי תחזיר תוך עשרה ימי עסקים מיום הודעת הרשות את סכום החיוב שבוצע. יובהר כי מרגע הודעת הרשות, חברת כרטיסי האשראי לא תוכל לחייב בגין העסקאות של העוסק לגביו נמסרה הודעה מהרשות להגנת הצרכן, כל עוד הודעת הרשות עומדת בתוקפה.


עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "גם לאחר חקירה של הרשות שמצאה כי חברה מסוימת מפרה את החוק ומנצלת צרכנים ואותה חברה הפסיקה את פעילותה המסחרית, עדיין נמשכה הגבייה באמצעות כרטיסי האשראי. וזה היה החמצן שלה. זוהי פרקטיקה פסולה שגרמה לצרכנים עוול של ממש והצעת החוק באה למלא חלל זה. עצירת הגבייה כמוה כסגירת מקור החמצן העסקי של חברה, הדבר יסייע באופן מידי לצרכנים. נפעל ככל שיידרש על מנת שחברות המנצלות את הצרכנים ישלמו על מעשיהם, ייעלמו ולא ישובו. אני מברך את ח"כ שמולי על יוזמתו ושמח על תמיכתו הנלהבת של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il