TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הוועדה המוניטרית החליטה ב-8 באוקטובר 2018 להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%


בנק ישראל
התחלות הבניה עלו ברבעון השני, אך היקפן עדיין מאוד נמוך

מאז החלטת הריבית הקודמת לא חל שינוי משמעותי בסביבת האינפלציה, על אף שהמדדים האחרונים היו מעט נמוכים מהצפוי: האינפלציה השנתית נמצאת בחלק התחתון של היעד, והציפיות לטווחים השונים נותרו באותה סביבה בה היו בעת החלטת הריבית הקודמת. יחד עם זאת, הוועדה המוניטרית מעריכה שהכוחות התומכים בעליית האינפלציה ממשיכים לפעול; הסיכון העיקרי להתבססות האינפלציה ביעד הוא האפשרות לייסוף חד בשקל.


אומדנים ראשונים לפעילות ברבעון השלישי תומכים בהערכה שהמשק המשיך לצמוח בקצב נאה, וההאטה בקצב הצמיחה ברבעון השני הושפעה מגורמים זמניים. מגמת צמצום העודף בחשבון השוטף היא אינדיקציה נוספת להתרחבות הביקושים במשק. שוק העבודה מוסיף להיות הדוק. על פי הערכת חטיבת המחקר, התוצר צפוי לצמוח ב-3.7% ב-2018 וב-3.6% ב-2019.


תמונת המקרו של הכלכלה העולמית מוסיפה להיות חיובית, ובפרט בארה"ב, אך מדדים שונים מצביעים על אובדן המומנטום על רקע החרפת "מלחמת הסחר", עליית הסיכון הפוליטי באירופה, והתנודתיות בשווקים הפיננסיים של המשקים המתעוררים. ה-Fed צפוי להמשיך להעלות את הריבית; באירופה וביפן אינפלציית הליבה עדיין נמוכה והמדיניות המרחיבה נמשכת.


השקל שומר על יציבות יחסית ברמה מיוספת; לאחר החלטת הריבית האחרונה הוא התחזק אולם בהמשך הוא נחלש, ובסיכום התקופה חל ייסוף קל – כ-0.2% – במונחי שער החליפין הנומינלי האפקטיבי.
במחירי הדירות נבלמה מגמת הירידה שהחלה לפני כשנה. נמשכת העלייה בהיקף המשכנתאות החדשות, וריבית המשכנתאות נותרה יציבה. התחלות הבניה עלו ברבעון השני, אך היקפן עדיין מאוד נמוך.

בכוונת הוועדה המוניטרית להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה, כל עוד הדבר יידרש כדי לבסס את סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד. בנק ישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באינפלציה, בכלכלה הריאלית, בשווקים הפיננסיים ובמשק העולמי, והוא יפעל להשגת יעדי המדיניות המוניטרית בהתאם להתפתחויות אלו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il