TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"האינדיקטורים האחרונים למצב המשק תומכים בהערכתנו שההאטה ברבעון השני הייתה זמנית ושהצמיחה בשנת 2018 תעמוד על 3.7 אחוזים"

בארץ,
נגידת בנק ישראל היוצאת משאירה לנגיד הבא שולחן נקי מהתחייבויות.
כצפוי, בנק ישראל השאיר את הריבית ללא שינוי גם החודש. במקביל, הבנק פרסום את תחזיותיו המעודכנות לצמיחה, לריבית ולאינפלציה שלא היו שונות במיוחד בהשוואה לפרסום ביולי. הבנק עדיין צופה צמיחה של 3.7 אחוזים בשנת 2018 (בדומה לתחזית שלנו) וצמיחה של 3.6 אחוזים בשנת 2019 (עלייה קלה).


 ההבדל המרכזי והמתבקש הוא דחיית תוואי עליית הריבית מהרבעון האחרון של 2018 לרבעון הראשון של שנת 2019 במקביל להורדת תוואי האינפלציה. במסיבת העיתונאים הדגישה הנגידה בשנית שהוועדה המוניטרית אינה מתחייבת מראש למועד בו תתבצע ההעלאה הראשונה של הריבית. שבכל אחת מהחלטות הריבית הבאות ניתן יהיה לשנות את המדיניות בהתאם לנתונים ולאופן שבו הוועדה תנתח אותם. בעינינו מדובר במסר יוני/נטרלי שמשאיר לנגיד הבא שולחן נקי מהתחייבויות.


עוד צוין בפן הכלכלי שהמשק הישראלי חזק, שהוועדה המוניטרית מעריכה שהכוחות התומכים בעליית האינפלציה ממשיכים לפעול ושהסיכון העיקרי להתבססות האינפלציה ביעד הוא האפשרות לייסוף חד בשקל.


בשורה התחתונה, אנחנו סבורים בהינתן שע"ח ומחירי הדלק הנוכחיים, שהריבית תחל לעלות באיטיות במהלך שנת 2019 (אבל לא בהכרח ברבעון הראשון) כאשר פיחות/ייסוף השקל יהיה הטריגר המרכזי להחלטה.

האינדיקטורים האחרונים למצב המשק תומכים בהערכתנו שההאטה ברבעון השני הייתה זמנית ושהצמיחה בשנת 2018 תעמוד על 3.7 אחוזים.


לאחר פגרת חגי תשרי, החלו להתפרסם הנתונים של הרבעון השלישי אשר מצביעים על האצה בצמיחה ברבעון השלישי, ותומכים בהערכתנו שההאטה ברבעון השני הייתה זמנית ושהצמיחה בשנת 2018 תעמוד על 3.7 אחוזים.
המדד המשולב של בנק ישראל עלה ב-0.4 אחוז באוגוסט, בדומה לחודש הקודם ומהיר יותר מהגידול החודשי הממוצע מתחילת השנה.


מדד הייצור התעשייתי שעלה בשיעור נאה של 2.7 אחוזים (על פי נתונים מנוכה עונתיות) ביולי וב-6 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים.
מדד סך הרכישות בכרטיסי אשראי עלה בשיעור גבוה של 2 אחוזים באוגוסט וב-7 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, עדות לכך שהצריכה הפרטית עדיין הגורם הדומיננטי בצמיחה.


סקר הערכת מגמות בעסקים משקף את האופטימיות של החברות המקומיות כאשר המדד עלה קלות באוגוסט והוא קרוב לרמות השיא שלו.
אמנם נתוני יצוא הסחורות ממשיכים לדשדש, אך נתוני יצוא השירותים ממשיכים לצמוח. ביולי נרשמה עלייה חריגה של 17 אחוזים ביצוא השירותים (על פי נתונים מנוכי עונתיות) לשיא חדש. גם בניכוי חברות ההזנק עדיין נרשמה עלייה נאה של 3 אחוזים ואף נתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה.

בעולם,
עדכון הצמיחה העולמית כלפי מטה, עדכון הצמיחה בישראל כלפי מעלה.
קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הפחיתה את תחזית הצמיחה שלה בעולם לשנים 2018-19 ל-3.7 אחוזים בכל שנה (מ-3.9 אחוזים בתחזיות של יולי), בעיקר בשל עדכון כלפי מטה בתחזית שלה לצמיחת מדינות באיחוד האירופאי ובמשקים המתפתחים. עיקר הסיכונים שרואה הקרן הם חסמי סחר גבוהים יותר בשל מדיניות פרוטקציוניסטית ועליה בסיכון הפוליטי. לגבי ישראל, הקרן צופה כי התוצר יצמח ב-3.6 אחוזים השנה, וב-3.5 אחוזים ב-2019 – עדכון כלפי מעלה ביחס לתחזית מאפריל אך קרוב לתחזית שלנו ושל בנק ישראל. האינפלציה להערכתם תעמוד על 0.9 אחוז השנה ו-1.3 אחוז ב-2019 בממוצע, והעודף בחשבון השוטף יעמוד על 2.3 אחוזי תוצר השנה וב-2019.

בארה"ב,
האינדיקטורים האחרונים ממשיכים לתמוך בחוזקו של הדולר.
דוח התעסוקה הראשוני לספטמבר היה חיובי; אמנם נוספו רק 134 אלף משרות חדשות (הגידול החודשי הנמוך ביותר השנה), אך ייתכן ומדובר בהשפעת ההוריקן, בפרט, נתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה ב-87 אלף, כך שהגידול החודשי הממוצע השנה נותר כמעט ללא שינוי (208 אלף) ברמתו הגבוהה. במקביל, שיעור האבטלה (שמחושב מסקר נפרד), הפתיע כאשר ירד ל-3.7 אחוזים, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1969.


השכר השעתי הממוצע עלה ב-2.8 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים עד ספטמבר (ירידה לעומת 2.9% באוגוסט), אך להערכתנו, ימשיך ויעלה בחודש הבא לקצב של 3 אחוזים.
הביצועים החזקים של הכלכלה ברבעון השלישי באו לידי ביטוי גם בסנטימנט החברות; על פי מדד מנהלי הרכש של ISM לענף השירותים שעלה ל-61.6 נקודות בספטמבר, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1997, על רקע החוזקה של הביקוש המקומי.

האינדיקאטורים החזקים יחד עם העלייה החדה בסנטימנט החברות, ובשילוב דבריו של נגיד הבנק - שאמר שיש עוד דרך ארוכה עד להגעה לשער הריבית הניטרלי, תרמו לעלייה מהירה בתשואות אג"ח הממשלתיות לצד התחזקות הדולר.

נקודות מרכזיות

ישראל
· הריבית נשארה ללא שינוי. לפי התחזיות המעודכנות של הבנק הריבית תתחיל לעלות ברבעון הראשון של 2019.
· הנתונים לרבעון השלישי מתחילים לזרום והם מצביעים על האצה בהשוואה לרבעון הקודם החלש.
· יצוא השירותים זינק לשיא חדש בתחילת הרבעון השלישי.
· שיעור האבטלה ירד קלות באוגוסט במקביל לעלייה בשיעור התעסוקה.
· השכר הממוצע של ישראלים האיץ בתחילת הרבעון השלישי. יחד עם זאת קצב גידול המשרות החדשות מתמתן.
· הציפיות לאינפלציה עלו מאז הסקירה הקודמת בטווחים של מעל 5 שנים.

ארה"ב
· שיעור האבטלה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה קרוב ל-50 שנה. קצב הגידול בשכר נותר יציב.
· מדד מנהלי הרכש לענף השירותים הפתיע כאשר עלה לרמתו הגבוה ביותר מזה קרוב 20 שנה.

עוד בעולם
· עדכון כלפי מטה בתחזיות הצמיחה של ה-IMF לאירופה ולשווקים המתעוררים, הצמיחה בישראל עודכנה מעלה.
· סנטימנט החברות הגלובלי המשיך לרדת גם בספטמבר בשל ירידה בביקושים ליצוא.
· עלייה בקצב הגידול של המכירות הקמעונאיות בגוש האירו. פערי התשואות של אג"ח ממשלת איטליה לא ירדו למרות הצהרות "המרגיעות" של בכירי הממשל.


· גם בסין נרשמה האטה בסנטימנט חברות התעשייה, אך סנטימנט חברות השירותים השתפר. הבנק המרכזי הודיע שיפחית שוב את יחס הרזרבה (פעם שלישית השנה) של הבנקים בנקודת אחוז ל-14.5 אחוזים, החל מאמצע החודש.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il