TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מרתה נדלר, מנהלת השקעות ראשית, אי.בי.אי. בית השקעות בסקירה שבועית


איביאי
כשהשווקים הפיננסים בארה"ב מאחרים להפנים את מסר הריבית מהפד', התשלום מגיע עם “ריבית דריבית"

התיקון החד בשווקי המניות בימים רביעי וחמישי בשבוע שעבר נבעו מהפתעת השוק לגבי עוצמת עליית הריבית הצפויה בארה"ב והתגברות החששות לגבי רווחיות החברות בארה"ב שמלווים את השוק בחודשים האחרונים.


בדרך כלל הבנק המרכזי בארה"ב, הפד, לא אוהב להפתיע את השווקים הפיננסים. זאת אינה מדיניותו, להיפך, הפד נוהג להבהיר את מדיניותו, דעתו וצעדיו המוניטרים בנאומים וראיונות על מנת להגביר את הוודאות בשווקים ולתרום ככל האפשר ליציבות השווקים הפיננסים שמטבעם הינם תנודתיים ומושפעים מגורמים רבים כלכליים, פסיכולוגיים ופוליטיים.


מתי בכל זאת מפתיע הפד את השווקים? כאשר נראה לו שהמסרים שלו לא נקלטים נכון בציבור המשקיעים, אז יש צורך להעביר את המסר בצורה חדה וברורה יותר מהרגיל על מנת להבהיר לשוק טוב יותר את כוונותיו והפד יודע לעשות גם את זה כשצריך.


הפד נמצא במצב מצוין לעליית ריבית בארה"ב במשק עם כלכלה חזקה ומתחממת. שיעור אבטלה בשפל של כ- 50 שנה, בשיעור של 3.7%, עליית שכר בשיעור שנתי של כ- 2.8%, צריכה חזקה הן פרטית והן ממשלתית שהביאה את הערכות הצמיחה בתוצר האמריקאי השנה למעל 3% לעומת תחזית קודמת לטווח של 2.5%-2.7% וציפיות לאינפלציית ליבה (בנטרול מחירי אנרגיה ומזון) בטווח של 2%-2.2%. למשק שצומח בקצבים כאלה לא מתאימה ריבית פד בשיעור הנוכחי של 2.25% (אחרי עליית ריבית בכל רבעון מתחילת השנה) אלא מצריכה רמת ריבית גבוהה יותר באופן משמעותי, משהו שהשווקים הפיננסים בארה"ב לא גילמו מספיק.


החרפת הטון של יו"ר הפד, פאואל בשבוע שעבר עם עליית הריבית האחרונה בארה"ב נועדה בדיוק בשביל להעלות את ציפיות עליית הריבית. המסר שהתלווה למהלך זה הפך להיות חד הרבה יותר לגבי עליית הריבית לשיעור גבוה יותר מציפיות השוק שהיו עד אז סביב ה- 3%-3.25%. הפד אמר במילים פשוטות כי על המשקיעים בארה"ב לקחת בחשבון שתהליך עליית הריבית עלול להיות ארוך יותר מעליית ריבית אחת נוספת השנה ועוד 2 העלאות בשנה הבאה.


ה"הצתה המאוחרת" של המשקיעים הביאה לתיקון מהיר וחד של ציפיות עליית הריבית ושלחו את שווקי האג"ח והמניות לירידות שערים שהביאו את תשואת האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-3.23% ובמקביל מכירות בשווקי המניות שהביאו לירידות חדות של כ- 5.5% במדדי הדאו ג'ונס וה- S&P 500 (יותר ממחצית שיעור העליה במדדים אלה מתחילת השנה) ושל כ-7.5% במדד הנאסד"ק בשבוע שעבר. התאמת מחירים שהביאה לידי ביטוי צפי לתשואות גבוהות יותר הן בשוק האג"ח והן בשוק המניות בהתאמה לסביבת ריבית גבוהה יותר.


אם נוסיף לכך את אי הפתרון עד כה למלחמת הסחר ארה"ב-סין, שיחד עם עליית השכר בסקטור העסקי עלול לפגוע ברווחיות החב' האמריקאיות, החשש לרפורמות הבאות של טראמפ אם יפסיד את הרוב שיש לרפובליקנים בבית הנבחרים בבחירות אמצע הקדנציה ב- 6 לנובמבר וההפחתה (גם אם קלה) בתחזית הצמיחה העולמית של קרן המטבע הבינלאומית - נקבל את הסיבות לתיקון החד בשבוע שעבר שהשפיע כמובן גם בכל שאר שווקי המניות בעולם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il